Powerrack


humseper
 Share

Recommended Posts

Jeg vil prøve at overtale mit center til at erhverve sig et powerrack. Jeg skal sælge dem idéen, så det kunne være fedt hvis i skrev nogle at de mange øvelser man kan lave i et powerrack, samt hvor på nettet man kan købe et ordentligt et.

Link to comment
Share on other sites

Det giver en masse muligheder for at træne med elastikker. Derudover er der pin presses, altså bænkpres hvor du lader stangen hvile på pindene. Du kan også lave rack pulls, dvs. dødløft fra pindene (men jeg tror stængerne har bedre af at man laver dem fra en klods). Og så selvfølgelig den mest oplagte, at de giver en sikkerhed til squat og bænkpres så man kan løfte tungt uden spotter.

www.er-equpiment.dk kan fixe et lækker powerrack til dig, men jeg tror ikke han har det på nettet.

- Rod

Link to comment
Share on other sites

www.er-equpiment.dk kan fixe et lækker powerrack til dig, men jeg tror ikke han har det på nettet.

- Rod

Det tror jeg næppe han har råd til! hvis hans alm bænk til bænkpres koster 12,500 + momme tør jeg slet ikke tænke på hvad han skulle ha for et powerrack :(

Link to comment
Share on other sites

www.er-equpiment.dk kan fixe et lækker powerrack til dig, men jeg tror ikke han har det på nettet.

- Rod

Det tror jeg næppe han har råd til! hvis hans alm bænk til bænkpres koster 12,500 + momme tør jeg slet ikke tænke på hvad han skulle ha for et powerrack :(

5-6K plus moms ;)

De 12,5K er for super-deluxe stativet, som både kan bruges til squat og bænk, bruger vippestangsprincippet til at ændre højden, så den kan justeres selv med flere hundrede kg på, aftagelig bænk, justerbar grebsbredde ved squat osv osv.

Link to comment
Share on other sites

jens -> husk lige der kommer fragt oven i hatten, så det ender på næsten det dobbelte i pris (£199 for racket, £160 for fragt)

Da vi købte powerracket fra ER til DTU's træningslokaler, så fik vi også monteret en chinup-stang i toppen af powerracket - vist nok for omkring en tusse ekstra.

xjyden -> hvorfor ville et squatrack være en bedre investering, når det kun kan bruges til en ting, imens et powerrack også kan bruges til squat plus meget andet?

Link to comment
Share on other sites

jens -> husk lige der kommer fragt oven i hatten, så det ender på næsten det dobbelte i pris (£199 for racket, £160 for fragt)
Syens stadig det er billigt for et godt powerrack.
Da vi købte powerracket fra ER til DTU's træningslokaler, så fik vi også monteret en chinup-stang i toppen af powerracket - vist nok for omkring en tusse ekstra.

Det jeg linkede til, har også en chinup stang. Synes faktisk det er ret billigt.

Link to comment
Share on other sites

jens -> husk lige der kommer fragt oven i hatten, så det ender på næsten det dobbelte i pris (£199 for racket, £160 for fragt)

Syens stadig det er billigt for et godt powerrack.

Da vi købte powerracket fra ER til DTU's træningslokaler, så fik vi også monteret en chinup-stang i toppen af powerracket - vist nok for omkring en tusse ekstra.
Det jeg linkede til, har også en chinup stang. Synes faktisk det er ret billigt.

bestemt, hvis kvaliteten er i orden, hvilket jo er lidt svært at undersøge ved en engelsk forhandler ;)

Link to comment
Share on other sites

Maxpower: De power racks, jeg har set har været for smalle til, at jeg kunne komme fornuftigt af med stangen efter squat, og for lave til at køre military pres i, og slutreslutatet har været en masse stillen on og flytning af vægtstænger og skiver.

Squat rack kan være for lav til at man kan bruge det til chinups, men ellers kan det bruges til det meste, bortset fra de regulære styrkeløfter øvelser med bands.

Link to comment
Share on other sites

De power racks, jeg har set har været for smalle til, at jeg kunne komme fornuftigt af med stangen efter squat
Det er ikke noget problem for mig med vores powerrack (fra ER).

Det eneste jeg kan se ville være bedre, er et stativ som kan indstilles i bredden (ligesom ER's luksus bænk/squat stativ kan)

og for lave til at køre military pres i,

Jeg har aldrig prøvet, da jeg altid køre military frit og cleaner stangen først, men jeg tror godt jeg ville kunne stå inde i det og lave miltary, hvis jeg ville det. Uanset hvad, så kan "gaflerne" som stangen hviler på placeres både på indersiden og ydersiden af racket, så på den måde kan problemet også løses.

Squat rack kan være for lav til at man kan bruge det til chinups

Mener du powerracks?

Jeg er 182cm høj og højden er perfekt til chinups. Jeg skal stå op tæer for at nå op, og kan derfor klare det uden at skulle bruge en stol eller skammel først, og når man har ekstra vægt i bæltet er det ikke så praktisk at hoppe op. :)

jfk -> nice. Noget bud på hvad den opstilling har kostet incl vægte og stænger?

Link to comment
Share on other sites

her er et billede fra mit homegym

det er en er rack

nej hvor fedt!

det er lige det jeg drømmer om :w00t: Jeg vil også gerne høre hvad det har kostet dig. De eleiko skiver er vel ikke købt nye, de koster jo det hvide ud af øjnene :( ihvertfald når man er på SU

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share