Træning i hjemmet


Maxell
 Share

Recommended Posts

Hej!

Som overskriften siger, så vil jeg gerne træne hjemme da jeg ikke har tid og råd til at gå i motionscenter.

Mine mål: Bl.a komme af med mit "bildæk" og styke kroppen lidt mere.

Herhjemme har jeg en romaskine og vægte der går op til 5 kg.

Så jeg vil gerne have nogle råd til hvordan jeg får mest ud af mit træningsudstyr og så måtte i meget gerne komme med nogle forslag til et lille program til mig...det ville være rigtig cool.

Hvis nu i ville hjælpe mig med et lille program så kan jeg fortælle at jeg spiller fodbold tre gange om ugen i 1½-2 timer pr gang(mandag-onsdag og så en kamp i weekenden).

Så har har jeg lige et spørgsmål: Hvornår er det bedst at træne: Om morgnen eller om aftenen?

På forhånd MANGE tak! :)

Link to comment
Share on other sites

Prøv at tage et kig på den her MOL artikel: http://www.motion-online.dk/styrketraening...ed_haandvaegte/

Hvornår er det bedst at træne: Om morgnen eller om aftenen?

Træn når du er mest veloplagt! Jeg kører selv let cardio hver morgen (35-40 min cykling) og styrketræning efter arbejdstid 3 gange om ugen. Så vidt jeg har forstået er det bedst at holde minimum 8 timers pause mellem cardio- og styrke-træning hvis man skal have noget ud af sidstnævnte. Men det vigtigste er at man er veloplagt og motiveret, så får man ofte kørt lidt længere/mere intensivt og bevarer gejsten.

./ Kristoffer

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg har forstået er det bedst at holde minimum 8 timers pause mellem cardio- og styrke-træning hvis man skal have noget ud af sidstnævnte. Men det vigtigste er at man er veloplagt og motiveret, så får man ofte kørt lidt længere/mere intensivt og bevarer gejsten.

./ Kristoffer

Hvad så hvis man styrketræner den ene dag og feks cykler den anden...

Nogen der ved om det påvirker hinanden???

Link to comment
Share on other sites

Det er vel med træning som med (næsten) alt andet her i livet: jo mere man gør ud af det, desto større/bedre resultater opnår man!

Ja, du vil opnå fremgang med 20 min. roning og mavebøjninger 3 gange ugentligt. Men hvis du skal opnå hurtigere fremgang - læs: smide bildækket - skal du lave meget mere cardiotræning (træning der belaster hjerte/kredsløB). Sæt tiden og antal ugentlige træninger op.

Roningen kunne fx ses foran fjernsynet???? Måske kunne du 'ro dig gennem Robinson' :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hej Ulrik!

Det var netop lige det svar jeg ledte efter! Så tak for det! :bigsmile:

Men her er lige et tillægsspørgsmål:

Du skriver: "Sæt tiden og antal ugentlige træninger op". Ville det være for voldsomt at gøre sådan her?:

Mandag.

Morgen: Roning + 3x mavebøjninger

Aften: 2 timers fodboldtræning

Tirsdag.

Morgen: Roning + 3x mavebøjninger

Aften: Roning + 3x mavebøjninger

Onsdag.

Morgen: Roning + 3x mavebøjninger

Aften: 2 timers fodboldtræning

Torsdag.

Morgen: Roning + 3x mavebøjninger

Aften: Roning + 3x mavebøjninger

Fredag.

Morgen: Roning + 3x mavebøjninger

Aften: Roning + 3x mavebøjninger

Weekend fri.

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke hvor længe du har trænet og hvordan din motivation er, men personligt ville jeg ændre følgende i forhold til dit program:

1) Roning morgen og aften ville jeg slå sammen til en længere rotur enten morgen eller aften

2) I stedet for at træne man-fre og holde weekenden fri ville jeg træne to dage og holde en dag fri

3) Supplér mavebøjningerne med nogle af øvelserne som Laertes refererede til

Go tur ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share