Ensformig træning?


Freja
 Share

Recommended Posts

Jeg er lige startet med at træne på cardio maskiner i et center. Jeg kan især godt lide at bruge stairmasteren og løbebåndet. Bryder mig faktisk ikke om cyklen og romaskinen. Men jeg har engang hørt at det er dumt at træne på de samme maskiner hver gang...? Og nu konditionstræner jeg cirka 5 dage om ugen, så det er tit. Jeg har også hørt at man skal være varieret. Men kan jeg ikke variere træningen ved at bruge nogle af de forskellige programmer der findes på maskinen? Jeg syntes det er sjovt at se fremskridtene på fek.s løbebåndet, og prøve at løbe hurtigere. Så på den måde syntes jeg ikke det blir kedeligt. Hvad mener i?

:blink:

:)

Link to comment
Share on other sites

Man skal følge det man føler og har lyst til.

Dit valg er fint, og jeg kender folk, hvis motionsform er løb flere

gange om ugen.

Løb er en rigtig hård træningsform, både for kredsløbet og benene,

som er kroppens største muskler, så det er fint, synes jeg.

God træning :)

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du blot ønsker at træne cardio, så vælg blot det ud, som du synes er godt/sjovt. Ulempen ved 5 forskellige typer cardio om ugen er, at du aldrig bliver rigtig god til noget af det og får DOMS efter hver gang. Du kan også lægge dig fast på f.eks. løb i en periode og når det ikke tiltaler dig mere så skift over til spinning eller stairmaster. Dit kredsløb er vist nærmest ligeglad med hvilken type cardio du dyrker. Og forbrændingen er også den samme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share