KropKostHK exel program


ap1983
 Share

Recommended Posts

Hej der.

Jeg har prøvet et lille exel program (KropKostHK) som jeg fandt herinde. Jeg prøvede at lave en fordeling over hvad jeg spiste i går, bare for at se.

I skal lige have de her facts inden jeg forsætter:

Allan (mand), 21år, 88,2kg, 184cm. træner 3-5 dage om ugen

Allan: 66 + (13,7 * 88,2) + (5 x 184) – (6,8 x 21)

66 + 1208,34 + 920 – 148,8 = 2045,54 * 155 = 3170,587 kalorier pr dag - 500

Max kalorier om dagen: 2670,587

Håber at det er regner rigtig ud, men ellers må I lige sige til.

Ud af hvad det program fortalte viste det at jeg indtog 2113kal i går, og igår spiste jeg mere end jeg plejer. Så ud fra det program indtager jeg 500kal for lidt om dage.

Men jeg vil lige høre ( jeg ved godt at programmet ikke er 100% korekt, men det er alligevel en god vejledning), kan det pass ud at jeg virkelig ikke indtager mere? Eller er der fejl i programmet?

Det skal lige siger at jeg har skrevet alt hvad jeg har indtaget i gram!

Allan Pedersen

post-11-1089820420.gif

Edited by ap1983
Link to comment
Share on other sites

Ved ikke lige hvad du mener med det ikke er præcist? Hvis du f.eks. skriver 100 ved en vare så skulle det gerne matche det er står på varens deklaration ret præcist.

Den eneste fejlkilde jeg har set i programmet er hvis man ikke har sorteret varelisten, men jeg checkede lige værdien for Æg f.eks. og det stemmer så jeg tror ikke der er en fejl, ellers må du lige om i fødevaretabellen og trykke sorter.

Edited by Apocalypse
Link to comment
Share on other sites

Ved du om man selv kan skrive en fødevare? Altså hvis jeg nu tager en anden slags yoghurt end den der er i programmet, kan man så selv skrive sit eget ind?

Eller skal jeg bare selv rege der ud og skrive det ind?

Edited by ap1983
Link to comment
Share on other sites

Ved du om man selv kan skrive en fødevare? Altså hvis jeg nu tager en anden slags yoghurt end den der er i programmet, kan man så selv skrive sit eget ind?

Eller skal jeg bare selv rege der ud og skrive det ind?

Du kan selv lægge fødevarer ind i tabellen. Du skal bare gå ind i "fødevaretabel" (fane nederst til venstre i Excel-vinduet) og skrive fødevarens navn og vægt + protein, fedt og kulhydrat i gram ind i tabellen. Husk at sortere tabellen alfabetisk bagefter! Det gøres ved at trykke på knappen øverst i tabellen :)

Eva :upwave:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share