Whey Gainer...


Cerox
 Share

Recommended Posts

Hej... Jeg er en meget spinkel fyr på 18 år der virkelig ønsker at tage på i vægt. Jeg er 182 høj og vejer 59,5 kg hvilket jo virkelig ikke er meget...! Men jeg har lige købt 6 kg Whey Gainer fra Danlab og vil gerne høre nogle forslag om hvordan og hvor meget jeg skal indtage om dagen for at tage mest optimalt på i vægt?? Det skal også lige nævnes at jeg lige er begyndt at styrketræne.

På forhånd tak!

Vh Nichlas

Link to comment
Share on other sites

drik en shake når du står op sammen med morgenmaden, evt. en med frokosten og en umiddelbart efter træning. MEN du skal også øge dit kalorieforbrug af almindelige madvarer dvs. spis hvad du kan og lidt til. Kroppen har en evne til at tilpasse stofskiftet til mindre variationer i kalorieindtagelsen så det er ikke altid nok bare at spise lidt mere. Eventuelt prøv at blande kreatin i din træningsshake, det hjælper nogle men ikke alle med at tage på. Men det vigtigste er dit samlede kalorieindtag skal i vejret.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man ønsker at tage på i vægt skal der mange kal. til. Nogle firmaer bla. twinlab anbefaler at man tager 200 gram per servering af deres Weightgainer, og hvis du indtager 3 serveringer er det også en frygtelig mængde pulver nemlig 600 gram om dagen.

Det er dyrt at tage på i vægt, og har man købt et produkt må man vurdere om man vil indtage de mængder der skal til for at det virker optimalt, ellers er det spild af penge.

Nogle menesker tror at når de køber en stor spand med 5-7kg. at den kan holde i meget lang tid, men når vi taler om Weightgainer skal der alså meget større mængder til end ved indtagelse af proteinpulver.

Link to comment
Share on other sites

Mht. WG er der ingen grund til at spare på det. Hellere 50g for meget end for lidt. Jeg napper en god portion hver dag - ud over det spiser jeg som en hest... læste et eller andet sted, at max ½ af en kalorier bør komme fra pulver...

(måske er det bare et  løst rygte - nogen der kan bakke det op?)

Link to comment
Share on other sites

Enig med JCQ!   Jo mere du kan få naturligt (protein, kulhydrater, vitaminer osv.) jo bedre.........mange mennesker tror fejlagtigt at man ikke kan vokse uden alle mulige tilskud, men som navnet siger er det et TILSKUD, og kan ikke erstatte en god kostplan.........men som suplement, kan det jo være nødvendigt..... :)

Link to comment
Share on other sites

Jo tak for svarene. Men det eneste problem er bare at jeg kan spise og spise i perioder, men så kan der godt gå helt op til en uge efter, hvor jeg ikke spiser særlig meget. Jeg har virkelig problemer med at indtage så meget mad og har sjældent tid til at spise så ofte...

Vh Cerox

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share