Optimalt fedttab


sune18
 Share

Recommended Posts

Har på det seneste gået og gjort mig nogle overvejelser omkring vægttab og fedttab og hvad det optimale er. Jeg mener selv, at det hele ikke er så simpelt som alle gør det til - altså at det udelukkende er et spørgsmål om overskud og underskud. Hvis man blot taler om vægttab er det vel, men hvis det er det der er noget værd nemlig fedttab, så mener jeg selv historien er en anden.

Derfor går mine overvejelser omkring hvornår det bedst kan betale sig at være i underskud. Mere konkret overvejer jeg om det er givtigt at dyrke intens motions nogle timer inden sengetid, for på denne måde at få tømt kroppen for kulhydrater. Når man så ligger sig til at sove og kroppen har masser af ilt til de nødvendige processor, vil en meget stor del af det forbrændte så ikke komme fra fedtdepoterne? Her tænker jeg, at der stort set ingen kulhydrat er tilbage i kroppen at forbrænde, og kroppen bruger vel egentlig hovedparten af energien fra fedt, når der stort set ingen aktivitet er - jeg tænker på fedtets længere omsætning til energi og, at denne proces kræver ilt.

Håber jeg har gjort mig selv forståelig nok og, at folk vil komme med deres mening om dette emne.

Edited by sune18
Link to comment
Share on other sites

Alle der træner styrketræning her på MOL, går efter at optimere deres vægttab, så det bliver mest muligt fedt, og mindst mulig muskel, der forsvinder.

Hvis du har har fået et andet indtryk, så har du misforstået det helt og aldeles.

Om du dyrker motion 2 timer før du går i seng, og ikke får noget at spise i 10 timer, eller du gør det midt på dagen giver ikke en positiv forskel.

Snare tvært imod. Hvis du ligger og sover helt udsultet, vil din restitution være væsentlig forringet, og din søvn vil øjensynligt blive forstyret.

Det er i det hele taget en MEGET DÅRLIG IDÈ, at gå i længere tid, uden at spise, da det vil tære unødvendigt på muskler i modsætning af, hvad du ønsker.

De forholdsregler, folk tager på MOL, ved at være i et konstant, ikke alt for stort, kalorie-underskud er nøje gennemtænkt.

Et lille tip: Du ønsker at brænde dine kulhydrater af ikke? Hvorfor ikke bare skære ned på dem, så der ikke er nogen at brænde af? -At få det meste energi fra fedt og protein er noget af det smarteste, at gøre på en slankekur.

Kroppen har desuden ikke mere ilt, at gøre med, når man sover, end når man er vågen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share