opsplitning af program


typen
 Share

Recommended Posts

Dag 1: Ryg + mave

2 forskellige chin-øvelser (4*6)

dumbell bent-over-rows (4*6)

dødløft (4*6)

Dag 2: bryst +triceps

Bænkpres (4*6)

incline benchpress (dumbell) (4*6)

flyes (4*6)

skull-crusher (4*6)

dips (4*6)

push-down (cable) (4*6)

Dag 3: hviler

Dag 4: biceps + mave

dumbell-curl (4*6)

dunbell-scott-curl (4*6)

barbell-curl (4*6)

Dag 5: skulder + ben + (eksplosiv bænkpress 8*3)

skulderpres (4*6)

barbell upright-row (4*6)

cable lateral raise (4*6)

Dumbbell seated Rear Lateral Raise (4*6)

squat (4*6)

leg-curl (4*6)

leg-extension (4*6)

Dag 6: hviler

Jeg føler ofte at det varer for lang tid med at komme programmet igennem.

Derfor skipper jeg nogengange hviledagen som ligger efter hver 2. træningspas og slapper så af dagen efter.

Derfor.... ville det være i orden at køre programmet hvor jeg træner 3 dage efterfulgt af 1 dags pause, eller er det fint som det er??

Kan man køre hele 4-dags programmet igennem og først holde pause derefter? ...for lysten mangler i hvert fald ikke :)

Link to comment
Share on other sites

Godt at se at du laver dødløft og squat! Hvorvidt du skal tage alle fire dage i streg så vil mit umiddelbare svar dertil være nej. Jeg vil mene at du får det bedste resultat ved at fordele hviledagen mellem træningsdagene. Jeg har dog et kritik punkt til dit program. Jeg synes at din biceps + mave dag er mere eller mindre spild af tid. Tag i steet og placer dine bicepsøvelser sammmen med rygøvelserne (huske at lave rygøvelserne først).  bemærkede også at du laver 4*6 i alle øvelser. Prøv evt. at pille lidt ved din rep-range for at stimulere alle aspekter i hypertrofi fasen. Tænker på at lave reps med høje vægt skulle fri give mere testosteron og mange reps stimulere blodkarene. Det er min opfattelse at de bedste resultater opnåes hvis man skifter rundt på både reps og øvesler da man derved undgår at kroppen får en rutine agtig indstilling til træningen.

- Herkules

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret Herk!

Angående sæt/rep så skifter jeg mellem 4*6 og 4*8 hver 3. uge.

Jeg trænede i mit tidligere program biceps sammen med ryg, men jeg efter rygtræningen var jeg help wiped out og følte ikke for at skulle til at curle.

Jeg har hørt at efter en gang hård squat-træning skulle det være godt at træne biceps fordi squat udløser en masse væksthormoner... nogen erfaringer???

Link to comment
Share on other sites

Jeg har trænet i næsten 8 måneder, og fået rimelige gode resultater. Min overarm er gået fra sølle 28cm til lidt mere beskedne 35cm (ikke spændt).

btw... jeg er 18 år

Køre kroppen igennem 2 gange på en uge?? hvor mange dage om ugen træner du så?

jeg træner selv 4-5 gange!

Link to comment
Share on other sites

Da jeg kørte kroppen igennem 2 gange om ugen, trænede jeg 3 gange om ugen. Min træning var baseret på storebasis øvelser, og det var virkelig noget der kunne mærkes.

I stedet for en "off-dag" som din biceps/mave dag, så lå der enten bænk + military eller squat + dødløft alle dagene. Du kan virkelig mærke du er brugt efter en træning.

Prøv evt. også at se det program SAB træner efter. Efter min mening et rigtig lækkert og hårdt program.

Link to comment
Share on other sites

Hver gang:

Squat   5x6

Dødløft   5x6

Bænkpres   5x6

Military pres   5x6

BB-row   5x6

lyder lige lidt vild at køre det mandag, tirsdag og onsdag.. er der ikke et eller andet som ikke passer?

Er det muligt at få restitueret til næste træning?

Link to comment
Share on other sites

lyder lige lidt vild at køre det mandag, tirsdag og onsdag.. er der ikke et eller andet som ikke passer?

Er det muligt at få restitueret til næste træning?

Hvem siger nu det skal ligge mandag, tirsdag og onsdag? Hvad med mandag, onsdag, lørdag?

Det var mere ment som et eksempel på et anderledes split end dem fra musclemag ;)

Link to comment
Share on other sites

Man kan sagtens træne de øvelser tre gange om ugen, intet problem.

Folk antager altid at der trænes balls-to-the-wall alle gange, eller man blot kører på i det uendelige uden at deloade.

Samme program er blevet diskuteret lidt på bodyhouse, og som sædvanligvis så er folk lige lidt for hurtige til læse, og fyrer de sædvanlige ting som "musklerne må ikke trænes før de er restitueret, bla. bla."

Link to comment
Share on other sites

Jeg er overhovedet ikke bange for at træne igen før musklerne er helt restitueret, nogen gange træner jeg 5 gange om ugen fordi jeg næsten ikke kan lade være.

deload-uger er noget af det værste jeg ved.

Men alt respekt til styrkeløftere... en dag tror jeg sgu også at jeg konverterer til powerlifter!! YEAH

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share