Hvem vinder OL i Basket?


donprehn
 Share

Hvem vinder OL i Basket?  

65 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Før OL satte jeg mine penge på Litauen, hvilket umiddelbart ikke var helt tosset. Jeg tror desværre det er et minus for dem, at de allerede har mødt (og slået) USA inden en evt. finale/semifinale

Det er også svært at vurdere, hvordan de vil matche rigtig stærke hold med en "europæisk" spillestil.

Bortset fra den første kamp har de vist basketball i MEGET høj klasse, og pt. fortjener de klart at vinde!

USA skal man bestemt ikke afskrive. Så længe de er med i turneringen, må de absolut betegnes som favoritter. De har så mange gode atleter og individualister, som kan afgøre kampene. Rammer de dagen, kan de mangle nok så mange skytter og have nok så mange problemer mod zoneforsvar og stadig vinde OL guld!

Dog ingen tvivl om, at de skal tage sig sammen mod et stærkt spillende spansk hold. Alt andet end en 100% indsats vil resultere i et exit til "dream-team". Spanien med bl.a. GASOL, CALDERON, GARBAJOSA og JIMENEZ er ikke til at spøge med!!

Kina & Puerto Rico skal nok være tilfredse med deres kvartfinaler - dog kan Puerto Rico måske overraske med Italien. Deres sejer over USA har måske sikkert givet dem en del selvtillid, og de har faktisk overrasket mig positivt under OL.

Alligevel bør italien dog være så stærke, at de hiver en sejer hjem!!

Grækenland og Argentina - den mest åbne kvartfinale. Argentina må være favorit, men de har skuffet mig en smule, og Grækenland er et godt hold, som har hjemmebane og nogle komplet SINDSYGE fans. Tror dog ikke, at nogen af de to hold kan vinde guldet!

Endnu engang syndt at Serbien ikke stillede i stærkeste opstilling, og at de fuckede sådan rundt.

De er meget bedre end de fremstod. Det er dog fair nok, at de ryger ud, med den indstilling og det spil de præsterede under OL.

Så var der mange andre hold som kunne have gjort et bedre indtryk...

Link to comment
Share on other sites

Her en time før den føste kvartfinalerne begynder fordeler stemmerne sig således:

Lituaen [ 13 ] [41.94%]

USA [ 9 ] [29.03%]

Puerto Rico [ 3 ] [9.68%]

Serbien [ 2 ] [6.45%]

Argentina [ 3 ] [9.68%]

Italien [ 1 ] [3.23%]

Egentlig lidt sjovt at ingen stemte på Spanien, som gjorde rent bord i deres pulje.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke på Spanien, da de ikke har skudt specielt godt i de kampe, som jeg har set. De har en god bredde og i Gasol, Garbajosa og Navarro (som jeg dog ikke har set så meget til), men uden gode 3-points skytter, så tvivler jeg på, at de kan vinde over USA.

Jeg stemte selv Litauen, som jeg håber på, da USA har godt af at tabe engang imellem, så de kan lære at tage turneringen seriøst B)

Link to comment
Share on other sites

Sådan som U.S.A. spillede idag, har de helt sikkert meldt sig ind i kampen om guldet igen. Larry Brown har fået styr på sine tropper og lært dem at skyde 3'ere og være mere træfsikre på field goals. Marbury var jo rygende idag. Så der er lagt op til en drømme finale mellem U.S.A. og Litauen. Så må vi se om U.S.A. kan revanchere sig. Det tror jeg nok de kan! ;)

Link to comment
Share on other sites

Det var nogle super kvartfinaler i dag!!!!! Så dog desværre ikke Italien vs. Puerto Rico - hvordan var den??

USA kom da en smule i omdrejninger, og fik langt om længe ramt på nogle skud! Det var vel den største forskel på dagens og de forrige kampe! De skal vist bestemt heller ikke brokke sig over dommerne ;)

Spanien spillede sgu ok - FUCK hvor var GASOL vild. Især i første halveg!!

I mine øjne er USA hverken mere eller mindre favorit efter dagens kamp!!

Litauen burde i øvrigt blive kaldt "Dream Team" i resten af turneringen.... Det de laver på banen er et studie i basketball!

Link to comment
Share on other sites

Underlig finale imellem Argentine/grækenland.

I perioder dømte dommerne fænomenalt. I andre perioder uforståelige fejl :o

Med den kølighed og rutine argentina viste i dag, er de ikke til at afskrive over for et svingende amerikansk hold.

Er det bare mig, eller er det snart nba tilstande hvor skift af standfod og startskridt ikke dømmes længere :blink:

USA må igen være favoritterne med alt det talent, og en kollektiv der langsomt begynder at fungere! Scary hvis de bliver endnu bedre...

Link to comment
Share on other sites

Semifinalerne bliver spillet i dag :w00t:

Lituaen vs. Italien

USA vs. Argentina

Glæder mig især til at se kampen mellem Argentina og USA. Argentina som ved sidste VM slog USA, men tabte i finalen til Serbien. Kan Argentina gøre det igen eller får USA revanche?

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Er det bare mig, eller er det snart nba tilstande hvor skift af standfod og startskridt ikke dømmes længere

Ville selv ha' nævnt det tidligere, men kom vist fra det igen. Jeg har også været en smule irriteret over det. Det er selvfølgelig USA, som er værst til det! Dog må jeg sige, at det er bedre end i DK hvor næsten alle dommere (på nær lige de 2-3 bedste) konsekvent dømmer startskrid på en hurtig bevægelse!! Well, lidt off topic ;)

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Hmm ingen kanaler har valgt og vise USA-Argentina  Så er det jo godt man kan se ridebane springning fra TV2 Zulu

Ja, jeg har heller ikke helt kunne finde ud af om det bliver vist nogle steder?!?! Der er noget på Eurosport kl 21:45 og vistnok 22:et-eller-andet på Zulu.

Mystisk - alle de andre kampe er blevet vist op til flere gange :blink:

Men ja, ridebanespringning er sgu også oprivende!!

Link to comment
Share on other sites

Dog må jeg sige, at det er bedre end i DK hvor næsten alle dommere (på nær lige de 2-3 bedste) konsekvent dømmer startskridt på en hurtig bevægelse!!

amen!!

Fænomenet er dog værst i amerikanernes kampe. Ved ikke om dommerne er lidt kyste. De bryder sig nok ikke om at gå ind og afgøre kampene med 10 skridtdomme, hvilket man godt lidt kan forstå.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share