Sundt fedt?


cookie_sq
 Share

Recommended Posts

Har brygget en kost plan sammen, den er delt op efter dage jeg styrketræner, og dage hvor jeg ikke gør. Går efter at cutte...

Træningsdag:

2 vitaminpiller

Mælk+havregryn

1 stk Frugt

200g Hytteost

1 L Kakao

200g Hytteost

aftensmad

Mælk i random mængder

Jeg har valgt at regne med ca 1 L mælk om dagen...

Aftensmaden er estimeret til 500 kcal

Det giver:

2150 kcal+det mælk jeg får ud over den ene liter

133g prot+aftensmad+evt. ekstra mælk

Ikke træningsdag:

2 vitaminpiller

Mælk+havregryn

1 stk Frugt

200g Hytteost

Tun+mælk

aftensmad

Mælk i random mængder

Jeg har valgt at regne med ca 1 L mælk om dagen...

Aftensmaden er estimeret til 500 kcal

Det giver:

1530 kcal+det mælk jeg får ud over den ene liter

111g prot+aftensmad+evt. ekstra mælk

Problemet er så at der mangler noget sundt fedt i diæten...

Håber nogen har nogle forslag, og helst ikke nødder da de også indeholder store mænger kcal...

Hygge...

Link to comment
Share on other sites

Problemet er så at der mangler noget sundt fedt i diæten...

Håber nogen har nogle forslag, og helst ikke nødder da de også indeholder store mænger kcal...

Øhh?

Nødder, ja de indeholder mange kcal fordi de indeholder meget fedt? Fedt er fedt, der er ingen forskel i kcal om de stammer fra flerumættede, monumættede og mættede? Men nogle er mere gavnlige en andre?

Der er mange muligheder, men udos choise kunne være en? Ellers er der de almindelige vindrue, rapse, oliven osv...

Link to comment
Share on other sites

Problemet er så at der mangler noget sundt fedt i diæten...

Håber nogen har nogle forslag, og helst ikke nødder da de også indeholder store mænger kcal...

Øhh?

Nødder, ja de indeholder mange kcal fordi de indeholder meget fedt? Fedt er fedt, der er ingen forskel i kcal om de stammer fra flerumættede, monumættede og mættede? Men nogle er mere gavnlige en andre?

Vidste jeg skule have skrevet mange carbs i stedet for manger kcal....

pointen er at der skal pumpes lidt sundt fedt ind, da jeg har hørt om dets gavnlige effekter...

en helst uden for mange carbs, så kcal kan holdes så lavt som muligt med det sunde fedt....

Hvor mange gram sundt fedt skal man egentlig haveom dagen? På cut....

Der er mange muligheder, men udos choise kunne være en? Ellers er der de almindelige vindrue, rapse, oliven osv...

Hvor meget koster udos om måneden , altså bare sådan ca, da der jo ikke må refereres til en bestemt forhandler....

Hvad er fordelen ved produktet i forhold til at sluge noget koldpresset vindrue kerne olie?

Hygge....

Edited by cookie_sq
Link to comment
Share on other sites

Hvordan hulen vil du kunne indtage fedt uden at få kalorierne ? ? ?

Det kan du ikke .. om det er protein, kulhydrat eller fedt indeholder de kcal. Du skal heller ikke være bange for at de indeholder noget .. blot være opmærksom på at du ikke overdriver med fordelingen af dem

Edited by PaaKur
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også foreslå fiskeolie el.lign. Lad evt. fisk i al almindelighed indgå i din kost. Makrel og laks er fede fisk. Brug olivenolie på salaten. Spis rugbrød med solsikkekerner, det er oftest den fedeste type.

Hvis du går efter at cutte, bliver du nødt til at gå på kompromis med energifordelingen. Fedt er simpelthen for kcal.-holdingt og meget fedt vil mindske mad-mængden.

Ellers ser det rigtigt fornuftigt ud til en gang cutting.

Link to comment
Share on other sites

Hey

Udo´s choice koster ca. 170,- i flydende form, hvilket også er såvel den billigste som bedst optagelige.

Istedet for at kalde det sundt fedt, så kald det essentielle fedtsyrer. Fordi det er det, det er og det vil sige at vi alle skal indtage en passende mængde dagligt. De essentielle fedtsyrer har bl.a også en meget gavnlig effekt på din forbrænding af fedt og kolesterol, så kom bare igang med at indtage det.

Du kan som en anden også foreslog, istedet indtage eks. tidselolie, men husk olien skal ALTID OG UDEN UNDTAGELSE være økologisk og koldtpresset!!!

Bon appetit

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg så kastet mig over nogle fiskeolie tabletter... men tænkte på om det ikke er problematisk at de kun indeholder omega-3 fedtsyrer og ingen N-3 og N-6 (alt hvad jeg ved om det er herinde fra foraerne...)

Der står man skal guffe en 2-3 tre om dagen, så hvis jeg sluger fem er det så ikke meget passende?

Hvilket tidspunkt på dagen er mest optimalt at tage dem, vil egentlig også gerne vide hvornår på dagen jeg bør spise vitaminpiller, ligenu guffer jeg bare to om morgenen, ville det muligvis være mere optimalt omkring træning?

Hygge...

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg så kastet mig over nogle fiskeolie tabletter... men tænkte på om det ikke er problematisk at de kun indeholder omega-3 fedtsyrer og ingen N-3 og N-6

Det sker der nok ikke noget ved. Normalt indtager man masser N-6 i forhold til N-3.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share