Styrkeløft


p1kz0r
 Share

Recommended Posts

Ja overskriften taler vel for sig selv :wink: men jeg kan da godt uddybe lidt

Jeg vil gerne i gang med at konkurre i styrkeløft, men hvordan kommer jeg igang? jeg mener det er ikke helt så udbredt som f.eks fodbold så det er jo ikke bare gå ned i den lokale klub og melde sig ind.

Jeg kunne også godt tænke mig at vide om jeg overhovdet er stærk nok, det er vel rimlig essentielt :wink:

Jeg er 17 år og vejer 86kg ca.

Min bedste løft:

Bænkpres 112,5kg

Squat: 130kg

Dødløft 180kg

Er det godt nok?

Link to comment
Share on other sites

Du skal være medlem af en styrkeløftklub og have været på licenslisten i 3 måneder for at kunne stille op. Hvis du kommer med lidt geografiske oplysninger om dig selv, så kan vi bedre guide dig hen til den nærmeste klub :)

Dine løft er i øvrigt gode, din alder taget i betragtning.

EDIT: Kan se i din info at du er fra Odense, så du skal til OBBC. Prøv at skrive til Onkel T, Bardi Bilder eller en af de andre gutter derfra.

- Rod

Edited by Rod
Link to comment
Share on other sites

du skal melde dig ind i en klub under dansk styrkeløft forbund. Klubben afgør hvornår den vil putte dig på licens listen(ikke alle klubber smider bare personer på licens listen, når de bliver meldt ind). Du skal så ha stået på licens listen i 3 måneder før du kan stille op til et stævne.

Link to comment
Share on other sites

ja, OBBC er under dansk styrkeløft forbund. Snak med nogle af dem der konkurrere dernede, hvis det er der du vil melde dig ind.

men det er ikke noget udtagelses system, sådan præstations mæssigt, men nogle gange vil klubberne godt lgie se folk an inden de skriver dem på

Link to comment
Share on other sites

cool så spørg jeg ad i dag.

Jeg mener at havde læst er sted at der 3 slags "rækker" man kan stille op i: a,b,c

hvor a er for de bedste og c er for dem der ikke har konkurret før, hvordan føregår det?

<{POST_SNAPBACK}>

For at stille op til A-DM skal man have det der hedder guldkrav, dvs du skal have løftet et vist antal kg godkendt til et andet stævne. Hvor mange kg afhænger af din vægtklasse og kan ses på www.styrke.dk

C-DM er for debutanter og B-DM er for ikke-debutanter, der ikke har lavet guldkrav endnu.

Link to comment
Share on other sites

du tænker på DM. Men der er mange andre konkurrencer end DM. Og desuden er der også DM for ungdom(til og med det år man fylder 19) og junior(til og med det år man fylder 23) og DM for masters(fra det år man fylder 40). Men til DM senior er de r3 kategorier: A: for dem der har lavet guldkrav. B: for dem der har stillet op før, men ikke har lavet guldkrav. C: for dem der aldrig har stillet op før

og desuden er der massere af stævner hvor man bare stiller op. Altså alle konkurrerer mod alle

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Jo det var mig rødhåret og iført sort tanktop og grå gasp bukser. jeg tror faktisk også at jeg så dig, ihvertfald at dømme efter billederne i dit galleri

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tænkte nok, det var dig, ud fra din beskrivelse af dine løft :smile:

Jamen, du kan sagtens blive meldt til som styrkeløfter, vi skal bare lige have fat i klubrepræsentanten. Og så skal vi også lige have set på din teknik osv., mest for din egen skyld :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det med teknikken ved jeg godt den er ikke helt god :wink:
vi skal bare lige have fat i klubrepræsentanten
er det Angel? hende har jeg sendt en pm

<{POST_SNAPBACK}>

Udemærket :smile: Jeg har set dig dødløfte... Der er god power, men en virkelig ringe stil :wink: Når din stil bliver bedre, vil du også kunne løfte mere :smile:

Ja, det er hende :smile:

Så stiller jeg mig i baggrunden, og ser på fra nu af :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænkte lidt i retningen ef en god squat dragt som man også kan bruge til dødløft til en billige penge, jeg tænker hverken på hardcore eller max dl eller noget i den pris klasse

<{POST_SNAPBACK}>

I så fald synes jeg ikke du skule bruge penge på den slags endnu :smile:

Desuden har vi også forbindelser i klubben, jo :wink:

Blandt andet til JFK her fra siden, der agerer udstyrspusher for os, og gør det helt godt, hvis jeg skal sige det :smile:

Han kan også komme med råd og vejledning, hvilket kan være svært for os andre. Så med mindre du har et par tusinde, du bare gerne vil af med, ville jeg vente :wink: Ellers kan du bare give dem til mig :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share