HST med Dødløft ved siden af


ReneBL
 Share

Recommended Posts

Jeg skal her i morgen til at begynde på min første omgang HST :cooldance::cooldance:

Det jeg tænkte var så, hvad ville være det mest hensigtsmæssige at gøre, med hensyn til dødløft? Jeg vil helst ikke køre den som en del af programmet, da jeg ikke syntes den passer super fedt ind i HST princippet. Jeg tænkte noget med nogle singles/low reps noget i den stil. Hvad siger de mere begavede BB-folk til sagen :laugh::bigsmile:

RBL

Link to comment
Share on other sites

Prøv med en Simmons cycle, så kan du bare tage uge 3, 4 og 5 igen med 5 kg ekstra. (eller et eller andet % tillæg)

Det er godt nok kun en gang om ugen, men så kan du evt træne 5-10 singles let og hurtigt 2, dag og 10-15 singles fra skive eller med små skiver på stangen den 3. dag. Jeg vil tro, at 2. og 3. dag skal være mindst 20 % lettere end Simmons cycle dagen, hvis det ikke skal påvirke resultatet af Simmons cycle.

(Har lige øget reps-angivelse, husk at det er officielt med 50 sekunders pause)

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nok vælge TJs single cyklus til dødløft, hvis jeg skulle køre HST igen. Du kan se et regneark med programmet her 

/Des

Mange tak. Det var nøjagtig noget i den stil jeg søgte, super.
Jeg træner også HST og gør ligesom en del andre på MOL, nemlig at køre dødlødt i første træningspas og så træne Squat i andet pas osv..

Det er jo også en mulighed!?

Var sådan jeg startede med at gøre, eller rettere sagt, havde tænkt mig at gøre, men synes stadig ikke at DL egner sig specielt godt til high rep programmer. Prøvede DL idag med 15 reps, og blev bare bekræftet, det er sku ikke mig. prøver med de singles. hvor tit skal de så køres??

hvade forestilt mig noget i stilen hveranden eller tredie gang....

Link to comment
Share on other sites

Den måde jeg og Foodman trænede dødløft var, at vi kørte super tungt en gang hver 7-10 dag.

Når vi følte, vi havde en god dag, fik den gas. Få reps 3-5, og kun 1 eller 2 sæt.

Jeg endte på 200kg, og Foodman på 262,5kg.

TJs single cyklus har jeg prøvet (uden succes), og det tager alt for lang tid i et fullbody workout.

Link to comment
Share on other sites

prøver med de singles. hvor tit skal de så køres??

hvade forestilt mig noget i stilen hveranden eller tredie gang....

I TJs single cyklus har man en let og en tung dag hver uge. På den lette dag kører man 15 singler med 65% af 1RM, og på den tunge dag kører man den egentlige single cyklus :smile:

/Des

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share