løbmængde


larsbp
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg har spørgsmål omkring løbmængden, altså hvor tit det er forsvarligt og løbe.

En fra min klasse løber næsten hverdag i en god 40 min. i relativt højt tempo. Skal lige også siges at han roer på eliteniveau.

Men det gør jeg jo ikke. Og mit spørgsmål lyder derfor på hvor tit jeg kan tillade mig og løbe. Min form er god, men ikke noget af prale af. Jeg har indtil viderer løbet 2 gange om ugen i 6 mdr. Er det tilpas, eller kan det godt trækkes lidt op ??

Jeg har også læst at antallet løbeture om ugen IKKE er probertional med end forbedring af konditionen. Altså at 2 ture er meget bedre end 1 tur om ugen. Men at 4 ture kun er lidt bedre end 3 ture om ugen. Passer det ??

mvh. Lars

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også hørt det der med at 2 gange er meget bedre end 1 gang og 4 kun lidt bedre end 3... Dog vil jeg selv mene at 2 gange er forlidt, men selvfølgelig skal man jo kigge på hvad man vil med sit løb, og 2 gange i ugen er selvfølgelig meget bedre end ingen ting... Personligt syntes jeg 2 gange er for lidt. Da jeg startede løb jeg 3 gange i ugen og efter et stykke tid blev det til 4 gange, så jeg vil mene 3-4 gange om ugen... Så hvis du har tid og overskud så tag da en tur mere i ugen ;).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share