Er jeg helt galt på den mht. træning ?


Jexz
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg har lagt dette træningsprogram:

Mandag: Floorball + udstrækning

Tirsdag: Ryg + Mave + Bronzecirkel + Div.

Onsdag: Som mandag

Torsdag: Som tirsdag

Fredag: Hvile

Weekend: én hvile dag, og enten: Floorball / løb / cykling sammen med bronzecirkel den anden dag.

Ryg = 3 rygøvelser uden brug af vægte

Mave = 3 maveøvelser uden brug af vægte

Bronzecirkel = Siger sig selv.

Div. = Lidt ryg og arm med vægte.

Floorball = 3 km løb + 1½ times floorballspil

Jeg har indtil nu trænet de forskellige ting, sådan når jeg lystede, men vil gerne have lidt skema på. I ca. 5-6 måneder har jeg løbet tre gange om ugen, 5-10 km.

Tror I dette program er urealistisk ?

Jeg er en gut på 22 år, spinkel, vejer ca. 66 kg og er 179 cm høj. Før har jeg ikke styrketrænet, meg det er vel ikke et problem så længe de fleste øvelser er uden vægte ?

Håber på lidt feedback,

MVH

Jesper

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner først og fremmest for generelt bedre styrke, og bedre form, men har også i bagtankerne at jeg måske ryger ind i mili til næste år.

Jo, i teorien kunne jeg godt træne i et center med vægte, men da det passer noget bedre ind i mim hverdag, at jeg kan udføre øvelser hvor som helst, når som helst, foretrækker jeg at træne hjemme.

Desuden synes jeg der er rigelig med udfordring i kropshævninger, armbøjninger osv., samt øvelser med vægte her hjemme, så det ikke burde være nødvendigt at gå i center.

Link to comment
Share on other sites

De fleste øvelser, altså dem uden vægt, vil jeg gerne være udholdende i... Altså kunne tage så mange så muligt. Armbøjninger, kropshævninger osv (generelt hele bronzecirklen). bær jeg jeg jo kun min egen vægt, så der skal jeg bare øge antallet.

Når jeg træner arm med håndvægt tager jeg somregel en tung vægt få gange (6 gange pr. sæt).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share