træning 4-5 gange om ugen


lonelyone
 Share

Recommended Posts

hej..

jeg kører HST for tiden men er ikke så vild med det.... derfor overvejer jeg at gå igang med at træne 4-5 gange om ugen i stedet, men mangler et godt program med progrssion... nogle der kan hjælpe mig??? et andet spørgsmål er: Hvad er bedst?? fullbody 3 gange om ugen eller 2-spilt 4-5 gange om ugen, hvis det er både muskelvækst og styrke man går efter??

et sidste spørgsmål er om man kan nå lige så meget masse ligeså hurtigt hvis man både træner for styrke og masse som hvis man trænede udelukkende for masse???

p.s. træne for øjeblikket kun for masse

Link to comment
Share on other sites

jeg kører HST for tiden men er ikke så vild med det....
Hvorfor er du ikke så vild med det?
derfor overvejer jeg at gå igang med at træne 4-5 gange om ugen i stedet, men mangler et godt program med progrssion... nogle der kan hjælpe mig???

Du kan jo bare tage dit HST-program og dele det op som et 2-split og træne det 4 gange ugentligt med en tilsvarende progression og evt. smide en anelse mere volumen på end ellers.

Hvad er bedst?? fullbody 3 gange om ugen eller 2-spilt 4-5 gange om ugen, hvis det er både muskelvækst og styrke man går efter??
Sådan kan man ikke helt stille det op. Jeg mener dog, at des flere dage, at man har mulighed for at træne des bedre resultat, spørgsmålet er bare hvor meget. Jeg tror, at det er marginalt i forhold til dit spørgsmål.
et sidste spørgsmål er om man kan nå lige så meget masse ligeså hurtigt hvis man både træner for styrke og masse som hvis man trænede udelukkende for masse???

Nej selvfølgelig ikke. Så ville alle jo blot både træne efter styrke og masse. Men hvis du kører noget lignende TJ's alternativ hypertrofiprogram eller evt. noget 5*5, så får du det det bedste fra begge verdener, dog ikke helt så optimalt, som hvis du gik efter en af delene isoleret.

Jeg er dog også sikker på, at du også vil opnå en pæn styrkefremgang ved at køre et 2-split 4 dage ugentligt med en masse flerledsøvelser og godt med progression.

Edited by Ugh Togoth
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share