Kulhydrater


Glud
 Share

Recommended Posts

Jeg kom til at tænke på hvilke kulhydrat-kilder I bruger, lige efter træning.

I min efter-trænings-shake bruger jeg i øjeblikket alm hvidt sukker (ca 50 g) + 30-40 g whey 80, men jeg søger alternativer til alt det sukker, jeg ku ikke forestille mig at det er skide sundt.

Min træning består i 3 gange fullbody om ugen for masse.

Link to comment
Share on other sites

Bruger selv druesukker. Alternativt kan maltodextrin bruges.

Jeg tror ikke du skal være så bekymret for om hvidt sukker er usundt. Alt sukker bliver alligevel nedbrudt i monosakkaider (sikkert stavet forkert) før det optages. Det er bare et spørgsmå om hastighedeen det optages med. Komplekse kulhydrater optages langsommere og giver derfor langsommere stigning i insulin. Dette er det modsatte af hvad du ønsker lige efter træning hvor der bare skal noget sukker ud i musklerne.

I alle andre måltider er det en anden snak, hvor også vitaminer, mineraler, fibre mm. er vigtige. Men altså ikke lige efter træning.

mvh Jan

Link to comment
Share on other sites

Druesukker  Og det billigste sted jeg umiddelbart har fundet det er i matas..

Ville jeg nok ikke lige vælge. Spurgte lige min tandlæge igår. At indtage druesukker så ofte ødelægger ens tænder, da al syren nedbryder ens tænder og mundens eget forsvar. De er værre end at drikke sodavan dagligt!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share