Morgenmad


cookie_sq
 Share

Recommended Posts

Min morgenmad ser ca sådan her ud, men jeg skal simpelthen have nogle flere kcal ned, hvordan?

g/prot/carbs/fedt/kcal

Ylette 350 20,3 11,6 5,3 174,7

Rosin 20 0,7 15,6 0,3 68,1

Havregryn 20 2,6 13,6 1,3 76,8

Fiskeolie 2 0,0 0,0 2,0 18,0

Vitaminpille1 0,1 0,8 0,0 3,5

23,7 41,6 8,9 341,0

Synes jeg bør få lidt flere kcal ned fra morgnen af... men kan ikke lige greje hvordan, nogen der har nogen gode tips?

Og hvad medhensyn til før sengetid snack, plejer at sluge en liter mælk, men sluger efterhånden en del mælk (3-5 liter, farligt?)?

Jeg bulker(op til at blive en stor ond styrkeløfter :weight_lift: ) og mit indtag ligger omkring 4000kcal, men synes alligevel godt der kan ryge lidt mere ned om morgenen...

Hvordan får man oploaded en dag fra allnatural arket på MOL, kan ikke få det til at fylde under 100 kb?

det var vidst det hele ;)

Hygge

Link to comment
Share on other sites

Hvad med at snuppe en shake om morgenen ;)

Men det er godt nok heller ikke mange powergryn du får klemt ned :blink: Prøv at drop yletten et stykke tid, og brug mælk istedet, du vil på den måde kunne smide en hel del flere gryn ned..

Og hvis det bare drejer sig om kcal, så kan du jo evt bruge sødmælk :crazy:

Edit. Ang regnearket, så skal du bare tage et screenshot, og gøre det lidt mindre, og vupti så kan du selv bestemme hvor meget det skal fylde :)

Edited by Granhof
Link to comment
Share on other sites

Øhhh, nu spørger jeg sikkert dumt, men seriøst - Er det fordi du ikke KAN spise mere...eller?? Jeg mener, 20 gram havregryn!? kan det overhovedet mærkes i sækken??

Edit: Du er hankøn ik???

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

10 gram olivenolie = 90 kalorier :wave:

Synes det er fjollet at drikke sødmælk, da de ekstra kaloirer kommer udelukkende fra dårligt fedt! Så langt hellere sluge 25 gram olivenolie: omend ubehageligt, ja, men ikke ligeså skadeligt som fedmælk :wave:

Edited by DocHolliday
Link to comment
Share on other sites

Kan godt være jeg fik fejlformuleret mig lidt....

Jeg har ikke rigtig nogen mæthedsgrænse, så spiser bare det jeg bestemmer mig for...

Har spist Havregryn med mælk, men synes Yletten er lidt mere spændende+ekstra prots...

Sødmælk :nono: :puke2:

Jeg kune slvfølgelig bare æde to portioner, men det ville være for nemt...

De 20 gram er bar eet tilfældigt tal.. det jeg tror der er på...

Med hensyn til nat nat snack, så var det et alternativ til væske jeg ledte efter, hader at skulle op og pisse om natten

Bruger stort set ikke shakes....

Edit: Du er han køn ik???

Jeps jeg er både han og køn :tongue:

morgenvægt 70 kg

Højde 172

Alder 18

Håber lige den gider vedhæfte, så kommer planen for idag...

Spise tidspunkter, ca

7

10

12

14

16

20

20:30

22, den sidste mangler...

Hygge

post-6-1095707823.gif

Edited by cookie_sq
Link to comment
Share on other sites

Jeg ledte efter alternativer til pulversnask...

Med hensyn til fedt og vægtøgning har jeg kørt noget der minder om det her siden 27-08-2004

Jeg stiger i snit 84,8 gram om dagens i totalmasse

Lidt efter om man bruger atlet funktion eller alm til at måle fedtprocent, ja ved godt det er visne bioimpendans... er 1/5 af dette fedt eller ved alm et sted mellem 1/3 - 1/4 fedt

Vedhæfter lige nogle grafer...

Hygge

Btw glemte et æble i kostplanen, og skal nu til at guffe en portion yllette :tongue:

post-6-1095712854.jpg

Link to comment
Share on other sites

Glemte helt at pointere min træningsmængde

MAndag- Styrkeløft, ja styrkeløft ikke såsan noget pumpepjat :tongue: 1½time, intensiv

Tirsdag-Springgymnastik 2 timer

Onsdag- skal i gang med at styrkeløfte her også

Torsdag. gymnastik 2½

Fredag -Styrkeløft 1½

Lørdag - 3 timers gymnastik hvis jeg gider

Søndag.. ikke det store...

Oven i skal lægges ½-1 times transport kørsel på min cykel hver dag...

Hygge

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke det virker som for mange kalorier, i hvertfald ikke med det aktivitets niveau. Ang. snack/mad før sengetid kan du prøve denne her:

250 g kvark blandes med lidt mælk og 5 g vanilie sukker indtil ønsket konsistens opnås. Herefter tilsættes 100-150 g frugt efter eget valg. Optøet hindbær er min favorit lige for tiden. Normalt plejer jeg at snuppe lidt mælk ved siden af, blandet med hørfrø- og tidselolie. :)

Link to comment
Share on other sites

Skift din havregryn ud med müsli, der er flere kcal i pga. nødderne som er blandet i.

I Brugsen kan du købe en fremragende udgave som har massere kostfibre og et minimum af mættet fedt. 360 kcal pr. 100 gram og så smager det endda rigtig godt.

Koster omkring 25 kr,- for 700 gram.

Link to comment
Share on other sites

Glemte helt at pointere min træningsmængde

MAndag- Styrkeløft, ja styrkeløft ikke såsan noget pumpepjat  1½time, intensiv

Tirsdag-Springgymnastik 2 timer

Onsdag- skal i gang med at styrkeløfte her også

Torsdag. gymnastik 2½

Fredag -Styrkeløft 1½

Lørdag - 3 timers gymnastik hvis jeg gider

Søndag.. ikke det store...

Oven i skal lægges ½-1 times transport kørsel på min cykel hver dag...

Okay, jeg trækker mit gamle indlæg tilbage. Det var noget af en aktiv uge. hvis du kan klare det i længden, så respekt da.

Link to comment
Share on other sites

Utroligt, at du kan nøjes med sådan en smule morgenmad. Det er slet ikke nok, da morgenmåltidet jo gerne skal være et af dagens største måltider, da du har fastet hele natten.

Mit ligevægtsindtag ligger på ca. 2800 kcal, men alligevel indtager jeg 800 kcal om morgenen.

Jeg kunne endda sagtens æde mere, men begrænser mig, så der også er plads til lidt mere ædelse resten af dagen.

½ liter skummetmælk

40 gram whey

100 gram havregryn

10-15 gram Nutridan olie

Ps. Et overskud på knapt 800 kcal dagligt er måske lige i overkanten. Din bioimpedans måler er syg, du skal ikke tro på den. Når du gainer 2,5 kilo månedligt, så skal du nok ikke regne med, at mere end MAX 800 gram af det er muskelmasse. Højst sandsynligt endnu mindre.

Edited by Ugh Togoth
Link to comment
Share on other sites

Utroligt, at du kan nøjes med sådan en smule morgenmad. Det er slet ikke nok, da morgenmåltidet jo gerne skal være et af dagens største måltider, da du har fastet hele natten.

Mit ligevægtsindtag ligger på ca. 2800 kcal, men alligevel indtager jeg 800 kcal om morgenen.

Jeg kunne endda sagtens æde mere, men begrænser mig, så der også er plads til lidt mere ædelse resten af dagen.

½ liter skummetmælk

40 gram whey

100 gram havregryn

10-15 gram Nutridan olie

Ps. Et overskud på knapt 800 kcal dagligt er måske lige i overkanten. Din bioimpedans måler er syg, du skal ikke tro på den. Når du gainer 2,5 kilo månedligt, så skal du nok ikke regne med, at mere end MAX 800 gram af det er muskelmasse. Højst sandsynligt endnu mindre.

Det var også grundlaget for at jeg startede tråden... mere morgenmad ;)

Jeg cuttede inden jeg startede med målingerne...

Kg'ene tog en ordentlig hop de først par dage....

Så det er nok noget af grunden til at jeg har øget rimelig kraftigt...

Hygge

Link to comment
Share on other sites

Glemte helt at pointere min træningsmængde

MAndag- Styrkeløft, ja styrkeløft ikke såsan noget pumpepjat  1½time, intensiv

Tirsdag-Springgymnastik 2 timer

Onsdag- skal i gang med at styrkeløfte her også

Torsdag. gymnastik 2½

Fredag -Styrkeløft 1½

Lørdag - 3 timers gymnastik hvis jeg gider

Søndag.. ikke det store...

Oven i skal lægges ½-1 times transport kørsel på min cykel hver dag...

Okay, jeg trækker mit gamle indlæg tilbage. Det var noget af en aktiv uge. hvis du kan klare det i længden, så respekt da.

venaN ha' evig respekt for mig! :bowdown:

Klarede det hele sidste år :tongue: ...

Styrke mandag, onsdag, fredag (dog i fitnesscenter)

gymnastik tirsdag og torsdag + muligvis lørdag

lidt hygge badminton hver søndag...

Og en halv sæson volley på gym+self idræt på gym, selvom det sq ikke tæller meget <_<

og self transport på cyklen....

Hygge

Link to comment
Share on other sites

Hvad med noget hytteost inden sengetid? Deejlig protein lige ned i mavsen.

Du kan da også bruge din natlige tissetur til at sluge en prot.shake - hvis du kan overkomme din pulver-frygt! ;)

Spiser hytteost på gym, 200g, det er en del at slæbe med hjem hvis jeg skal have 2 om dagen....

Har ikke nogen decideret pulverfrygt, tager pulver efter træning, desværre noget sukkersnask, så det skal jeg ikke have til morgenmad... og har ikke lyst til at invistere i mere pulver ligenu...

Og det er ikke hver nat jeg er oppe, og klokken er sq nok også henad 6 når jeg så skal pisse, spiser morgenmad klokken 7

Hygge

Link to comment
Share on other sites

Skift din havregryn ud med müsli, der er flere kcal i pga. nødderne som er blandet i.

I Brugsen kan du købe en fremragende udgave som har massere kostfibre og et minimum af mættet fedt. 360 kcal pr. 100 gram og så smager det endda rigtig godt.

Koster omkring 25 kr,- for 700 gram.

Kunne godt være jeg skulle overveje det....

Tak for tippet...

Er der ikke nogen der ved hvilke butikker der sælger kvark?

Hygge

Link to comment
Share on other sites

Skift din havregryn ud med müsli, der er flere kcal i pga. nødderne som er blandet i.

I Brugsen kan du købe en fremragende udgave som har massere kostfibre og et minimum af mættet fedt. 360 kcal pr. 100 gram og så smager det endda rigtig godt.

Koster omkring 25 kr,- for 700 gram.

Kunne godt være jeg skulle overveje det....

Tak for tippet...

Er der ikke nogen der ved hvilke butikker der sælger kvark?

Hygge

Kvickly sælger Kvark. Caroline til 11-12 kr for 500g. Netto skulle efter sigende sælge samme mængde for 9 kr, men kan fandme aldrig finde en skid i den østblok-butik.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share