Kost frem til kamp


DonNiklas
 Share

Recommended Posts

Hey, jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan jeg skal spise, hvis jeg skal yde mest muligt op til fod- eller håndboldkamp.

Har læst at det er bedst at der er 2-3 timer mellem et stort måltid, og til man skal yde MAX.

Men hvad kan man så spise/drikke i mellemtiden uden det bliver for meget?

Og hvor sent må man senest drikke/spise mellemmåltidet inden man skal yde MAX?

Jeg har selv en teori om, at det er bedst med noget flydende, da det er nemmest for kroppen at optage hurtigt, så den ikke stadig bruger for meget energi på at omdanne maden når man er i kamp, men ved ikke om den holder?

Vi kan bruge i morgen som eksempel, hvor jeg skal spille skolefodbold. Mod Kongenshus Efterskole, hvis nogen var interesseret. :)

Jeg står op ca. kl 08, og går direkte ned for at få morgenmad.

Lige for tiden starter jeg ud med yoghurt og havregryn.

Så det kunne se sådan ud:

08:15 - Yoghurt med havregryn + 1-2 glad kakao

9:45 - 1 stk. rugeklapper med ~ 40 gr kylling, salat, agurk og Miracle Whip og en juice

11:45 - Skal vi i bussen og afsted til Kongenshus. Og der bliver igen mulighed for at spise. Ved ikke om jeg bare skal tage lidt frugt og måske lidt juice?

13:00 - SKAL jeg være 110% klar til kamp.

Nu er der selvfølgelig forskelligt hvor lang tid der skal gå fra person til person, men jeg er en af dem der helst skal have ~ 2 timer fra måltid til kamp.

Synes i det ser fornuftigt ud?

Kunne også være jeg skulle se om jeg kunne klemme lidt mere ned kl. 09:45, da det er det sidste måltid jeg kan nå, hvis jeg skal være klar?

Håber i har tid.

På forhånd, TAK!

Niklas :superman:

Edited by DonNiklas
Link to comment
Share on other sites

Jeg ved at mange superliga mandskaber spiser en banan og drikker en lille appelsinjuice sådan ca. én time før kampstart. Det er jo hurtigt optagelige kulhydrater så ideen er for mig at se udmærket.

Når kampen er slut, vil en banan også være et klart bedre valg end den kolde øl :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share