Anden HST cyklys


sune18
 Share

Recommended Posts

Skal til at starte min anden HST cyklus, den bliver som den forrige noget anderledes end det oprindelige. JEg vil i denne cyklus falde en rep af gangen, starter på 15 og træner to træninger med hver reprange, dvs 2*15, 2*14, 2*13 osv ned til jeg rammer de 5 rep. Det giver i alt 22 træningspas. Jeg træner hveranden dag, så det svarer til små syv uger. Efter dette fortsætter jeg ned i rep alt efter hvordan det går, men vil her prøve at optimere min styrke yderligere.

Mine spørgsmål omhandler øvelsesvalg og i hvilken rækkefølge. Jeg har i min netop overståede cyklus kørt superset hele vejen med et godt resultat til følge, desuden passer det mig godt at køre supersæt - læs evt min log for nærmere indblik. Umiddelbart vil næste cyklus komme til at se sådan her ud:

SS1

Benchpress

Wide pulldowns

SS2

Militarypress

Barbell Rows

SS3

Side laterals - Rear lat - Front lat (Triple Dropset)

Barbell Curls - Seated hammer curl (Dropset)

SS4

Incline Benchpress

Facepulls

SS5

Fransk press

Upright rows

SS6

Triceps kickback eller pullovers

One arm cable rows

Disse sidste to supersæt havde jeg ikke med i min forrige cyklus. Har valgt at fokusere lidt ekstra på triceps. Upright row og cable row er mest for motivationens skyld. Vil i de sidste to SS desuden holde en lavere volume end i de øvrige SS. Det skal måske lige nævnes at jeg både holder progression inden for kg og volume (sæt pr øvelse).

Hvordan syntes i ovenstående ser ud, er det for volumiøst, hvad med øvelsesvalg, sammensætning (ss) - bliver det for hårdt med to basisøvelser som ss (eks ss1 og ss2)?

Håber folk vil være behjælpelige med kommentarer, diskussion, kritik, meninger osv..

Link to comment
Share on other sites

weee, endnu en HST-modificering :bigsmile:

Kan du beskrive hvordan planen for volumen-progression ser ud?

starter på 15 og træner to træninger med hver reprange, dvs 2*15, 2*14, 2*13 osv ned til jeg rammer de 5 rep. Det giver i alt 22 træningspas
Hvordan hænger dette sammen med progressionen i vægt?

Kan du øge vægten hver gang du dropper en rep?

Hvordan syntes i ovenstående ser ud, er det for volumiøst, hvad med øvelsesvalg, sammensætning (ss) - bliver det for hårdt med to basisøvelser som ss (eks ss1 og ss2)?

Det er jo svært at svare på om det er for høj volumen, dels fordi du ikke har oplyst den og dels fordi vi jo ikke rigtig ved hvad du er vant til ;)

To basisøvelser i supersæt er hårdt, men ikke for hårdt synes jeg. Jeg synes i hvert fald det gik fint. Jeg ville nok sætte dem sammen med bænk/rows og military/pulldown, så du i første SS laver vandrette bevægelser ift kroppen og lodret i andet SS.

SS3 virker lidt voldsomt, og jeg er ikke helt med på hvad du mener med dropset og 3 forskellige øvelser. Skulder-supersættet vil jeg foreslå du starter med rear delt, så lateral og til sidst front.

Jeg har selv lige kørt en HST-lignende sag med progression i både vægt og antal sæt, og rimelig høj volumen i det hele taget. Det kunne du jo kigge lidt på i min log :)

Link to comment
Share on other sites

Ja satser på at øge vægten hver gang jeg falder en rep, og hvis dette ikke er muligt så øger jeg sær i dne pågældende øvelse. Så vidt muligt vil jeg ikke komme over fire sæt i nogle øvelser, og hvis jeg rammer de fire sæt vil jeg ved vægtøgning vende tilbage til udgangspunktet nemlig to sæt. Dette leder mig videre til dit næste spørgsmål omhandlende volumen, jeg vil køre imellem 2-4 sæt i alle øvelser, dog ca det halve i de sidste to supersæt!

SS3 er måske nok lidt voldsomt, men det tiltaler mig at riste skuldrene fuldstændigt. Det kommer til at foregå således at jeg kører de to sæt biceps hvorefter jeg går direkte videre til de tre sæt skulder - dette er så 1 supersæt - kører 2-4 igen her.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share