Ægge og Soja proteinpulver


TigerDyr
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg været i ALLE de danske netbutikker jeg kunne finde og en masse masse rigtig-butikker. Så jeg vil lige først forklare hvad jeg ved - det kan jo også være der er nogen der kan bruge det til noget. Her er de mest relevante produkter.

Twinlab vege fuel (soja-protein): 535 g for 179 kr (www.bodycore.dk)

Drogeriet Sojaprotein: 500 g for 77,75 kr (matas)

Sanovo benefit (æggeprotein): 1000 g for 189 kr (www.sanovo-benefit.dk)

Jeg fandt også noget tropicana noget men nu er websiden hvor det sælges fra vist nede.

Er det hele udvalget af soja og ægge protein der kan fåes i danmark? Hvor finder jeg flere produkter? Jeg ved godt jeg kan få noget i udlandet men det koster meget i porto osv når man bare skal have en lille bøtte at prøve til at starte med.

Er Twinlabs sojaprotein ca 200 kr/kg bedre end det man kan få i matas?

Link to comment
Share on other sites

Ok her kommer lige den sidste af de relevante produkter nu hvor websiden virker igen:

TROPICANA 100% egg White powder: 300 g for 119 kr (www.raspower.dk)

Kan man ikke få ægge-protein med smag men uden laktose? Det lyder som om tropicana er uden smag. 397 kr/kg + porto for ægge protein... uha man skal have pengepungen i orden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i øjeblikket ved at lave et forsøg hvor jeg undgår så meget laktose så muligt for at finde ud af om jeg er laktoseintolerant. Derfor vil jeg helst helt undgå det.

Jeg har før haft problemer med proteinpulver med whey - om det er pga laktose eller fordi jeg har spist min kost i en uheldig kombination ved jeg ikke. Men det er det jeg forsøger at finde frem til. Jeg ved godt man kan blive testet for laktose-intolerens men der skulle være en ventetid på op til mange måneder :(

Men jeg har overvejet at gøre som du siger. Jeg er bare i tvivl om hvor meget man kan stole på de her producenter. Om deres tal og salgstaler er sande eller om de bare lukker lort ud for at sælge.

Så vidt jeg har forstået er det ikke nogle proteinpulver baseret på mælk der er 100% laktosefri. Der vil som minimum findes spor af laktose eller en meget lille mængde resterende laktose - er det ikke korrekt?

Et af de mest whey produkter med lav laktose jeg finder mest troværdig er:

Eiselt research Protec 1,5 kg for 449 kr (www.bodycore.dk)

På deres webside(www.eiselt.dk) står:

Kolhydrater <1.0%

Heraf laktos <0.3%

Hvis det passer der er under 0,3% laktose i pulveret så er det jo MEGET lavt. Men kan man stole på det passer?

Link to comment
Share on other sites

Wheyprotein koncentrat indeholder ofte en del laktose. Isoleret wheyprotein har et lavt laktoseindhold.

Kasein - af en ordentlig kvalitet -  indeholder stort set ikke noget laktose - og er i øverigt et meget undervurderet protein.

Nogle gange kan wheyprotein produkter der er tilsat L-glutamin give nogle af de samme symptomer som laktoseintolerans.

Hold dig fra soyaprotein - med mindre du vil have "tævepatter" :-)

Link to comment
Share on other sites

Multi> jeg er klar over at det er whey protein isolat man skal have fat i, men jeg har sgu altid troet at kasein var langt værre hvad angår laktose indhold. Jeg mener gentagne gange at have læst at laktoseintolerante, skal holde sig fra kasein baserede produkter, og holde sig til whey isolat. Man lærer noget nyt hver dag ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

soya-->patter, skulle være fordi, at soya har en østrogen effekt. Om der er noget om det, ved jeg dog ikke.

Nu skal vi lige klappe hesten.

Ved laktoseintolerans kan man ikke(eller har svært ved at) nedbryde laktose(mælkesukker). Derfor tilbageholdes vand i tarmen(diarre) og laktosen nedbrydes så delvist i tyktarmen af bakterierne(luftudvikling-->man føler, at man maven springer).

Derfor vil lidt laktose(op til ca.3-4g) ikke give nogle videre symptomer, mens større mængder giver de omtalte symptomer.

Så hvis man bruger et kosttilskud med ganske lidt laktose, skal der virkeligt spises meget før at man får symptomer.

hvis man mistænker, at man har laktoseintolerans, så kan man jo prøve at drikke op til en halv liter mælk. Start en dag med en deciliter og hvis det ikke giver symp., så indtag 2dl næste dag osv. op til ½l.

En laktosebelastningstest indebærer, at man indtager 50g laktose, så dene "hjemmetest" burde ikke give nogle meget ubehagelige symptomer :)

Link to comment
Share on other sites

Thomas J: Mht. kasein kan jeg ikke udelukke at der ligesom med wheyprotein findes underlødige produkter som indeholder en del laktose.

I forbindelse med et projekt jeg skal til og i gang med har jeg bl.a. fundet et kasein som indeholder 0.3% laktose og med et proteinindhold på 90+%, hvilket jo er ganske udemærket!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share