Vægt-tab og typer


Ice eye
 Share

Recommended Posts

Hej Allesammen

Jeg vil starte med at sige, at hvis i er inde i en fase hvor i prøver at tabe jer... så sig ENDELIGT ikke noget til nogen om det..... i skal ikke engang indrømme det.

HVORFOR ??

Fordi det gør det ekstra hårdt at gennemføre.

Der er et par forskellige arke-typer man kan møde i det sammenhæng.

Jokeren :

Jokeren kommer med smarte bemærkninger som lyder som spørgsmål for at

score billige point ved de andre.

Nåh høhø... er der aber i din familie høhø siden du spiser bananer.

eller

Vi kommer sq da til at kalde dig rosinen om et par uger, hva. ?! (albue i siden)

o.s.v.

Den bedre vidende :

NEEJ... du putter da ikke dressing på din salat ! SÅ taber du dig ALDRIG (alt imens personen står og hælder ekstra sovs på flæske-stegen).

eller

NEJ.... sukker feder ikke men du må ikke få noget fedt OVERHOVEDET.

o.s.v.

'Been there done that' typen :

Så skal du huske...... og ikke mindst.... jeg tabte ikke noget på kartoffel diæten men derimod..... o.s.v.

------------

Hvad er jeres erfaringer med vægt-tab og typer :lol:

Jeg afslører ALDRIG igen at jeg prøver at tabe mig :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv på et tidspunkt startet en tråd med samme emne, og efter at have læst i den, er jeg sikker på at alle der er på diæt, kur, cutter (kald det hvad du vil) har oplevet det du beskriver. Så derfor tror jeg din konklusion er klart at foretrække - hvis man er på diæt, så hold det for dig selv, ellers er det ikke kun vægten du skal kæmpe i mod, men også hele din omgangskreds :angry:

Omvendt kan det jo også være en motivationsfaktor, i og med at jeg bliver endnu mere opsat på at gennemføre et evt. projekt jo mere skeptiske folk er.... :tongue: :)

Link to comment
Share on other sites

Det er utrolligt så mange der tror at hvis ikke man spiser fedt,

kan man ikke tage fedt på! Specielt ældre mennesker.. (+30 og opefter)

Hvis man ikke ved bedre, lyder det som sådan også logisk nok!

Hvor mange diæter er måske bygget op på den måde at det er

Energiunderskud der er den altafgørende faktor for vægttab? Næsten INGEN! :thumb_down:

Har også opgivet at sige at jeg er på diæt, hvis jeg er...

Man får konstant kommentarer, oftest fra uvidende folk..

Den der : "Det må du ik spise! Det feder, og du er på diæt!"

har jeg hørt MANGE gange..

Så prøver jeg at forklare dem at der som sådan ik er noget mad der feder i sig selv!

Det gider de ik høre på, for Hjemmets "Super diæt" Virkede på dem :lol: :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Kender godt de fleste af de typer der..

Fx. sad min fede onkel på omkring 170 kilo og belærte mig om vægttabets facetter (som var helt ude i hampen), samtidig med han knap kan rejse sig fra sofaen.

Eller hende som ville have mig til at æde ananas, fordi den der ananaskur var helt fantastisk!

Eller min "kloge" storebror som tror han ved alt om kost, fordi han er uddannet fysioterapeut?! :blink:

Eller hele familien som nægtede at tro på, det kunne lade sig gøre at tabe sig uden motion. Men jeg viste dem..

Heldigvis findes der også mennesker som bare ønsker en tillykke og held og lykke med de sidste kilo. Dog er dette folkefærd meget sjældent, da det meste af familien Danmark jo er så evigt kloge, på trods af deres egne ubehagelige kost, drikke og rygevaner.

Edited by JokerX
Link to comment
Share on other sites

Det er utrolligt så mange der tror at hvis ikke man spiser fedt,

kan man ikke tage fedt på! Specielt ældre mennesker.. (+30 og opefter)

Hvis man ikke ved bedre, lyder det som sådan også logisk nok!

Hvor mange diæter er måske bygget op på den måde at det er

Energiunderskud der er den altafgørende faktor for vægttab? Næsten INGEN! :thumb_down:

Har også opgivet at sige at jeg er på diæt, hvis jeg er...

Man får konstant kommentarer, oftest fra uvidende folk..

Den der : "Det må du ik spise! Det feder, og du er på diæt!"

har jeg hørt MANGE gange..

Så prøver jeg at forklare dem at der som sådan ik er noget mad der feder i sig selv!

Det gider de ik høre på, for Hjemmets "Super diæt" Virkede på dem :lol: :thumb_down:

Haha ja! Lige netop det der med at man godt kan tage én is, har de sååååå svært ved at forstå.

"Jamen må du godt spise en is?"

-

Ja, jeg sørger bare for den ikke ødelægger mit kcal regnskab"

-

"Nej den feder da den der is, den sætter sig lige på baglåret!"

Eller en anden typisk:

"Du må ikke spise fiskeolie, det feder helt vildt!!11!!!"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu er jeg ganske vist gammel (over 30) så jeg er vel slet ikke kompetent til at lade mine leverplettede hænder skrive indlæg - men nu gør jeg det alligevel.

Det drejer sig ikke om, hvor vidt man fortæller det eller ej, det drejer sig om, at man er FAST besluttet på at gennemføre projektet. Er man selv besluttet på det, så accepterer omgivelserne dét, men så snart man selv vakler, så bliver det opfattet, og alle de kloge hoveder på +100 kg. kommer med deres fantastiske råd som man tydeligt ser har virket så godt på dem selv - hvilket man evt. kan kommentere, hvis de kommer for godt i gang. Man kan også invitere dem med på næste 50 km. cykeltur eller invitere dem med i motionscentret, så bliver de så stille og spiser bare deres flæskesteg uden flere kommentarer.

Det er ens egen motivation og ikke omgivelsernes mere eller mindre heldige bemærkninger (som man alligevel aldrig bliver fri for) der skal ses på, når man ind imellem vakler. Hvis det er mange kg. man skal skille sig af med, så vil man alligevel ikke kunne skjule det for omgivelserne. Jeg er ved afslutningen af et stort vægttab (-35 kg. pt.) og jeg har været nødt til at fortælle mine omgivelser om det da jeg har lavet om på en masse vaner, fx. medbringer jeg både morgenmad og frokost hjemmefra, selvom jeg har adgang til en udmærket (men alt for fed) kantine, jeg kan finde på at medbringe egen mad eller egen kage til arrangementer - og man skal også være ualmindeligt svagt opfattende, hvis man ikke opdager at en person på 165 cm. taber sig 35 kg.

Jeg har ikke været fri for ubehagelige/uheldige bemærkninger - ALTID kommer de fra overvægtige, misundelige personer der bare ikke kan lade være med at kommentere det, jeg putter i munden, hvad enten det så er fedt, sødt, surt, salt eller bittert - men de positive kommentarer er så afgjort i overtal og så må man huske på dem frem for de sure opstød - det er i den sidste ende alene en selv, der bestemmer udfaldet af projektet - der er ikke andre, der hverken kan gøre arbejdet eller forhindre ens vægttab!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share