Er denne træning god nok?


plindboe
 Share

Recommended Posts

Med din kropsvægt tror jeg ikke det er nødvendigt at træne for at ligne avataren dèr. Fedtprocenten skal bare ned, og det kan gøres alene ved kosten. Men hvorfor ikke have lidt større ambitioner end bønnestagen på billedet?

Pauli er faktisk ikke så lille igen.... :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nå, bodybuilder.dk støtter da min teori til punkt og prikke, som mdk i hans uendelige visdom mente var en joke.

Ectomorph (den linære)

Ectomorphen primære mål skal være at øge vægten, helst gerne i form af kvalitets muskelmasse. Ectomorphen bliver nød til at være tålmodig idet øget muskelmasse vil komme langsomt. Ectomorphem skal fokusere på at køre tunge basis øvelser såsom bænkpress, squath, dødløft, military press m.m. Her skal han sørge for at løfte tunge vægte for derved at sikre maksimal muskelopbygning. Pauserne skal være lange således at træningen ikke går hen og kommer til at ligne fedtforbrænding dog må selve træningen ikke blive for lang.

Ectomorphen må ikke dyrke fedtforbrændende aktiviteter såsom løb, cykling, step på steppemaskinen osv., ej heller må han begynde at dyrke andre sportsgrene ved siden af bodybuilding (eksempelvis fodbold). Samtlige kalorier som Ectomorphen indtager skal udelukkende bruges til muskelopbygning. Ectomorphen skal hele tiden påminde sig selv om at for hver kalorie han forbrænder så mister han potentielt muskelvækst, ergo skal han forbrænde så lidt som overhovedet muligt.

Jeg skal åbenbart focuserer på at øge min muskelmasse, ved tung muskeltræning og muskelopbyggende kost, og skal ikke motionere. Sjovt at jeg er nybegynder, og alligevel får ret over sådan en "ekspert". :lol:

Link to comment
Share on other sites

Nå, bodybuilder.dk støtter da min teori til punkt og prikke, som mdk i hans uendelige visdom mente var en joke.
Ectomorph (den linære)

Ectomorphen primære mål skal være at øge vægten, helst gerne i form af kvalitets muskelmasse. Ectomorphen bliver nød til at være tålmodig idet øget muskelmasse vil komme langsomt. Ectomorphem skal fokusere på at køre tunge basis øvelser såsom bænkpress, squath, dødløft, military press m.m. Her skal han sørge for at løfte tunge vægte for derved at sikre maksimal muskelopbygning. Pauserne skal være lange således at træningen ikke går hen og kommer til at ligne fedtforbrænding dog må selve træningen ikke blive for lang.

Ectomorphen må ikke dyrke fedtforbrændende aktiviteter såsom løb, cykling, step på steppemaskinen osv., ej heller må han begynde at dyrke andre sportsgrene ved siden af bodybuilding (eksempelvis fodbold). Samtlige kalorier som Ectomorphen indtager skal udelukkende bruges til muskelopbygning. Ectomorphen skal hele tiden påminde sig selv om at for hver kalorie han forbrænder så mister han potentielt muskelvækst, ergo skal han forbrænde så lidt som overhovedet muligt.

Jeg skal åbenbart focuserer på at øge min muskelmasse, ved tung muskeltræning og muskelopbyggende kost, og skal ikke motionere. Sjovt at jeg er nybegynder, og alligevel får ret over sådan en "ekspert". :lol:

selvfølgelig skal du da øge din muskelmasse, men du bliver stadig nød til at smide noget fedt, ellers kommer du ikk meget tættere på dit mål og skal du forbrænde kalorier kun ved at tage muskler på skal der godtnok MANGE kg muskler til...

Og så kan man godt skrive i en ordentlig tone

Link to comment
Share on other sites

selvfølgelig skal du da øge din muskelmasse, men du bliver stadig nød til at smide noget fedt, ellers kommer du ikk meget tættere på dit mål og skal du forbrænde kalorier kun ved at tage muskler på skal der godtnok MANGE kg muskler til...
Jeg har et ret højt stofskifte. Fedtet smides ved ølstop. Det er mit mål.
Og så kan man godt skrive i en ordentlig tone

Jeg ville nu heller ikke hovere hvis han havde opført sig ordenligt. Nå, nok om det.

Edited by plindboe
Link to comment
Share on other sites

Nå, bodybuilder.dk støtter da min teori til punkt og prikke, som mdk i hans uendelige visdom mente var en joke.
Ectomorph (den linære)

Ectomorphen primære mål skal være at øge vægten, helst gerne i form af kvalitets muskelmasse. Ectomorphen bliver nød til at være tålmodig idet øget muskelmasse vil komme langsomt. Ectomorphem skal fokusere på at køre tunge basis øvelser såsom bænkpress, squath, dødløft, military press m.m. Her skal han sørge for at løfte tunge vægte for derved at sikre maksimal muskelopbygning. Pauserne skal være lange således at træningen ikke går hen og kommer til at ligne fedtforbrænding dog må selve træningen ikke blive for lang.

Ectomorphen må ikke dyrke fedtforbrændende aktiviteter såsom løb, cykling, step på steppemaskinen osv., ej heller må han begynde at dyrke andre sportsgrene ved siden af bodybuilding (eksempelvis fodbold). Samtlige kalorier som Ectomorphen indtager skal udelukkende bruges til muskelopbygning. Ectomorphen skal hele tiden påminde sig selv om at for hver kalorie han forbrænder så mister han potentielt muskelvækst, ergo skal han forbrænde så lidt som overhovedet muligt.

Jeg skal åbenbart focuserer på at øge min muskelmasse, ved tung muskeltræning og muskelopbyggende kost, og skal ikke motionere. Sjovt at jeg er nybegynder, og alligevel får ret over sådan en "ekspert". :lol:

The joke continues ... jeg fatter ikke, du gider .... Det er en skam, du kaster vrag på motion-online og dets medlemmer.

Link to comment
Share on other sites

Ectomorphen primære mål skal være at øge vægten, helst gerne i form af kvalitets muskelmasse.
Ja det siger ligesom sig selv. Det er vel alles mål, uanset kropstype...?
Ectomorphem skal fokusere på at køre tunge basis øvelser såsom bænkpress, squath, dødløft, military press m.m.

Ja, det skal alle. Uanset kropstype.

Her skal han sørge for at løfte tunge vægte for derved at sikre maksimal muskelopbygning. Pauserne skal være lange således at træningen ikke går hen og kommer til at ligne fedtforbrænding dog må selve træningen ikke blive for lang.
Igen er det den korrekte fremgangsmåde i BB øjemed, for alle; ikke kun ecto'er.
Ectomorphen må ikke dyrke fedtforbrændende aktiviteter såsom løb, cykling, step på steppemaskinen osv., ej heller må han begynde at dyrke andre sportsgrene ved siden af bodybuilding (eksempelvis fodbold). Samtlige kalorier som Ectomorphen indtager skal udelukkende bruges til muskelopbygning. Ectomorphen skal hele tiden påminde sig selv om at for hver kalorie han forbrænder så mister han potentielt muskelvækst, ergo skal han forbrænde så lidt som overhovedet muligt.

SLUDDER!

Kredsløbstræning er sundt og jeg har endnu aldrig mødt en person, der ikke kunne spise sig til et kalorieoverskud - evt. med hjælp fra MRP shakes, chokolade og lign.

Link to comment
Share on other sites

Du er 190 og vejer 107 kg, du tror selv på du er en ectomorph, der har svært ved at tage på?

Jeg har været ultratynd hele mit liv, ligegyldig hvad jeg har ædt, indtil jeg begyndte at drikke altså. Jeg er ikke 100% ectomorph. Hvis det er din pointe har du ret.

Link to comment
Share on other sites

MDK:

Det er en joke, right?
Stort set alt.  

Start du med at smide 10-20 kilo. Op på jernkrikken og glem alt om protein, kreatin og hva har vi.

Og ja, jeg synes stadig, det ligner en joke.

Nej, drik endelig mange flere øller, så ka det være, du skriver et morsomt indlæg.
The joke continues ... jeg fatter ikke, du gider .... Det er en skam, du kaster vrag på motion-online og dets medlemmer.

Hvor håbløst hans indlæg end har været, er det dig der fremstår som fjolset i mine øjne

Men ud over det, så syntes jeg også du med den vægt du har, skal fokuserer på din mad 100%. Koncentrer dig om at indtage lidt af det rigtige, i stedet for meget af det forkerte, så når du hurtigt dit mål. Og hvis du samtidig skipper øllerne skulle det ikke blive et problem, så kan du fokuserer på din træning når du syntes du har styr på maden. :)

RBL

Edited by ReneBL
Link to comment
Share on other sites

MDK:

Hvor håbløst hans indlæg end har været, er det dig der fremstår som fjolset i mine øjne

Tak for støtten.
Men ud over det, så syntes jeg også du med den vægt du har, skal fokuserer på din mad 100%. Koncentrer dig om at indtage lidt af det rigtige, i stedet for meget af det forkerte, så når du hurtigt dit mål. Og hvis du samtidig skipper øllerne skulle det ikke blive et problem, så kan du fokuserer på din træning når du syntes du har styr på maden. :)

Tak for det gode råd, jeg tror bestemt du har ret. Det vil jeg følge. :)

Link to comment
Share on other sites

:thumb_down:  :thumb_down:  :thumb_down:  :thumb_down: ´

mdk>

Enig fatter ik man gider!

MOD må da snilt ku se på IP-Adressen og andet tekninsk gejl hvem der har et så sølle liv!

Ja, det kan vi, og plindboes IP er ikke brugt af andre. Det garanterer selvfølgelig ikke noget, men jeg synes det er forfærdelig dårlig stil med det samme at erklære han bare laver fis, når vedkommende lige så godt bare kunne være lidt "træningsmæssigt udfordret" ;)

Vi har alle været begyndere engang...

mvh

Moderator

Link to comment
Share on other sites

:thumb_down:  :thumb_down:  :thumb_down:  :thumb_down: ´

mdk>

Enig fatter ik man gider!

MOD må da snilt ku se på IP-Adressen og andet tekninsk gejl hvem der har et så sølle liv!

Ja, det kan vi, og plindboes IP er ikke brugt af andre. Det garanterer selvfølgelig ikke noget, men jeg synes det er forfærdelig dårlig stil med det samme at erklære han bare laver fis, når vedkommende lige så godt bare kunne være lidt "træningsmæssigt udfordret" ;)

Vi har alle været begyndere engang...

mvh

Moderator

Men det ville måske være en idé at plindboe udfylder lidt mere om sig selv - så man har lidt nemmere ved at tro ham... bare se "Den fede"s profil.

Link to comment
Share on other sites

:thumb_down:  :thumb_down:  :thumb_down:  :thumb_down: ´

mdk>

Enig fatter ik man gider!

MOD må da snilt ku se på IP-Adressen og andet tekninsk gejl hvem der har et så sølle liv!

Ja, det kan vi, og plindboes IP er ikke brugt af andre. Det garanterer selvfølgelig ikke noget, men jeg synes det er forfærdelig dårlig stil med det samme at erklære han bare laver fis, når vedkommende lige så godt bare kunne være lidt "træningsmæssigt udfordret" ;)

Vi har alle været begyndere engang...

mvh

Moderator

"træningsmæssigt udfordret" er korrekt. Jeg er en ultragrøn newbie inden for vægttræning, men jeg så ikke noget i reglerne om at kun erfarne bodybuildere måtte skrive her, derfor spurgte jeg mine naive begynderspørgsmål.

Hvis dette forum har været plaget af trolde der har opført sig som newbies, kan jeg nu godt forstå reaktionen. Jeg vil nu stadig foreslå folk at de ikke dømmer før de er sikre.

Det sagt, jeg har fået en masse gode links og råd ud af det, så er glad for at jeg spurgte. ;)

Link to comment
Share on other sites

:thumb_down:  :thumb_down:  :thumb_down:  :thumb_down: ´

mdk>

Enig fatter ik man gider!

MOD må da snilt ku se på IP-Adressen og andet tekninsk gejl hvem der har et så sølle liv!

Ja, det kan vi, og plindboes IP er ikke brugt af andre. Det garanterer selvfølgelig ikke noget, men jeg synes det er forfærdelig dårlig stil med det samme at erklære han bare laver fis, når vedkommende lige så godt bare kunne være lidt "træningsmæssigt udfordret" ;)

Vi har alle været begyndere engang...

mvh

Moderator

Har du læst det citat der fra bodybuilding.dk eller hvad sitet nu hedder?

ReneBL

Hvor håbløst hans indlæg end har været, er det dig der fremstår som fjolset i mine øjne

Prøv selv at gætte, hvor lidt det interesserer mig. Prøv bare. Jeg er sikker på, du godt kan gætte det.

Link to comment
Share on other sites

Læs alt hvad du kan om kost og træning her på boardet - der er masser af nyttig info!
Det vil jeg gøre.
Og et lille sidespring... Sjovt som det er de samme gang på gang der vil være bad asses 

Har alle der dyrker vægttræning ikke den interesse at de vil ha' større muskler? Jeg vil til gengæld ikke være alt for stor, se billedet jeg vedlagde i starten. Der har været nogle rare mennesker der har givet nogle gode svar, men i andre er godt nok paranoide så det basker.

Link to comment
Share on other sites

Respekt for at du holder hovedet koldt under denne storm af beskyldninger og mistro :)

Har alle der dyrker vægttræning ikke den interesse at de vil ha' større muskler? Jeg vil til gengæld ikke være alt for stor, se billedet jeg vedlagde i starten. Der har været nogle rare mennesker der har givet nogle gode svar, men i andre er godt nok paranoide så det basker.
Hvad definerer du som gode svar? Det der er afgørende for om folk gider at hjælpe dig eller ej.

Hvis du kun definerer gode svar som, noget der følger den opfattelse, du allerede har -og afviser resten, så lærer du intet og spilder en masse menneskers tid i mellemtiden.

While training today, a young kid asked me for a spot on the bench press. He had 155 pounds on the bar and told me he was aiming to get five reps. After the first one, I knew he was in trouble. His butt shot in the air and he pinwheeled the weight up, breaking just about every rule of proper bench technique.

I let the kid get his five reps, with me lifting more weight than he was of course. I was in the middle of my own workout so I just walked off when he was finished (or should I say when I was finished with my "half-range upright rows.")

A few minutes later, he asked for another spot. He'd added two more dimes to the bar. I sighed and I told him he needed to keep his butt planted, and to help him do this I rigged up an old dipping belt. I added a couple of small plates to it, hung it underneath the bench, and made him sit on it. If his ass came off the bench, the belt would clang to the floor and signal the end of the set.

The kid tried one rep.

CLANG!

Set over. So I asked the guy what he was training for and spent a few minutes explaining the difference between training for football performance (his goal) and what I call "ego lifting." To my amazement, he said his last coach told him to lift his butt up so he could get more weight. Either the kid had misunderstood or his coach was a butt-sniffing crackhead.

By then I'd totally screwed up my timed rest period and lost my training groove, but I went back to the dips and pull-ups and tried to get back into it. Then I saw something that amazed me: the kid had stripped the bar and was performing perfect presses with a much lighter load.

Wow. He'd listened!

I finished my workout and went over to talk to him. Turns out the kid is going into the 8th grade this year and he's trying to get the jump on two-a-days and football season. He quizzed the hell out of me about training and I spent almost an hour going over the basics with him. I even taught him pull-up progression. He'd never done a pull-up in his life. (Do kids not climb trees these days? Is there a Tree Climber III Nintendo game out there or something?)

When I left he was doing weighted burpees, a Chad Waterbury conditioning exercise I'd shown him. I hope to see the kid again in the gym this year. If he keeps it up, he'll be an unstoppable force by the time he reaches varsity ball.

So what's the moral of the story here? Well, for one, we here at T-Nation (staff and readers alike) are willing to bend over backwards to help someone out - IF that someone is willing to listen and then go to work applying the info.

I don't know how much of my life I've wasted helping a person who refused to help himself. Makes me understand why some people in this industry won't even answer a simple question unless they get paid for it. They're probably tired of having their time wasted by those who'll never apply the info, these mental masturbators who do more talking and planning than actual lifting.

(For the record, I don't think becoming a fitness industry diva and charging people $150 to sniff your gym socks is a good policy, but I do kinda understand why many "big names" adopt it.)

Kilde: link

Det er naturligvis naturigvis nødvendigt at være kritisk over for dine kilder (råd fra et forum i dette tilfælde). Til dit held har du har valgt et sted med højt vidensniveau. Der er mange der vil lege vagthund og tilbagevise fejlagtige råd. Så der er selvkorrektion på boardet. Smart ;)

Så nu er det op til dig! Vil du spilde vores og endnu værre din egen tid, eller tage de gode råd, praktisere dem og nå dine mål.

Mvh Poul,

Link to comment
Share on other sites

Respekt for at du holder hovedet koldt under denne storm af beskyldninger og mistro :)
Tak. :)
Hvad definerer du som gode svar? Det der er afgørende for om folk gider at hjælpe dig eller ej.

Hvis du kun definerer gode svar som, noget der følger den opfattelse, du allerede har -og afviser resten, så lærer du intet og spilder en masse menneskers tid i mellemtiden.

Gode svar definerer jeg som svar fra folk som oprigtigt har villet hjælpe. Deres svar sætter jeg stor pris på, og jeg læser alle linkene til bunds. Jeg er bestemt ikke typen der kun går efter at få min overbevisning bekræftiget, selvom jeg godt kan se at mit citat fra bodybuilding.dk kan få det til at se sådan ud. Det var, indrømmet, bare for at gå MDK lidt på nerverne, efter han havde svaret arrogant på mine spørgsmål.

Det er naturligvis naturigvis nødvendigt at være kritisk over for dine kilder (råd fra et forum i dette tilfælde). Til dit held har du har valgt et sted med højt vidensniveau. Der er mange der vil lege vagthund og tilbagevise fejlagtige råd. Så der er selvkorrektion på boardet. Smart ;)

Så nu er det op til dig! Vil du spilde vores og endnu værre din egen tid, eller tage de gode råd, praktisere dem og nå dine mål.

Jeg er rent faktisk ekstremt kilde kritisk, og seriøst interesseret i at lære, og er ikke her for at spilde nogens tid.

Link to comment
Share on other sites

Og et lille sidespring... Sjovt som det er de samme gang på gang der vil være bad asses 

Har alle der dyrker vægttræning ikke den interesse at de vil ha' større muskler? Jeg vil til gengæld ikke være alt for stor, se billedet jeg vedlagde i starten. Der har været nogle rare mennesker der har givet nogle gode svar, men i andre er godt nok paranoide så det basker.

Med den kommentar mente jeg nu egentlig folk der prøvede at flame dig, fordi du er en smule grøn ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share