Goodmornings


Blackmoore
 Share

Recommended Posts

jeps, nu skal jeg have lært det :)

men jeg vil gerne have et tips fra jer, som er gode til denne gode, men svære øvelse. Jeg starter med let bøjede knæ og ryggen "arched" let, og hovedet godt op. Men når jeg så starter bevægelsen frem, skal jeg starte med at læne mig fremover med hoften relativt stationært, eller skal jeg starte med (hvilket føles mere naturligt) at lade hofterne glide tilbage som  i starten af et squat, og derefter lade gkroppen glide fremover?

Venlig hilsen Blackmoore

Link to comment
Share on other sites

Hmmm en lille tanke - hvis du gør som du først foreslår, vil du så ikke få overbalance?

Bringer mig frem til mit forslag - den sidste :o)

Øvelsen er for hasemuskulaturen, og ved at køre røven bagud som i squat bliver dine haser strukket mere ud (vinklen mellem krop og ben formindskes)

Link to comment
Share on other sites

Jo...det er sværere at holde balancen, når man går "frem først", og det er også derfor det føles mere naturligt at skyde hoften tilbage først.

Et spørgsmål til. Jeg ved at straight leg goodmornings går mere i hasen end når man har knæene bøjet, men er der forskel på hvor effektive/sikre de er for ryggen?

Venlig hilsen Blackmoore

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville altid holde knæleddet ustrukket..  Det er simpelthen et must for en atlet/sportsmand at gøre det til en vane aldirg at have fuldt strukne ben!

Ved den måde som jeg har lært goodmornings på, starter jeg faktisk fuldstændig som en squat. Samme fodstilling osv, men samtidig med at jeg skyder hoften tilbage, sænker jeg også lidt ned i knæ(ander ikke hvor mange grader) og sørger for at smide vægten over på hælene...  Dette giver en god balance-følelse, plus at den har en god overførinsgværdi til mine elskede løft  :D

ps. så har du lige vundet prisen for bedste, mest intelligente budskab i dit personlige citat...  Et klart hit!!!

Link to comment
Share on other sites

Den skal jeg også i gang med!

Hvis man holder ryggen svajet i samme positon under hele bevægelsen må det fjerne effekten fra erector spinae til hasemusklerne. Er det meningen? Det er dog trods alt en rygøvelse.

Francis, ustrukket = let bøjet? Jeg troede først, at du havde glemt et "d".

Ligesom Blackmore er jeg også interesseret i sikkerhed for ryggen. Har I en mening om det?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share