Optimal træning af Mavemuskler?


NC83
 Share

Recommended Posts

Nu er det på tide at der skal six-pack på maven.... jeg er træt af 2-pack :w00t:

Men ville lige hører om det er sundt for mavemusklerne at træne dem hver dag! ??? Og får man overhovedet noget ud af det? Er lidt i tvivl om mavemusklerne ligesom de andre muskler har brug for en hvilepause til resistution!!

Jeg har de sidste 3 uger trænet mave næsten hver dag... skal jeg fortsætte med det hvis jeg vil se results?!

Link to comment
Share on other sites

Grunden til at 6-packen kun er en 2-pack er næsten altid for meget fedt. Fedtet i hvert fald på mænd har større tendens til at sætte sig på den nederste del af maven ift den øverste. Derfor dukker de øverste dele op først og de nederste sidst, når man er tilstrækkelig langt nede i fedtprocent.

Link to comment
Share on other sites

Ja! som det bliver sagt så er mavemusklerne opbygget på samme måde som kroppen andre muskler, og skal også trænes på samme måde, hverken mere eller mindre, og hvis man gør det, ja så er den berømte sixpack også tilstede, måske nok dækket af et lag fedt, men så må man arbejde på af få sin fedt procent ned, det er her de fleste har problemer..

Link to comment
Share on other sites

Ja ved godt at fedtprocenten skal være tilstrækkelig lav! Pt. er den ca. på en 10-11 stykker.... Jeg vil gerne køre kondi træning, men er bange for at miste muskelmasse!!!!

Og måden at undgå det er:

Begrænset kalorieunderskud (<500kcal pr dag, i underskud altså)

Nok protein i kosten, evt med ekstra tilskud bare husk det tæller med i energiregnskabet.

Hvis motionen er med høj intensitet bør den ligge så langt fra styrketræningen som muligt.

På mit billede her til venstre er min BF% ca 16-17%

Hvordan er det målt?

Jeg kan simpelthen ikke tro den er så høj når man ser på dit billede. Med mindre selvfølgelig at alt dit fedt er placeret andre steder end lige maven :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil selv mene at det fedt jeg har på kroppen sidder på den nederste del af min mave - det kan man osse se på billedet til venstre :w00t: Jeg kan ikke få fat i nogle fedt lag hverken på armene eller benene eller andre steder :bigsmile:

Min talje er blevet målt til 83 Cm....

Jeg er ikke så meget for cardio-træning, men jeg blir sgu nok nødt til det for at få den ønskede mave!!!!

De der fedt procenter i kommer med - de holder ikke en meter! Så høj er de ikke - hvis man dømmer ud fra billedet...men ja billede kan godt snyde...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share