Trimmet krop.


KimA
 Share

Recommended Posts

Jeg har brug for hjælp og råd til hvordan man får en trimmet krop.

Jeg har nu igennem et år dyrket seriøs styrketræning 3 gange ugentlig og løbet 3 gange ugentlig.

Jeg træner HST

Mandag- onsdag - fredag

Og løber

tirsdag - torsdag - søndag

Jeg spiser sundt og undgår fed mad samt alkohol.

Men jeg har stadig et lille fedtlag rundt på kroppen hvilet gør at jeg er ikke er trimmet.

Kan man gøre noget for at sænke fedtprocenten så man ser mere trimmet ud?

Håber der er nogen der har nogle gode bud.

Mvh

KimA

Mine dat er ellers

179cm høj

75 kg

Jeg er ved at træne til maraton. Så jeg løber minimun 60 min ad gangen..

Tak for de mange svar. Er her nogen der ved meget om hvad man skal spise for at spise det rigtige samtidig med vægttræning.

Jeg vil gerne have eksempler på hvordan en kostplan kunne se ud.

Edited by KimA
Link to comment
Share on other sites

Tja du spiser for meget til at tabe dig. Man kan jo sagtens tage på selv om man spiser sundt. Så prøv at skære lidt i dit kostindtag uden at ændre på dine motionsvaner, så skal du nok tabe dig. Jeg ved ikke hvor struktureret du er mht. mad, men du kan vælge at beregne kalorier eller også bare tage det på gefühl og holde øje med vægten og livvidden.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Det lyder som om du har en sund livsstil, men har det samme problem mange døjer med, nemlig det sidste lag fedt.

Man kan træne nok så meget, men hvis der ligger et fedtlag udenpå musklerne, vil de aldrig blive helt markeret.

Nu skriver du ikke noget om hvor langt du løber, men for at det skal være koncentreret fedtforbrænding skal det være over 45 min.

Det jeg forslår dig er at du over en periode på 1-2 måneder prøver at gå nogle lange ture (1.5 time hastigt gang) helst om morgenen før morgemaden. Dette vil intensivere din fedtforbrænding meget. Dette skal gøres 3 gange om ugen, eller derover.

Der er selvfølgeligt lidt kedeligt, at stå så tidligt op, men resultatet vil gøre det værd. Når du opnår din ønskede markering kan du sagtens "nøjes" med dine normale træningspas.

Det der også er vigtigt, når man ønsker at smide det sidste fedtlag, er at sætte en tidsperiode på, det vil sige i de næste XX uger vil jeg gå efter at blive mere markeret, og derfor passe mere på min kost end normalt.

Derudover skal man huske ikke at indtage noget efter kl 20, dette vil gøre at man om natten ikke vil være i for meget kalorieoverskud, og derfor tager på..

Held og Lykke med træningen. B)

SeanJohn

Link to comment
Share on other sites

Er du også sikker på, du har bygget nok muskler til at du har en flot trimmet krop?

Det lyder til du pt. kun går efter at tabe dig, hvilket sikkert er fint. Men du bør dog passe på ikke at spise alt for lidt, da du da også mister dine muskler, og så bliver kroppen altså ikke nær så flot trimmet. Det er vel ikke noget ved at ligne et skelet med påsat hud.

Nu skriver du ikke noget om hvor langt du løber, men for at det skal være koncentreret fedtforbrænding skal det være over 45 min.

Siger hvem?

Jeg skal ikke sige helt præcis at du tager fejl, for så meget ved jeg heller ikke om det, men jeg mener nu at det er pulsen der afgøre om du taber dig, og har ikke en meter og gøre med hvor lang tid du løber.

Edited by venaN
Link to comment
Share on other sites

men jeg mener nu at det er pulsen der afgøre om du taber dig, og har ikke en meter og gøre med hvor lang tid du løber.

Yep, jeg har hørt at hvis du holder pulsen over 135, så kan det ikke gå helt galt.

Jeg ved ikke hvad de lange gåture skal gøre godt for, da man ligeså godt kan løbe, hvis man er i stand til det, og forbrænde det samme på den halve tid.

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

SeanJohn: Du mener det sikkert godt, men dit indlæg indeholder en del misforståelser/myter

Nu skriver du ikke noget om hvor langt du løber, men for at det skal være koncentreret fedtforbrænding skal det være over 45 min.
Det drejer sig om at skabe et kalorieunderskud. Dette kan gøres ved at forbrænde flere kalorier vha f.eks løb. Det behøver ikke være over 45 min, fordi det i denne forbindelse er fuldstændig ligeyldigt, om det anvendte brændstof kommer fra fedt eller glykogen!
Det jeg forslår dig er at du over en periode på 1-2 måneder prøver at gå nogle lange ture (1.5 time hastigt gang) helst om morgenen før morgemaden. Dette vil intensivere din fedtforbrænding meget. Dette skal gøres 3 gange om ugen, eller derover

Igen har det ingen relevans for 99% af os, om der er gang i "fedtforbrændingen" under en given træningssession. Det drejer sig om at skabe et kalorieunderskud, og man kan trodsalt opnå en mere effektiv træning (forbrænde flere kalorier), hvis man har spist noget inden!

Der er selvfølgeligt lidt kedeligt, at stå så tidligt op.
ja det er lidt kedeligt - specielt fordi det er komplet unødvendigt. 100m sprintere ville f.eks være tykke som svin, hvis der skulle "fedtforbrændings" cardio til for at blive rippet, for det benytter de nemlig aldrig.
Derudover skal man huske ikke at indtage noget efter kl 20, dette vil gøre at man om natten ikke vil være i for meget kalorieoverskud, og derfor tager på..

Der er ikke nogen magisk fedtlagringsmekanisme, der slår til efter kl 20 eller et andet vilkårligt tidspunkt, så det er også noget sludder!

Det er i virkeligheden ret enkelt:

1) få nok protein, essentielle fedtsyrer og så mange kulhydrater, som du kan passe ind og stadig opnå et kalorieunderskud

2) løft vægte og sæt dem ned igen

gentag indtil du er trimmet, død eller bliver tvangsindlagt på den lukkede.

Edited by -Anders-
Link to comment
Share on other sites

Er du også sikker på, du har bygget nok muskler til at du har en flot trimmet krop?

Det lyder til du pt. kun går efter at tabe dig, hvilket sikkert er fint. Men du bør dog passe på ikke at spise alt for lidt, da du da også mister dine muskler, og så bliver kroppen altså ikke nær så flot trimmet. Det er vel ikke noget ved at ligne et skelet med påsat hud.

Nu skriver du ikke noget om hvor langt du løber, men for at det skal være koncentreret fedtforbrænding skal det være over 45 min.

Siger hvem?

Jeg skal ikke sige helt præcis at du tager fejl, for så meget ved jeg heller ikke om det, men jeg mener nu at det er pulsen der afgøre om du taber dig, og har ikke en meter og gøre med hvor lang tid du løber.

han har ret. Man skal løbe min 30 minutter før ens energidepoter er brugt i kroppen. Først derefter begynder kroppen at bruge af kroppens fedt. Inden er det bare energi man forbrænder

Link to comment
Share on other sites

Er du også sikker på, du har bygget nok muskler til at du har en flot trimmet krop?

Det lyder til du pt. kun går efter at tabe dig, hvilket sikkert er fint. Men du bør dog passe på ikke at spise alt for lidt, da du da også mister dine muskler, og så bliver kroppen altså ikke nær så flot trimmet. Det er vel ikke noget ved at ligne et skelet med påsat hud.

Nu skriver du ikke noget om hvor langt du løber, men for at det skal være koncentreret fedtforbrænding skal det være over 45 min.

Siger hvem?

Jeg skal ikke sige helt præcis at du tager fejl, for så meget ved jeg heller ikke om det, men jeg mener nu at det er pulsen der afgøre om du taber dig, og har ikke en meter og gøre med hvor lang tid du løber.

han har ret. Man skal løbe min 30 minutter før ens energidepoter er brugt i kroppen. Først derefter begynder kroppen at bruge af kroppens fedt. Inden er det bare energi man forbrænder

hvem siger også der skal bruges af kroppens fedt??? man skal forbrænde mere end man indtager og så vil man tabe sig, så simpelt er det!!!!

Link to comment
Share on other sites

Hej

Det lyder som om du har en sund livsstil, men har det samme problem mange døjer med, nemlig det sidste lag fedt.

Man kan træne nok så meget, men hvis der ligger et fedtlag udenpå musklerne, vil de aldrig blive helt markeret.

Nu skriver du ikke noget om hvor langt du løber, men for at det skal være koncentreret fedtforbrænding skal det være over 45 min.

Det jeg forslår dig er at du over en periode på 1-2 måneder prøver at gå nogle lange ture (1.5 time hastigt gang) helst om morgenen før morgemaden. Dette vil intensivere din fedtforbrænding meget. Dette skal gøres 3 gange om ugen, eller derover.

Der er selvfølgeligt lidt kedeligt, at stå så tidligt op, men resultatet vil gøre det værd. Når du opnår din ønskede markering kan du sagtens "nøjes" med dine normale træningspas.

Det der også er vigtigt, når man ønsker at smide det sidste fedtlag, er at sætte en tidsperiode på, det vil sige i de næste XX uger vil jeg gå efter at blive mere markeret, og derfor passe mere på min kost end normalt.

Derudover skal man huske ikke at indtage noget efter kl 20, dette vil gøre at man om natten ikke vil være i for meget kalorieoverskud, og derfor tager på..

Held og Lykke med træningen. B)

SeanJohn

det var da vidst så et af de mere ringe indlæg :lol:

Link to comment
Share on other sites

Er du også sikker på, du har bygget nok muskler til at du har en flot trimmet krop?

Det lyder til du pt. kun går efter at tabe dig, hvilket sikkert er fint. Men du bør dog passe på ikke at spise alt for lidt, da du da også mister dine muskler, og så bliver kroppen altså ikke nær så flot trimmet. Det er vel ikke noget ved at ligne et skelet med påsat hud.

Nu skriver du ikke noget om hvor langt du løber, men for at det skal være koncentreret fedtforbrænding skal det være over 45 min.

Siger hvem?

Jeg skal ikke sige helt præcis at du tager fejl, for så meget ved jeg heller ikke om det, men jeg mener nu at det er pulsen der afgøre om du taber dig, og har ikke en meter og gøre med hvor lang tid du løber.

han har ret. Man skal løbe min 30 minutter før ens energidepoter er brugt i kroppen. Først derefter begynder kroppen at bruge af kroppens fedt. Inden er det bare energi man forbrænder

Prøv at læse det indlæg, -Anders- har skrevet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share