Hjælp til program..


lonelyone
 Share

Recommended Posts

Jeg har seriøst brug for noget hjælp....

Ligenu kører jeg HST, men tror jeg har lavet noget lort i det... For når jeg tager bænkpres synes jeg at jeg presser mig selv rimelig meget og har svært ved at tage 3 x 12.... Men jeg har brug for hjælp til et nyt alternativ til HST.... eller ihvertfald bare en anden HST variant end den jeg kører nu... Jeg vedhæfter min HST variant så kan i lige komme med kritik...

HST.zip

Link to comment
Share on other sites

Der er to hst-ark i den vedhæftede fil. Hvilket et bruger du?

Ligenu kører jeg HST, men tror jeg har lavet noget lort i det... For når jeg tager bænkpres synes jeg at jeg presser mig selv rimelig meget og har svært ved at tage 3 x 12....
Hvordan er du kommet frem til dine RM-vægte? Ved test eller beregning?

Grunden til jeg spørger er at der må vel være en grund til at du har sat den vægt til 3x12, så hvorfor kan du ikke løfte den nu?

Men jeg har brug for hjælp til et nyt alternativ til HST.... eller ihvertfald bare en anden HST variant end den jeg kører nu...

Har du læst HST-artiklen her på MOL, link?

Du behøver ikke nødvendigvis bruge de øvelser, men måden at skrue programmer sammen kan jeg godt lide.

Hovedidéen med HST er jo at du løbende øger vægten du løfter, og derfor må du helt naturligt sænke antallet er gentagelser, hvis du altid vil ligge 1-2 fra failure.

Hvis du på forhånd har sat en given vægt til at være den du skal lave 3x12 med, og du nu har svært ved dette, så har du som jeg ser det 3 valg.

1. Sænk vægten en smule så du kan gennemføre det planlagte

2. Sænk antallet af gentagelser, dvs du springer sådan set nogle dage i programmet over.

3. Hold vægten konstant og tag så mange reps du kan indtil næste rep-range.

Link to comment
Share on other sites

det er den der hedder Simons HST.... Hva dsynes du til den?? Jamen da jeg skulle finde min 1RM fik jeg min far til at hjælpe mig med at løfte den (nok lidt forced rep) men han sagde han næsten ikke rørte den.... Et andet problem er at jeg ikke føler mig øm i brystet.... Jeg kan bare ikke tage noget.. føler ikke at jeg bruger mit bryst overhovedet.... Jeg tager meget mere i DB incline BP end i alm. BP..... det genere mig.....

Men hvilke øvelser synes du så jeg skal have med hvis jeg bruger deres HST variant???

Link to comment
Share on other sites

Mht til manglende ømhed i brystet skal du ikke bekymre dig.... er vist ret almindeligt hos alle... Personligt er jeg aldrig øm i den nedre del af brystet og næsten aldrig i skulderne. Men når jeg kører for muskelmasse har jeg intet problem med at vokse disse steder til trods for jeg aldrig er øm. Ergo mener jeg ikke der kan drages en direkte parallel mellem ømhed og fremgang/vækst.

Men nu lyver jeg også lidt faktisk... prøv at køre decline BP så kan du mærke det nederst i patten men for at præcisere mine modsigende udtalelser, så mener jeg midt på brystet bliver jeg aldrig øm.... altid øverst og kan også nederst men aldrig midten og skulder.

Desuden synes jeg ikke det gør noget at du er stærkere i incline BP i forhold til alm. BP. Man ser rigtig mange bodybuildere med super udviklet midter og nedre bryst men intet af det øverste. Er sgu flottere når der er symmetri og desuden skaber den øverste del jo også kavalergang så har du en v-hals på kan du vise damerne et veltrænet bryst uden at smide blusen ;)

Jeg kører personligt altid skrå før alm. da man jo ofte er stærkere alm end skrå.... men prøv dig frem...

Held og lykke...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share