Røvstilling i bænk


blazz
 Share

Recommended Posts

Fordi hvis bruger benene til at bue kroppen er det en anden del af muskelen du træner.

Jeg har altid trænet med røven i sædet, så jeg skal ikke kunne sige hvad fordele / ulemper ved det andet er, men fra hvad jeg kan læse mig til kan man vidst smække flere kg på ved at "snyde".

Link to comment
Share on other sites

<jeg har også tænkt på at øvelsen, kommer til at minde til om decline.

Så en konklusion er at, hvis du snyder ved at løfte røven, så får du ikke så meget ud af træningen. Lidt a la at svinge med håndvægten ved dumbellcurl?

Link to comment
Share on other sites

Det skal den vel heller ikke ? Som allerede pointeret så bliver 'declinen' bare dybere- eller hvad man nu skal kalde det... og decline har den bedste aktivering af pectorial major .. hvis jeg ikke tager fejl...

røv i bænk er bare et kriterium for godkendt løft ved konkurrence... så medmindre du stiller op, såååeee... whatever floats your boat...(og så er der jo dem der kan lave et opspænd MED røven i bænken, der er så stejlt at ryggen nærmest er lodret...)

Link to comment
Share on other sites

konklusionen er : whatever floats your boat.

I mine øjne er det mindre relevant om du letter røven lidt, end det er om din træning er overloaded, periodisret mv...

Når JEG træner bænk, så er det med højest opnåeligt opspænd for at nå decline effekten (jeg træner også høj bænk, høj og lav, og glemmer 'flad')

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

ok, jeg fatter totalt hat...

Skal man ikke have lænden presset mod bænken når man tager bænkpres? Fordi hvis man har røven i bænken så er det da temlig svært også at holde lænden nede...?

Opspænd er vel når lænden ikke er i bænken? Når jeg laver "opspænd" så får jeg totalt ondt i ryggen efter træning... har kun gjort det en gang. Er det fordi jeg gør noget forkert?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share