reps hva er det?


therealdreamer81
 Share

Recommended Posts

hehe....  :cooldance:  sådan.

men så er mit spørgsmål. er det ikke UTROLIG lidt træning??? Det må da næsten ikke give noget resultat hvis man kun træner så lidt?

<{POST_SNAPBACK}>

It depends... laver du det en gang hver 14. år eller 3 gange om ugen? Hvor mange øvelser gør du det i osv.

Nogle gange kan det være fornuftigt og andre gange ikke.

Prøv at læs om noget HST f.eks. der kan det godt give mening.

Edited by sokr@tez
Link to comment
Share on other sites

:4smartass:  det skal også lige siges at når vi f.eks. snakker 8-12 rep så er det med den vægt man max. kan løfte 8-12 gange :-)

<{POST_SNAPBACK}>

:4smartass: Faktisk ikke helt så taler man om RM :tongue: 1 rep er egentlig bage en forkortelse for repetition = gentagelse.

Link to comment
Share on other sites

It depends... laver du det en gang hver 14. år eller 3 gange om ugen? Hvor mange øvelser gør du det i osv.

Nogle gange kan det være fornuftigt og andre gange ikke.

Prøv at læs om noget HST f.eks. der kan det godt give mening.

<{POST_SNAPBACK}>

jeg træner et par gange i ugen. men hvor lang tid skal en trænningsession være ca???

hvad er HST? hvor kan man læse om det???

Link to comment
Share on other sites

hvor lang tid skal en trænningsession være ca???

Det bestemmer du da helt selv - det afhænger af tid / temperement / afhængihed :wink:

hvad er HST? hvor kan man læse om det???

HST står for Hypertrophy Specific Training. Det kan du læse en masse om her:

HST

Edit: Prøv også at kigge rundt i folks logbøger, der er så vidt jeg ved mange der bruger det her på MOL.

Edited by Hammerstrength
Link to comment
Share on other sites

:4smartass:  det skal også lige siges at når vi f.eks. snakker 8-12 rep så er det med den vægt man max. kan løfte 8-12 gange :-)

<{POST_SNAPBACK}>

:4smartass: Faktisk ikke helt så taler man om RM :tongue: 1 rep er egentlig bage en forkortelse for repetition = gentagelse.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er jeg så ret sikker på er forkert :wink:

RM = Repetition Maximum

Eksempel = jeg kan maksimalt tage 1 rep med 50 kg, det vil så sige at min 1 RM er = 50 kg

HST er et rigtigt godt program, som mange har gode resultater med. Og det er rimelig nemt at gå til, hvis man er forholdsvis ny i træningsøjemed :smile:

Link to comment
Share on other sites

:4smartass: Faktisk ikke helt så taler man om RM  :tongue: 1 rep er egentlig bage en forkortelse for repetition = gentagelse.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er jeg så ret sikker på er forkert  :wink:

RM = Repetition Maximum

Eksempel = jeg kan maksimalt tage 1 rep med 50 kg, det vil så sige at min 1 RM er = 50 kg

Det er også det jeg skriver...? :smile:

det skal også lige siges at når vi f.eks. snakker 8-12 rep så er det med den vægt man max. kan løfte 8-12 gange

Eksempel = jeg kan maksimalt tage 10 rep med en give vægt (f.eks 50 kg) = 10RM

Edited by sokr@tez
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share