Angående køb af pullup/chinup bar


Guest simoh
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

For satan da! :bigsmile:

Ude på arbejdet har vi ved pølseoptagning sådan en metalbar som kan bruges som pullup bar. Det er ikke ligefrem optimalt da den er firekantet istedet for rund men den kan sagtens bruges. Jeg så begyndt at lege lidt med den og er blevet helt vild med denne her øvelse.

Hvor kan jeg købe sådan en rigtig pullup/chinup bar henne til fornuftige penge? Jeg mener max power købte en på et tidspunkt, så hvis han gider svare kunne det være rigtig fedt.

I andre må selvfølgelig også gerne svare!

Kom med nogle links til butikker der sælger dem, priser og billeder osv. :bigsmile:

Edited by simoh
Link to comment
Share on other sites

Jeg har en som sidder i spænd i dørkarmen, jeg har godt nok fået den i gave, men jeg mener at man blandt andet kan få den i sportsmaster - den koster vist lige under 200,- - og ja, når man først har fået den op og hænge, kan man ikke lade være med at bruge den... :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis der er en der kunne give en udførlig beskrivelse af hvordan man sætter sådan en fætter op, til en person med 10 tommelfrøken-fingre, så ville jeg blive majet majet glad! :smilejap:

Er det sådan en til at sætte op i dørkarmen du henviser til eller?? - Jeg satte den ikke selv op da jeg ikke er super heldig til gør-det-selv arbejde, men fik min bror til det - og den holder hvilket jo er det primære..... :lol:

Jeg "tør" næsten ikke rode mig ud at beskrive hvordan den sættes op, men jeg har en brugsanvisning - har det interesse??

Link to comment
Share on other sites

Den jeg købte i sportmaster var det vist til 200 bobs sættes op således:

Du skal bruge:

stangen, der kan justeres i længden

to runde plastikdimser

2 skruer

et skrueapperat

De tre første ting følger naturligvis med selve stangen

Sådan gør du:

1. Mål af hvor stangen skal sidde. Dit hovedet skal helst ikke ramme på dørkarmens top :)

2. En af de runde plastikdimser placeres på dørkarmen hvor stangen skal sidde og en ene skrue bores i så den holder plastikdimsen. Måske er det en fordel at bore for, bare sørg for at du ikke bruger for stort et bor.

3. Gentag punkt 2 i modsatte side af dørkarmen

4. Skru stangen mindre så den er lidt mindre end dørkarmen er bred.

5. Placer den over den ene plastikdims og skru den udaf indtil den også dækker over den anden plastikdims.

6. brug en svensknøgle eller lignende til at skrue den helt ud imod dørkarmen og spænd bagefter møtrikken så den ikke løber nogen steder.

Det hele giver meget mere mening når du ser tingene foran dig :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Den jeg købte i sportmaster var det vist til 200 bobs sættes op således:

Du skal bruge:

stangen, der kan justeres i længden

to runde plastikdimser

2 skruer

et skrueapperat

De tre første ting følger naturligvis med selve stangen

Sådan gør du:

1. Mål af hvor stangen skal sidde. Dit hovedet skal helst ikke ramme på dørkarmens top :)

2. En af de runde plastikdimser placeres på dørkarmen hvor stangen skal sidde og en ene skrue bores i så den holder plastikdimsen. Måske er det en fordel at bore for, bare sørg for at du ikke bruger for stort et bor.

3. Gentag punkt 2 i modsatte side af dørkarmen

4. Skru stangen mindre så den er lidt mindre end dørkarmen er bred.

5. Placer den over den ene plastikdims og skru den udaf indtil den også dækker over den anden plastikdims.

6. brug en svensknøgle eller lignende til at skrue den helt ud imod dørkarmen og spænd bagefter møtrikken så den ikke løber nogen steder.

Det hele giver meget mere mening når du ser tingene foran dig :bigsmile:

Denne forklaring/vejledning kan jeg bakke 100% op ( i hvertfald jfr. min brugsanvisning, og min brors opsætning af den) :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Vil lige advarer!

Sørg for at skruen ikke "kun" sidder i dørkarmen, men kommer helt ind i væggen - som gerne skal være bærende væg - så den kan holde til det. Dette er specielt vigtigt hvis man bor i en Kbh. lejlighed (som undertegnede)...

Har en kammerat der ikke syntes det var nødvendigt at skrue plastikdimserne i - og han kunne kun hænge den så lavt, at han måtte bøje benene når han brugte den - og man kan næsten regne ud hvad der skete... :( :4slap:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share