Ang. kommende cutting


Viggo
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen B)

Nu er jeg igang med at bulke og taget en masse muskler og desværre også en del fedt på.

Jeg har så tænkt mig at cutte et par kilo af, når mit HST program er ovre.

Jeg ville høre om jeg kunne køre et styrkeorienteret i den periode jeg cutter, UDEN at tabe muskler? Det ville jo være smartere, så jeg fik et eller andet ud af træningen.

Et andet spørgsmål.

Jeg har tænkt mig at styrkeløfte når jeg er noget til et tilfredsstillende niveau muskelmæssigt.

Vil dette medføre et stort muskeltab??

På forhånd tak, og god sommer B)

Link to comment
Share on other sites

1. Med et maks energiunderskud på 2000 kj og vedligeholdelse af træningen, så kan de fleste opnå fedttab uden væsentligt muskeltab. Men det giver til gengæld kun et fedttab på ½ kg om ugen. Går man over 2000 kj (som tommelfingerregel) så vil man begynde at tabe muskelmasse i betydelig grad. Men det kommer også meget an på dit træningsniveau. Jo mere trænet, desto sværre at beholde muskelmassen.

2. Kommer an på programmet - men umiddelbart er det slet ikke sandsynligt.

Link to comment
Share on other sites

Du kunne prøve at køre et program, hvor øvelserne udføres eksplosivt. Altså gå mere efter at opnå/fastholde styrke gennem neurale tilpasninger frem for muskelmasse. Det kunne være 5-6 sæt á 2-3 rep. med 65-85% af dit maks. (kun et forslag, der er andre her på sitet der har størrer efaring med den slags).

Det bliver nok svært helt at undgå tab af muskelmasse, men til gengæld vil en succesrig cutting gøre dine muskler langt mere markerede og dermed SER de meget størrer ud.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share