Vom til vaskebræt!


uXu
 Share

Recommended Posts

Jeg skal høre jer guru'er om hvordan jeg på den hurtigste, nemmeste og tilmed bedste måde kan få "pumpet" mavemusklerne op igen. Jeg har haft en skade som har forhindret dette, og det er blevet til min lille "øl-vom", som jeg selv føler mig hæmmet af, så til dem som har hurtige, gode, brugbare løsninger, FYR LØS! (Læg evt. links etc.)

Håber på det godt resultat på kort tid, det skal siges jeg træner hvad anden dag ca. 2 timer.

På forhånd tak...

Link to comment
Share on other sites

Det vigtigste når det drejer sig om maven er en lav fedtprocent, så du skal nok have sat din diæt lidt under kontrol så du kan fjerne fedtet.

Sideløbende kan du jo køre almindelig mavetræning, gerne hver 2. dag som jeg kan se passer dig fint - det gør at holdningen bliver strammet lidt op, og du vil med en veludviklet mavemuskulatur kunne se resultatet ved en højere fedtprocent, end hvis du ikke havde trænet mave seriøst.

MEN altafgørende punkt er kosten - fedtet skal væk fra maven før den træder i kraft.

Link to comment
Share on other sites

Hey anders ;)

Du kunne evt. også skrive dit program op herinde - hvis der er nogen øvelser du ikke kender navnene på, så kan du garanteret finde dem her: http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Som de andre siger, så skabes vaskebrættet i køkkenet. Mavemusklerne er svære at få frem, da de ved stort set alle gemmer sig under et respektabelt fedtlag.

Lige en ting til, så vil jeg råde dig til at læse denne korte artikel: http://www.getbig.dk/vis_artikel.asp?id=287

Link to comment
Share on other sites

Hejsa,

lang og langsom cardio er et ok sted at starte et fedtforbraendings program, men på laengere sigt er det ikke det bedste alternativ, jf. nedenstående citater fra Alwyn Cosgrove:

"The biggest problem with aerobic training is that you get better at it. In weight training, as you get better, you add more weight or more reps and there is literally no finish line. In aerobic training, the work required to run 5 miles will become less and less as you get fitter. So to continue to improve you either go further (do more work for the same amount of calories) or you run it faster. Going further kind of defeats the purpose. Is there much joy in running 40 mins to burn the calories you once burned in 30 mins. And going faster involves the same problem. Eventually, the new speed becomes too easy for you and you have to go more intense to get the same benefits. Now as I mentioned, there is no end point with weight training. However there is an end point with aerobic training. You will reach an intensity eventually that will be the end of the aerobic zone. Quite simply going any harder will send your body into the anaerobic zone. So at some point you're not doing aerobics any more. So, if you have to stop doing it at some point to get the benefits you seek why not do anaerobic work to begin with?"

"Aerobics makes your body an efficient fat burning machine. True but this isn't a desirable response. The ONLY tissue that burns fat in the body is muscle. Yes, aerobic training does demand work from the muscles, but not as much as other activities. Aerobic training doesn't require the muscle tissue to stay around either. Aerobic training makes muscles more efficient at using fat (don't get excited - if your car became more efficient at burning gas you'd be using less of it).

So if muscle is the only tissue that burns fat, and aerobic training makes it smaller and more efficient at burning fat, then essentially you are creating a smaller, more efficient fat burning machine. That's not effective."

Lidt hoej intensitets interval traening (HIIT) er en bedre metode til at braende maveflaesket af. Der er mange versioner af dette, men jeg ville personlig koere foelgende: http://www.warriorforce.com/articles/warriorarticle1.html

Som du kan se, er der i dette program flere niveauer, således at du hele tiden kan udfordre kroppen, og holde fedtforbraendingen igang.

Det var mine "two cents worth" :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share