Hvad er det vildeste program overhovedet?


Stryger2
 Share

Recommended Posts

Sad lige og legede med tanken om at prøve en 14 dages periode med så meget styrketræning som overhovedet muligt. Bare for at se om det giver en markant forskel i forhold til almindelig fullbody 3-4 gange om ugen.

Nogen der har prøvet noget lignende, og har et program man kan følge. - Det siger sig selv at hvis hver muskelgruppe skal have min. 36 timers restitutionstid før man træner dem igen, så kræver det planlægning.

Jeg forestillede mig i hvert fald at der skal trænes hver eneste dag, evt både morgen og aften hvis det kan forsvares.

Programmet må godt slide ned på kroppen, da det som sagt skal være for en kort periode, men jeg har ikke tænkt mig at skade mig selv, så restitutionstiden skal være overholdt. Arnold havde et gammelt psykopatprogram, men var der ikke noget med at man skulle holde sig fra det?

Håber nogen har nogen fede foreslag. Starter nok mandag på det, så hvis andre synes det kunne være sjovt at prøve kunne vi jo evt lave en træningstråd.

Link to comment
Share on other sites

Sad lige og legede med tanken om at prøve en 14 dages periode med så meget styrketræning som overhovedet muligt. Bare for at se om det giver en markant forskel i forhold til almindelig fullbody 3-4 gange om ugen.

Nogen der har prøvet noget lignende, og har et program man kan følge. - Det siger sig selv at hvis hver muskelgruppe skal have min. 36 timers restitutionstid før man træner dem igen, så kræver det planlægning.

Jeg forestillede mig i hvert fald at der skal trænes hver eneste dag, evt både morgen og aften hvis det kan forsvares.

Har prøvet noget lignende, tog Det alternative hypertrofiprogram og misforstod det,

og tog både bænk, squat og dødløft samme dag flere gange om ugen.

Resultatet blev overreach på ca. et par uger, blev dårlig på flere måder,

og har næsten ikke trænet tungt siden.

Jeg mener det vildeste er det meste, man kan tåle, og hvis man træner morgen og aften

hver dag, skal træningsmængden være tilsvarende mindre.

Der har jeg gjort de seneste uger, men et stykke under overreach niveau.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Hej Henning,

Det ser ud til at du gjorde nøjagtig hvad jeg selv kunne have fundet på :-) - Formålet med at oprette tråden her var netop at se om nogen havde testet et helt konkret program, for når jeg selv sætter noget sammen er jeg ikke i tvivl om jeg kommer til at ramme de samme muskelgrupper for ofte.

I øvrigt plejer du da at have rimeligt styr på din træning, så det undrer mig at du ikke har overholdt de anbefalede hviletider da du trænede?

Jeg går ud fra at det er et split program jeg leder efter. Som jeg selv ser det burde et 3-trins split program kunne fungere.

Split 1 - Morgen dag 1

Split 2 - Aften dag 1

Split 3 . Morgen dag 2

Split 1 - Aften dag 2

Split 2 - Morgen dag 3

osv.

Normalt køres et split program over 3 dage, men teoretisk overholder man jo de 36 timers hvile efter det system jeg beskriver. Mangler bare praktiske erfaringer og en øvelsesoversigt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ved at gå fuldkommen grassat ;-)

Men kun lige for en kort periode for at se hvad der sker, så det har mere karakter af et eksperiment end en decideret træningsplan for det næste år.

Arnolds program var også min første ide, men jeg ville godt lige se om der skulle findes noget bedre. Man kan jo lige så godt træne smart.....

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ved at gå fuldkommen grassat ;-)

Men kun lige for en kort periode for at se hvad der sker, så det har mere karakter af et eksperiment end en decideret træningsplan for det næste år.

Arnolds program var også min første ide, men jeg ville godt lige se om der skulle findes noget bedre. Man kan jo lige så godt træne smart.....

Hvis du holder øvelser og volumen lav mener jeg godt man burde kunne træne hver dag og evt også træne sig op til at træne 2 gange dagligt, prøv at se Power To The People...

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er en dårlig approach, mht. at overreache på 2 uger og så sammenligne det med fullbody. Tag 2 måneder ud af kalenderen, og brug denne periode til at teste et fornuftigt program. Herefter kan du sammenligne dette med fullbody - det andet har du ikke rigtig noget sammenligningsgrundlag på.

Jeg ville vælge et 2 eller 3 split, hvor jeg indlagde progression og volumestigning, startende med uge 1 som værende et stykke under overreach niveau, og herefter arbejde mig op, så jeg de sidste 1-2 uger overreachede. Derefter dekonditioner eller deload.

Så har du et meget bedre billede af, hvad der virker bedst for dig.

Edited by JessPedersen
Link to comment
Share on other sites

Du skal nok over på bodyhouse hvis du skal have det VILDESTE program. Det indebærer nemlig ikke kun mad og træning :)

Høm-høm....!

BH er nu fuldt på højde med MOL hvad angår kost og træning - der er bare et ekstra aspekt med, som MOL ikke beskæftiger sig med. ;)

Edit: (Det er jo faktisk heller ikke det du skriver - læste bare lidt for hurtigt mellem linierne :) )

Edited by Flexipecs
Link to comment
Share on other sites

Du kunne evt. prøve at lave dit fullbody om til 2-split og køre dette igennem 3 gange om ugen.

Det kunne evt. se således ud:

Man. morgen: ben

Man. aften: ryg + biceps

Tir. morgen: Bryst

Tir. aften: Skuldre triceps

Gentag..... Og køre således til og med lørdag og så holde søndag fri.

På den måde vil du ha tid og overskud til, at lægge lidt ekstra sæt/øvelser ind på de forskellige muskelgrupper.

Men jeg giver de øvrige ret i, at 14 dage ikke er lang tid.

Men her er mit bud..

Link to comment
Share on other sites

Kig i Skjold´s link. Dobbeltklik på Arnold, så finder du programmet.

6 split bliver ikke hårdt nok. Kunne godt være et 3-ugers Sheiko måske var svaret.

Jeg er enig i at 2 uger ikke er ret lang tid, men i første omgang er det nu også bare et eksperiment for at se hvor meget man kan smadre igennem. På sigt kunne jeg godt finde på at anvende noget af det, men for en længere periode er det ikke realistisk at tro at jeg kan nå at træne 2 gange om dagen....desværre.

Link to comment
Share on other sites

Husk også at tillade din krop at restituere efter dit 2 ugers "vanvidstræning".

Dvs. drop volumen drastisk, men vedligeholde styrken ved at holde intensiteten (vægten) høj.

Ellers risikerer du at få skader hen af vejen og ikke få noget ud af dine anstrengelser. Da kroppen ikke får an chance for at superkompensere.

Mvh Polle

Link to comment
Share on other sites

Hej Henning,

Det ser ud til at du gjorde nøjagtig hvad jeg selv kunne have fundet på :-) - Formålet med at oprette tråden her var netop at se om nogen havde testet et helt konkret program, for når jeg selv sætter noget sammen er jeg ikke i tvivl om jeg kommer til at ramme de samme muskelgrupper for ofte.

I øvrigt plejer du da at have rimeligt styr på din træning, så det undrer mig at du ikke har overholdt de anbefalede hviletider da du trænede?

Jeg mener også, at jeg kun trænede hver anden dag, men 10 singles og 5 x 5

i de tre store hver anden dag kunne også køre mig i sænk.

Så nej, det havde jeg ikke styr på.

Nu træner jeg mindre end det maksimale og får mindre ud af det, i stedet for

at træne mere end jeg kan tåle og alligevel få mindre ud af det.

Det jeg max. kan klare, er svært at ramme, så jeg træner mindre end det.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Jo du kan da! Bare drop det skod job, og få noget understøttelse og så bare træn derudaf ;)

Ikke så meget slendrian...

Der er muligheder i hvad du siger.

Så hård træning burde jo give noget størrelse.

Hvis jeg kører max derudaf, og møder for sent hver dag på arbejde, stadig iført træningstøj og med en proteinshake i hånden, så hjælper det på det.

Laver man samtidig lidt BB brøl på arbejde, og bliver ved med at tale om at alle de steroider gør det svært at styre temperamentet, evt kombineret med at man kaster rundt med møblerne engang imellem, så kunne man vel forestille sig at chefen bare vælger at ignorere at man kommer for sent, i håb om ikke at blive pryglet af en psykotisk bodybuilder

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Jamne der var virkelig noget at tænke over der.

Link to comment
Share on other sites

Spændende eksperiment du vil igang med. Desværre tror jeg ikke du vil få den store positive effekt ved at gå fra f.eks at træne bryst med 12 sæt pr uge til 30 sæt da din krop slet ikke er vandt til den høje volumen og derfor ikke kan nå at restituere sig fra det. Jeg tror det er bedre at bygge op til den høje volumen over en periode på nogle måneder for at din krop kan nå at følge med...

Jeg tror heller ikke en nybegynder der er vandt til at træne 3xfullbody pr. uge med en øvelse pr. muskelgruppe kan springe på samme program som Mass (her fra MOL) og få samme positive fremgang som ham ;)

Link to comment
Share on other sites

Men hvis du vil prøve et BB program med en syg volumen så kig på denne side og vælg en af de sidste 4 måneder :devil: Jeg er selv igang med 11. måned lige nu og vil følge det til måned 20, så jeg vælger altså at øge volumen lidt hver måned istedet for at gå fra få sæt til en helvedes masse sæt på en uge ;)

Link to comment
Share on other sites

Har trænet i godt 1½ år, heraf intensivt siden januar, så kroppen kan tåle en del, og jeg hører til i den robuste ende af skalaen.

Men nu vil tiden jo vise om det her er muligt. Som oprindeligt nævnt er dette ikke et projekt skad-mig-selv. Så hvis det viser sig at være helt galt så skifter jeg bare tilbage til fullbody.

Men det kunne da være jeg skulle lægge en log op under forsøget så man måske kan få lidt feedback undervejs.

Der er ikke dukket nogen bedre foreslag op end dobbeltsplittet, så det bliver jo nok det jeg prøver.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share