Overtræning + BB?


Hr Henning
 Share

Recommended Posts

Hey. som sagt ovenover, er jeg lige i øjeblikket inde i en fase, som er ret energi-krævende.

Jeg går til fodbold 2 gange om uge, og så kampe udover. jeg svømmer også en del, og cykler. det blir til 20 km. dagligt. fordi jeg bor rimelig langt væk fra de forskellige aktiviteter. Anyway, nu til spørgsmålet: Når jeg nu dyrker cardio så ofte som jeg gør, er det så en god ide at lade BB'en fortsætte? eller vil jeg intet få ud af det, på grund af at cardio tager så meget af restitutionen? Selvfølgelig begynder "off-seasonen" snart igen, men indtil da ville jeg jo stadigvæk gerne kunne træne. Kan det lade sig gøre med de nuværende aktiviteter?

Mister jeg egentlig masse af, at jeg har været nødsaget til at lægge BB'en på hylden, bare i sommerferien?

Link to comment
Share on other sites

Overtræning er nok så meget sagt. Jeg tror ikke at din svigtende energi stammer fra overtræning. Du skal sikkert bare spise mere eller BEDRE og så sørge for at få 6-8 timers søvn i døgnet. 3-5 timers cardio om ugen burde ikke slå nogen af pinden.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg nu dyrker cardio så ofte som jeg gør, er det så en god ide at lade BB'en fortsætte? eller vil jeg intet få ud af det, på grund af at cardio tager så meget af restitutionen?
generelt modarbejder cardio og vægttræning hinanden (en smule cardio kan dog være gavnligt), men selvfølgelig vil du får noget ud af din vægttræning. Forudsat at dit mål er at tage på, så skal du jo bare sørge for at justere dit kalorie indtag opefter, når du dyrker meget cardio :)
Mister jeg egentlig masse af, at jeg har været nødsaget til at lægge BB'en på hylden, bare i sommerferien?

Sandsynligvis. Hvis dine muskler ikke udsættes for vægttræning, hvorfor skulle de så bibeholde deres størrelse ?

Link to comment
Share on other sites

ville du ikk være massiv som du skriver i en anden post fra tidligere??? For så bliver du da nød til at skære ned på en ting eller 2
Altså, det var mere af nysgerrighed, for jeg er ikke villig til at æde som et svin, fordi det jo resulterer i mere eller mindre fedme. Ville bare høre, om BB bidrog til det.
generelt modarbejder cardio og vægttræning hinanden (en smule cardio kan dog være gavnligt), men selvfølgelig vil du får noget ud af din vægttræning. Forudsat at dit mål er at tage på, så skal du jo bare sørge for at justere dit kalorie indtag opefter, når du dyrker meget cardio
jeg regner også med, at jeg inden for den nærmeste fremtid skærer ned på det meste cardio, når det jo bliver koldere og koldere udenfor. Så er der jo også mere tid til BB. men nu er jeg jo også blevet lidt rippet, så jeg kan tillade mig at bulke endnu mere. :)
Overtræning er nok så meget sagt. Jeg tror ikke at din svigtende energi stammer fra overtræning. Du skal sikkert bare spise mere eller BEDRE og så sørge for at få 6-8 timers søvn i døgnet. 3-5 timers cardio om ugen burde ikke slå nogen af pinden.

Jeg er nu alligevel overbevist om, at jeg er ved at nå grænsen, for benene har skreget af ømhed, de seneste dage.

Link to comment
Share on other sites

jeg har i perioder trænet MEGET cardio basketball + løbetræning 12-18 timer om ugen oven i min styrketræning.

Jeg gainede stadig...

Men jeg kan garantere dig at du aldrig nogensinde vil blive massiv, hvis du er bange for at tage fedt på!

Dette er et løfte!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share