Nikotins påvirkning af stofskiftet


Krea
 Share

Recommended Posts

Ifølge Stubbes stofskifte tråd øger nikotin forbrændingen med 5-10%. Det er jo en væsentlig del, set i forhold til f.eks effedrin og andre forbrædningsfremmende stoffer. Mit spørgsmål er nu: Har Nikotin kun den virkning når den kommer fra cigaretter, eller kunne man med fordel tygge nikotintyggegummi og opnå samme effekt. I så fald har man jo et godt og måske sundere alternativ til effedrin.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg læser rigtigt, så vil dosen 1mg nikotin + 100mg koffein øge ens forbræning med 8,5%.... det er da en ganske betydelig effekt så. Det lader ikke til der er noget ydeligere at hente ved at øge dosen af nikotin, andet end bivirkninger.

Link to comment
Share on other sites

1 mg nikotin er en lille mængde og vil næppe gøre nogen afhængig, men det kan jo ikke udelukkes.

Ved rygestop anbefales til personer som ryger 20 smøger om dagen at bruge et 21 mg plaster om dagen eller 4 mg tyggegummi ved rygetrang dog højest 25 tyggegummi om dagen. Og derefter nedtrapning.

Set i det forhold er 1 mg nogle gange om dagen ikke voldsomt.

Dog vil jeg bruge mine penge andetsteds.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok også derfor at mange der holder op med at ryge, ofte tager et par kg på :)

Men jeg ville nu nok foretrække noget cardio istedet for nikotin tyggegummi, jeg har smagt det engang og efter hvad jeg erindrer smager det aldeles afskyeligt :freaked:

Men nu har jeg heller aldrig røget, så det kan jo være det bare smager som smøger ;)

Link to comment
Share on other sites

Men jeg ville nu nok foretrække noget cardio istedet for nikotin tyggegummi, jeg har smagt det engang og efter hvad jeg erindrer smager det aldeles afskyeligt 

det behøver det såmænd ikke at gøre, Nicotinell smager som almindelige tyggegummier - dog vil man den første uge opleve de har en lidt stærk "smag". Det går dog væk, og desværre bliver man komplet immun overfor det - og faktisk kan man blive ligeså hooked på tyggegummier som på smøger.

Så det er DUMT og DYRT at starte med nikotintyggegummier ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Sidst jeg stoppede med at ryge, prøvede jeg også nico tygge gummier, og de smagte satan gale mig ringel... Det var så også de stærkeste man kunne få, men føj for den lede hvor var de ulækre.. Det eneste som var nice, var at man blev totalt nico-høj af dem, og fik det mega behageligt :D

Men altså, jeg tror sagtens man over et par måneder ville kunne indtage 1 kop stærk kaffe sammen med 1mg nicotin tygge gummi et par gange om dagen, uden at blive afhængig.

Lige til at andet spørgsmål.. Hvor meget øger koffein forbrændingen i sig selv?

Men det var da ikke underligt jeg havde meget svært ved at gaine da jeg røg cigaretter.. 20-30 smøger dagligt kombineret med 2L kaffe, må sgu være noget der sætter forbrændingen godt op :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også påstå at man skal være pænt svag hvis man skal blive afhæning af Tyggegummi hvis man kun æder op til 1-2 stk pr dag.

Har selv røget mellem 20-30 stk om dagen.. Hvorefter jeg åd Nicorette 4mg i ca 1-2 mdr og så quitte helt. Og jeg åd ca 10-15 stk om dagen.

Men det er da HELT sikkert sundere end effedrin.

Det størte minus jeg havde og kender mange personer har med det,

er at man for totalt meget hikke og bøvsen... Sikkert al den luft man "sluger"

ved at gumle på det skidt...

Og så træner du jo også kæbe-muskler!

så 3 x 10 Hårde tyg om dagen + en masse "cardio" tyg..

Så for du en flot markeret kæbemuskel også ;)

Skjold

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej

Jeg faldt lige over tråden og fandt det på sin plads at advare eventuelle ikke-rygere, der lod sig forføre af nikotintyggegummiets stofskifteeffekt. Vi har flere gange undersøgt effekten og fundet, at ikke-rygere kan blive endog meget dårlige af nikotinen med kraftig kvalme/opkast til følge. Samme reaktion har jeg også set ved større indtag af en anden stofskiftefremer - capsaicin.

Dette bare som en lille kommentar.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

efedrins effekt skulle fortsætte.

På avnatlabs.com i deres forum beskriver de nogle ganske "Hardcore" oldschool fedtforbrændende stacks.

Oldschool fordi ephedra er forbudt nu i usa, og de derfor er gået over til andre produkter.

En klassiker er Yohimbe, ephedrin, koffein og nicotin. Det skal nok dræbe ens appetit og booste forbrændingen af fedt :wink:

Afhængigheden af nicotin er vel også først efter længere tids brug? Kunne være interessant med info om dette. For så kunne man jo bare bruge det cyklisk

Link to comment
Share on other sites

Mht. at sætte gang i forbrændingen kommer jeg til at tænke på noget jeg engang har prøvet der hedder yogi te. Det er baseret på krydderier så som kanel og nelliker etc. Drikker man for meget af det giver det hjertebanken ligesom ephedrin og kofein. Ved ikke om det virker appetitdæmpende men det er givetvis noget der sætter gang i forbrændingen.

<{POST_SNAPBACK}>

En øget hjertefrekvens kan altså ikke automatisk sammenkædes med øget forbrænding...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share