Min motivation


BBC
 Share

Recommended Posts

Jeg har efterhånden trænet on/off i 10-11 år (lange off perioder) og jeg kender godt problemet. Løsningen er ikke en pause fra træningen. Dvs hvis vi snakker 14 dage eller måske endda en måned går det nok, men længere end det fører ikke noget godt med sig.

Men nu har jeg fået rimelig styr på det. Tager ikke off perioder medmindre jeg er syg.

Sørg for at variere dit program. Hvis du er helt træt af det hele kan du jo evt tage en periode hvor du kører helt uden program, og bare træner hvad du har lyst. Det er måske ikke så effektivt, men du holder dig i gang.

Læs nogen bøger om træning. Hvis ellers sådan noget interesserer dig. For mig er det fedt at få en bredere viden om tingene, og finde nye øvelser man ikke har prøvet før.

Find nogen venner der også træner. Det hjælper at holde en i gang, hvis man også har nogen at snakke lidt med om træningen.

Lav dig en log. Det har været mit suverænt bedste trick. Jeg synes i hvert fald det er meget fedt at man har en offentlig log liggende. Så er der en form for pres for at komme ned og træne, ellers kan alle se at man driver den af. Og det er også meget rart at kunne gå tilbage i tiden og se om man er blevet stærkere, eller hvordan motivationen har været, alt efter hvor meget du skriver ind i loggen.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg ikke lige havde motivationen ( har heller ikke den vilde motivation nu) træner jeg bare hvad jeg gider, det holder en i gang og så skal det nok komme, det bedste efter min mening er bare at holde sig igang. Om det så er 60 sæt bænk eller 20 sæt squat, bare du kommer afsted og bare for trænet det du gider. :smile:

Link to comment
Share on other sites

hvis du drives delvist af den dårlige samvittighed så er denne effektiv.

Når jeg virkeligt ikke gider, så kigger jeg i spejlet og spørger mig selv om jeg er tilfreds..

Det er jeg aldrig! Så er det ned og brænde.

Konkurrence er også fantastisk, konkurrer med din makker eller begynd til styrkeløft!

Holdånd kammeratskab og et klart defineret mål er en enorm hjælp. Det finder man i en klub. Hvis det er en god klub får man også konstant både pisk og støtte.

Link to comment
Share on other sites

Nu skal der langt mindre til at holde på den væsentligste del af muskelmassen, end til opbygning af denne. Derfor, så i perioder med lav motivation, kan man måske nøjes med én træning ugentligt, med et fullbody program med all-out forced og hovedet under armen. På den måde kan man undgå at miste noget særligt muskelmasse, til motivationen genindfinder sig og skal derfor ikke først til at bruge tid på at hente det tabte.

Måske kunne du prøve noget hit-træning. :cooldance: Det er vist en gang om ugen, all-out failure træning, med forced og cheat og alt det forbudte :laugh: ... Der ligger en tråd i funktionel styrke om selvsamme program, på den første side.

Link to comment
Share on other sites

hvis du drives delvist af den dårlige samvittighed så er denne effektiv.

Når jeg virkeligt ikke gider, så kigger jeg i spejlet og spørger mig selv om jeg er tilfreds..

Det er jeg aldrig! Så er det ned og brænde.

Konkurrence er også fantastisk, konkurrer med din makker eller begynd til styrkeløft!

Holdånd kammeratskab og et klart defineret mål er en enorm hjælp. Det finder man i en klub. Hvis det er en god klub får man også konstant både pisk og støtte.

<{POST_SNAPBACK}>

Sådan er vi jo så forskellige.

Hvis jeg konkurrerer med andre, mister jeg motivationen.

Men et kig i spejlet, det motiverer også mig.

Det gode ved denne sport, at man kan nøjes med at konkurrere med sig selv,

eller bare træne...

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Præcis, det er vigtigt at prøve forskellige ting og se hvad der virker for en selv.

Det sjove er når jeg ikke har den store lyst er det eneste jeg gider tunge singles eller tripples i basisøvelser.

Perfekt for at holde massen. Da jeg indså det var denne form for træning jeg nyder mest, såå var det som en sten forsvandt fra mine skuldre. aldrig mere miste det jeg havde bygget op :smile:

Så længe jeg forbliver skadesfri altså.

Pointen er: find ud af hvad der virker for jer.

Men grundlæggende set er en kombination af ydre og indre motivationsfaktorer vejen frem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hellerik den store motivation iøjeblikket, nok primært pga huskøb, som giver mig alvorlig tidsmangel. Så iøjeblikket træner jeg kun om søndagen. Det fungerer ok for mig, for selom jeg godt ved at det ikke er optimalt, så føler jeg da ihvertfald ikke at jeg mister det hele......Og når tiden kommer tilbage, så skal motivationen nok også følge....... ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share