træt i kroppen ?!


-=Nosa=-
 Share

Recommended Posts

Ved ikke om det er overtræning syntes bare det er mærkeligt efter jeg kun træner 2-3 gange i ugen nu pga. hårdt fysisk arbejde PT. Jeg får mit daglige behov for protein kulhydrater vitaminer - mineraler osv. Da jeg føler jeg har ondt i kroppen altid det er sådan 2-3 dage efter træning jeg har ondt men først noget jeg har fået her indefor det sidste ½ år ikke det første år jeg trænede. Hvad kan det være. Skal lige sige det er ikke vinter deprassion lig noget det har været der ½ år ca.

Link to comment
Share on other sites

Nosa> "ondt i kroppen" - hvad mener du ? snakker du om DOMS - eller er det en anden slags smerte du taler du om ?

Jeg kan ikke tro der er tale om overtræning på nogen måde når du kun træner så lidt - på trods af du taler om "hårdt fysisk arbejde" ved siden af - hvis det endelig er, så skal det da være arbejdet der dræner dig, fremfor træningen.

Link to comment
Share on other sites

Ja, nemlig men jeg får ca 8 timers søvn hver nat så der er fint går i seng kl 21. HAHA Ellers kan jeg ikke holde til det arbejde. Men så vil man jo også gerne træne. Jeg føler mig hvergang uoplagt til træning har prøvet med bananer druesukker men dte virker ikke optimal. Det er nok en blanding af doms og træthed som når man er syg bare jeg har det 24/7. Er der nogle der har nogle råd for sådan træthed ?

Link to comment
Share on other sites

Spørg på apoteket hvis det er. Men hvis det varer ved sku du måske spørge lægen har selv prøvet det samme og jeg fik taget en blodprøve hvor det viste sig at jeg havde kyssesyge. Det viste sig i at jeg var træt hele tiden. Det er ikke for at male fanden på væggen, men der er da en risiko for at det er sådan noget når det nu kommer så pludseligt.

Link to comment
Share on other sites

Arbejder du manuelt hårdt 37 timer om ugen? og går du så ud og får bajere i weekenden+ måske ikke sover helt optimalt alle dagene¸ er der lagt i kakkelovnen til noget akkumuleret træthed. Og hvis du samtidigt forsøger at øge din styrke i vægtrummet...

Jeg arbejdede en del år i byggebranchen og troede bare man skulle være kronisk træt og uoplagt. Kørte den hjem på kaffe og selvpineri¸ men sander nu¸ hvor jeg er blevet studerende¸ at jeg dengang befandt mig i en mere eller mindre konstant uudhvilet tilstand.

Den med de tre dage og så ømhed fatter jeg ikke helt. Omend det er et velkendt fænomen at jo mere ekstreme doms er¸ jo længere går der før de træder i effekt. Så hvis du går latterligt hårdt til den måske?

Link to comment
Share on other sites

Ja det er manuelt arbejde 42 timer i ugen. Læfter mange tunge ting hele tiden. Det er godt jeg kun skal have det arbejde 1 mdr mere. Så når man har fri kl 16 så om og træne og det er der ingen energi er. Drikker ikke så det er ikke der problemet ligger. Kan det være kyssesyge jeg har haft i lang tid eller hvad ? Kan jeg bare gå op til doktoren og sige jeg er træt - tjek mig ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share