Bronzecirkel


Jexz
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

Jeg har et mål langt ude, som lyder på at gennemfører 3 x bronzecirkel på 12 min.

Dog har jeg et lille spørgsmål til udførelsen af reaktionsøvelsen. Er der nogen der kan forklare mig hvordan den skal udføres ? De forklaringer jeg har fået kan jeg ikke helt forstå. Man skal eftersigende have benene mellem armene, men skal man have hænderne i jorden, for så bliver det svært at få hele kroppen ind under ;)

På forhånd tak

MVH

Jesper

Link to comment
Share on other sites

Det er også de billeder jeg har set... Så meget klogere blev jeg ikke. Når man læser forklaringen skal man ligge på maven og armene under skulderne og strækkeud, faktisk som en armbøjning, men så er fysisk umuligt at få benene mellem armene. Til gengæld ser det på billedet ud til at han bare støtter med hænderne, og jeg ville f.eks. vide om man må løfte hænderne fra gulvet når man "vender".

Ellers må jeg finde en der kan, som så kan vise mig det... ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Du må godt løfte hænderne fra gulvet når du "vender". Det nemmeste er at løfte den samme hånd hele tiden, så du vænner dig til at lave dem til samme "side". (Lyder indviklet, men du ved hvad jeg mener når du kommer igang.)

En ting der undrer mig lidt, er at de gange jeg har lavet reaktionsøvelser ifm. bronzecirkel har man skulle lave englehop efter man har ligget på ryggen, før man lagde sig på maven igen. Dette gør straks øvelsen en del hårdere. Men det kan være de har skrottet det igen. :)

Link to comment
Share on other sites

Mr. Freeze> Umiddelbart kunne det godt tyde på at du har ret. Jeg havde ikke lige overvejet muligheden for at man kunne lave dem uden fodtøj på, som han gør i frømandsvideoen. For normalt med sko på er det næsten umuligt at gøre uden at løfte den ene hånd. Desuden synes jeg normalt ikke man kan nå og se om folk løfter den ene hånd fra gulvet, da det plejer at gå en del hurtigere end det han laver der.

Tak for den anden oplysning iøvrigt. :) Det er den måde vi stadig bruger i enheden. Men da folk generelt ikke tager forsvarets form for "styrketræning" videre seriøst, hverken bronzecirkel eller prøve2, så gør det vist ikke den store forskel.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Er der nogen der har gode idéer til hvordan man kan træne sig op til at gennemføre 3 x bronzecirkel på 12 min? - for jeg går med samme mål, men kan fx kun lave én kropshøævning af gang og man skal kunne tage 4 plus jeg heller ikke vil kunne tage nok strækker igennem programmet :(

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen der har gode idéer til hvordan man kan træne sig op til at gennemføre 3 x bronzecirkel på 12 min? - for jeg går med samme mål, men kan fx kun lave én kropshøævning af gang og man skal kunne tage 4 plus jeg heller ikke vil kunne tage nok strækker igennem programmet :(

Start med at træne de ting, som du har svært ved. Bliv bedre til dem.. Lav evt. dine egne cirkler, hvor dine svage punkter indgår, når du er blevet bedre til dem, kan du begynde at træne specifikt efter bronze cirklen. Men det er vigtigt, at du kan tage dem, før du går i gang med at nå det indenfor en tid.

Link to comment
Share on other sites

NEJ - du må ikke løfte hænderne under øvelsen (når benene passerer igennem armene)

JA - du må godt krydse benene.

Dette gælder i hvert fald hvis det er med henblik på optagelse til FKP/JGK

Hvis du ikke laver øvelsen korrekt bliver der ikke talt = du skal lave gentagelsen igen. På den måde kan dine 12 min. hurtigt være for lidt.

Fokuser på at lave øvelserne korrekt i starten. Evt. 4-5 (6) gange bronzecirkel. Senere kan du sætte tempo på, så du kommer under de 12 min. Du skal meget gerne under 10 min. (mindst) for at have lidt overskud på dagen.

Held og lykke - og god træning.

Bruun

Link to comment
Share on other sites

Start med at træne de ting, som du har svært ved. Bliv bedre til dem..

kan godt træne kropshævninger, men så kan jeg tage én og en halv og så kan jeg så holde en pause og tage en til... virker ikke som speciel god træning i mit hovede... Der er ikke noget kombio stativ der hvor jeg træner kun en ribbe... :)

Link to comment
Share on other sites

kan godt træne kropshævninger, men så kan jeg tage én og en halv og så kan jeg så holde en pause og tage en til... virker ikke som speciel god træning i mit hovede... Der er ikke noget kombio stativ der hvor jeg træner kun en ribbe... :)

Træn det du vil være god til! Du kan evt. prøve at bruge et elastik, således, at det hjælper dig en smule, når du skal op.. Der findes ikke ét rigtigt svar, men én ting er sikkert, og det er, at du skal træne kropshævninger..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share