myg??!!


!diot
 Share

Recommended Posts

hey.. her til aften, har jeg været ude at spille tennis i 3 timer. Men for saddan hvor var der mange myg, og jeg har nok fået 15-20 stik. Dette har jeg problemer med hver sommer. Så var det jeg kom til at tænke på noget jeg har hørt engang. Hvis man spiser ekstra tilskud af B-vitaminer, skulle det hjælpe mod myggene. Er der noget hold i dette? .. og i så fald, hvad er jeres bedste bud på et middel ? :)

Link to comment
Share on other sites

havde håbet på lidt mere seriøse svar, da det virkelig er et problem. Idag har jeg talt til 15-20 store mygstik, der bare klør som....

men der er vel ikke andet for at skifte min deo ud med myggespray ? :(

Æd hvidløg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Interessant emne, jeg er også een af dem der bliver overfaldet bigtime - især huserer der en bande myg der ryger på mig efter aftentræning - lige nu har jeg de ondeste mygstik, og allermest irreterende er det altså når de stikker mig i hovedbunden (er tæt på kronraget) :devil:

Inden man fylder sig med hvidløg, ddt og eddikesyre - er der så nogle der har nogle underbyggede midler, fremfor diverse husråd - der skal alligevel en god portion mening til hvis man skal rende rundt og stinke som en skraldespand hele tiden for at undgå dem.

Link to comment
Share on other sites

Ved regelmæssig brug af hvidløg forsvinder "stanken". B vitamin som er nævnt skulle efter sigende være godt.

Myg er heller ikke glade for mit blod, men det hænder at jeg bliver stukket, dog er jeg mere eller mindre tolerant overfor giften, jeg får meget sjældent kløe. <_<

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Mygs syn reagere på termisk stråling eller varme emittering, det er derfor myg altid tiltrækkes af lys osv. Dvs at det er lidt ligemeget hvilke slags tøj du har på, for du vil altid emittere varme som myggene vil gå efter.

men jeg læste i et lystfiskerblad at man kan få piller som virker i løbet af 3-4 dage hvilket gør, at du for myggene udsender en skræklig duft så de bliver aldeles uinteresseret i dig - denne dusf kan ikke lugtes af mennesker.

så vidt jeg husker kan det fåes på apoteket

Edited by Nexus
Link to comment
Share on other sites

På mine to rejser til malariabefængte steder (Thailand og Kruger i SA), har det været det samme som blev sagt: Bær lyst tøj, da mørkt tiltrækker myg (Og andre blodsugere iøvrigt)

Og det har virket, selvom jeg altid har været en myggemagnet. Også herhjemme.

Jeg så en dokumentar for nogle år siden, om tse-tse fluen i centralafrika. Den bærer på smitten som giver mennesker sovesyge. I et forsøg på en ikke giftig (og billig) løsning, opstillede man mørke stykker stof, som var skabt som en lille labyrint. Inde i midten stillede man så en lille skål med ko-urin, som fluerne søgte mod - og druknede.

Det ville ikke have virket med lyst stof! Det lykkes næsten at udrydde sygdommen i området.

En lille krølle på historien: De lokale stjal stoffet til skoleuniformer, og bestanden af fluer steg igen. Som modtræk skar man flænger i stoffet, så det ikke længere var så attraktivt. :)

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Når man har fået mange nok myggestik bliver man immun. Desværre holder det ikke vinteren over, så man starter forfra med at opbygge immunitet den næste sommer.

Mange skovarbejdere udsætter med vilje sig selv for mange stik tidligt på sæsonen, så det bliver mindre ubehageligt når myggene rigtigt kommer i antal.

Man skal selvfølgelig forstå at man bliver immun overfor hævningen/kløen, selve myggestikket undgår man ikke ved denne metode.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share