Vægtab via diætist


Nub
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige været ved diætist og fået en madplan som lyder sådan :

Morgen: 3dl letmælks youghurt / 2 skiver rugsandwichbrød

Formiddag: 1 stk frugt, i mit tilfælde banan.

Frokost: 2 skiver rugsandwichbrød, med mageret pålæg og grønt tilbehør.

Eftermiddag: 1 stk frugt, i mit tilfælde banan.

Aftensmad: Kun 1 potion, magert kød, ris/pasta/kartoffler, og gerne grønsager.

Sen Aften: 1 styk brød med lav % ost.

og desuden ca ½ mælk om dagen(minimælk eller skummetmælk)

Tror i det ville være noget der hjælper på min kropsbygning?, jeg træner og er 183cm og 120kg. Altså jeg er mest ude på at få fedt procenten ned, sgu ligeglad med om jeg vejer 120 kg, hvis det bare var muskler :P

Link to comment
Share on other sites

Du ved godt at kcal indholdet i en banan er meget større end i fx et æble?

Men du skal sq nok tabe dig på den plan der...

Bare af interesse, hvor gav du egentlig ham diætisten... er rimlig sikker på du kunne have læst dig til en fornuftig kostplan på et par timer herinde.. eller bare have spurgt...

Men held og lykke med vægttabet/fedttabet...

Hygge

Link to comment
Share on other sites

Har altid været af den opfattelse, at diætister bandede kartoftler, ris og pasta langt væk pga et højt kulhydrat/g....

Vil skyde på at din kostplan indeholder 2000-2500 kcal, så du skal bare holde den... Så rasler kg'ene af dig :bigsmile:

Du nævner intet om vand i planen, husk supplering af H2O, det fremmer forbrændingen og så slukker det tørsten.

Link to comment
Share on other sites

Selve kosten på den diæt lyder meget fornuftig, men jeg synes portionerne er MEGET små.

Jeg har forsøgt at regne kalorieindholdet ud, hvilket er svært da jeg ikke kender mængderne du spiser, men det endte på omkring 1500kcal, 2000kcal hvis jeg rundede lidt op i mængderne ;)

Det er dælme ikke meget for en på din størrelse, og dit ligevægtsindtag er næppe under 3000kcal. 3500-4000 er nok mere sandsynligt.

Har du prøvet at følge den kostplan en hel dag? Kunne du holde dig bare nogenlunde mæt - eller undgå at være vildt sulten? ;)

Har du planer om at supplere kostplanen med en motionsplan?

Link to comment
Share on other sites

Har altid været af den opfattelse, at diætister bandede kartoftler, ris og pasta langt væk pga et højt kulhydrat/g....

Så er det måske på tide at få en ny opfattelse. Det er bestemt ikke diætisters fremgangsmåde.

Nub- Hvem var du hos? Jeg regner med det var en privatpraktiserende?

Link to comment
Share on other sites

Altså jeg blev henvist af min læge til en diætist på sygehuset, og ja jeg blev overrasket over at madplanen ikke så anerledes ud da jeg nemt selv kunne have lavet den. Men altså jeg har ikke givet noget for det så :)

Altså jeg må indrømme at en banan mætter mere end et æble. Og ja har prøvet en hel dag, og jeg var lidt sulten efter aftensmaden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share