Sult ved forsøg på vægttab


Petiten
 Share

Recommended Posts

Det er altså ikke nødvendigt at leve kun af kød og grøntsager for at tabe sig....

Tickla - jeg spiser også kulhydrater...havregryn til morgenmad (det har faktisk hjulpet at skifte fra havregryn på mælk til havregryn på Cheasy A38) og rugbrød til frokost.

Min frokost skal medbringes på arbejdet, så det at stå og lave det helt store fungerer ikke :thumb_down:

Men jeg synes det har hjulpet at jeg kan spise lidt mere end 1200 kcal pr. dag - jeg ligger nu på omkring 1400 kcal og føler mig ikke nær så sulten :tongue: Jeg er også begyndt på at supplere min kost med noget proteinpulver, da jeg har erfaret at det også øger min mæthedsfornemmelse.

Alt i alt mener jeg nu at jeg fundet et godt leje, hvor jeg er sikker på at jeg nok skal komme ned i vægt - ikke så hurtigt som først antaget, men det skal nok komme...

I aften vil jeg forsøge med noget nyt.....2 timers spinning i træk...håber jeg kan klare det - medbringer en banan som jeg kan spise under træningen for ikke at gå helt død :dead:

Tak for al jeres input :a-okhand:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også begyndt på at supplere min kost med noget proteinpulver, da jeg har erfaret at det også øger min mæthedsfornemmelse.

Hvis det virker for dig er det helt ok. Det er dog sjældent at man er i proteinunderskud, hvis man samtidig spiser varieret incl. kød/fisk/fugl. Du skal jo ikke bruge mere end ca. 110 gram om dagen.

Proteinpulver er normalt noget jeg bruger når jeg bulker, fordi kcal. indholdet er højt (350-400) og det svarer til et rimeligt måltid almindelig mad.

Bananer har også et relativt højt kcal. indhold :tongue: .

Link to comment
Share on other sites

Hvis du spiser for at blive mæt, og ikke behøver at få mere energi så drop frugten! Og spis noget mere fibre holdigt. Den eneste grund jeg kan se til at spise frugt er hvis man skal til træning eller andre steder hvor man har brug for at være kvik. De daglige vitaminer kan en pille klare.

Dengang jeg gik hos diætist (snart mange år siden) sagde hun at frugt godt kan give en "sult" fornemmelse. Det er forskelligt fra person til person, men prøv at droppe noget af frugten.

Hvad med rå-kost?

Link to comment
Share on other sites

Petit'en, mit svar vedr. kulhydrater var ikke specifikt til dig - der var en anden, der hævdede at man skulle droppe alt brød, pasta, sukker osv. og overvejende spise kød og grøntsager, og det har HAM jeg modsagde.

Men jeg er glad for at høre, at du nu er på rette vej og kan holde sulten fra døren - held og lykke fremover.

Mht. svaret om frugt, så giver visse frugter mig sultfølelse, andre gør ikke, så dem holder jeg mig til - jeg spiser min. 3-4 frugter om dagen og stadig taber jeg mig.

Link to comment
Share on other sites

Det er altså ikke nødvendigt at leve kun af kød og grøntsager for at tabe sig....

Det siger jeg heller ikke, men hvis du går rundt og er sulten hele tiden, så er der en stor chance for at du fejler i dit vægttab. At spise masse af grøntsager og mager fugl bevirker at ALLE kan blive mætte, da dette er noget af det mindst kalorierige og på samme tid sundeste.

Så hvis man er sulten, så burde man droppe noget af alt det andet møg, som man putter i kæften og erstatte det med ovenstående.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Jeg syntes også at det er svært med at få indtaget den rigtige mængde kalorier. jeg er glad for at jeg ikke er den eneste.

Problemet for mig er vist at det ikke er lykkedes mig at regne mit egentlige kaloriebehov ud.

jeg tror bestemt at jeg også ligger et sted mellem 1100-1400 kcal dagligt. det syntes jeg jo er en del, men jeg kan da godt se at det faktisk er temmelig lidt.

men, jeg vejer jo heller ikke mere end 45 kg og er 163 høj.

Ja, det er jo lidt af en jungle..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share