Lyskeskade


Snoopy
 Share

Recommended Posts

Hej Allesammen

Jeg døjer pt. med en lyskeskade og kan derfor ikke gå en tur uden at det gør ondt :4crutches: . Var til lægen for 1 1/2 måned siden og han sagde, at det var en fibersprængning og jeg blev henvist til en fysioterapeut. Der har jeg så gået 5 gange og fået trykket godt og grundigt nederst på ryggen i højre side, da han mente, at noget af smerterne udsprang derfra, da nerverne, der går ned i benene, var presset sammen.

Jeg har nu fået af vide, at jeg skal holde benet i ro i 4 uger og her efter 3 uger er der ingen forbedring :( . Jeg har slappet meget af og kun bevæget mig rundt (gået/cyklet) når det har været højst nødvendigt - og da i nedsat tempo.

Så kommer spørgsmålet endeligt: Er der nogen, der har erfaring med lyskeskader og med evt. smertestillende medicin? Jeg er så træt af at være øm hver eneste dag og være så handicappet.

Alt hjælp er velkommen

Mvh Snoopy

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke selv haft problemet, men spiller fodbold med nogen stykker, der har problemer med lysken. En af dem har også været ved fys og fik der at vide at han skulle træne sine mavemuskler, da det kunne hjælpe på problemet. Nu ved jeg ikke om dine mavemuskler er i orden, men ellers kunne du jo prøve at træne maven.

Link to comment
Share on other sites

Hvis fysioterapien ikke giver de ønskede resultater kan du jo altid prøve med en kiropraktor, hvor du så også får taget et røntgen billede af skidtet. Ellers smut forbi lægen igen, og hør om han har andre ideer.

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene ;) . Mine mavemuskler er rimelig veltrænede, så det er vist ikke der, at problemet det ligger ;) .

Jeg er flyttet fra Randers til Århus og har derfor fået ny læge - jeg prøver at kontakte hende på mandag (hun har ferie indtil da) for at høre angående kiropraktor, røntgen m.m.

Edited by Snoopy
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share