Min højre arm er skadet :(


haz0r
 Share

Recommended Posts

Jeg trænede i torsdags, det var rimelig hårdt.. så idag når jeg prøver at bøje armen gør det pisse ondt.. og nej det er sq ikk ømhed så ondt det gør.. min venstre arm gør også rimelig ondt men det er 1/10 af dem anden. er det en skade eller hvad? jeg kan godt bøje den sammen langsomt gør bare rimeligt ondt.. Hvad kan jeg gøre for at rette det op?

Det skal lige nævnes at til træning låste mine arme os lidt, gjorde overhoved ikk ondt var bare lidt svære at lukke end normalt.. stoppede med at træne umiddelbart efter jeg opdagede det.

Edited by haz0r
Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Fortæl lidt mere om, hvad du trænede !!!  Hvor lang tid har du trænet ? Har du været skadet der før ??

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg trænede første gang i torsdags, trænede bænkpres og roning som det eneste jeg brugte armene til. Og jeg har ikke været skadet der før.

Edited by haz0r
Link to comment
Share on other sites

Kunne du ikke beskrive træningen lidt nærmere.

Hvilke øvelser lavede du præcist, hvor meget vægt, hvor mange sæt og reps?

Lavede du opvarmning/udstrækning.

Gør det ondt selvom du ikke forsøger at bøje albuen?

Hvis du er gået lidt for hårdt til stålet alleførste gang du træner, så tror jeg godt du kan blive rigtig rigtig øm dagen efter - ikke mindst fordi du måske aldrig har været øm på den måde før.

Link to comment
Share on other sites

Kunne du ikke beskrive træningen lidt nærmere.

Hvilke øvelser lavede du præcist, hvor meget vægt, hvor mange sæt og reps?

Lavede du opvarmning/udstrækning.

Gør det ondt selvom du ikke forsøger at bøje albuen?

Hvis du er gået lidt for hårdt til stålet alleførste gang du træner, så tror jeg godt du kan blive rigtig rigtig øm dagen efter - ikke mindst fordi du måske aldrig har været øm på den måde før.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg trænede cykling, roning, en maskine til benene, bænkpres og mavebøjninger.

Jeg kørte 20kg 10 gange*4

Og 25kg 6 gange*5

roning, ikke særlig hårdt.. i 5-10 mins.

Skal lige siges at jeg i fredags i skolen slet ikke havde ondt.. var bare normalt øm... Det er kommet et par timer efter jeg er kommet hjem, kl 18 ca. jeg tog lige en gang med håndvægten for at mærke hvad mine muskler sagde til det før det gjorde ondt, altså bare en gang op og ned, og den er på 6½ kilo. plejer at kunne træne med den i 10 min uden rigtgt at blive øm.

Edited by haz0r
Link to comment
Share on other sites

Det kunne godt tyde på, du har fået en lettere overbelastning af Triceps tilhæftningen nede ved albuen. Det kan sagtens være kommet i forbindelse med bænkpresset, hvor triceps er meget aktiv. Og det er typisk at få skader omkring muskeltilhæftninger, når man starter med at træne, da det tager længere tis at opbygge stærke sener, end muskler. Så dine muskler har måske kunnet klare noget mere vægt end senen omkring hæftet.

Prøv at holde den lidt i ro et par dage, og sid med noget is på den ca 20minutter et par gange om dagen. Tag et vådt viskestykke eller håndklæde mellem hud og is.

Hvis ikke det hjælper, skal du nok en tur forbi doktormanden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det kunne godt tyde på, du har fået en lettere overbelastning af Triceps tilhæftningen nede ved albuen. Det kan sagtens være kommet i forbindelse med bænkpresset, hvor triceps er meget aktiv. Og det er typisk at få skader omkring muskeltilhæftninger, når man starter med at træne, da det tager længere tis at opbygge stærke sener, end muskler. Så dine muskler har måske kunnet klare noget mere vægt end senen omkring hæftet.

Prøv at holde den lidt i ro et par dage, og sid med noget is på den ca 20minutter et par gange om dagen. Tag et vådt viskestykke eller håndklæde mellem hud og is.

Hvis ikke det hjælper, skal du nok en tur forbi doktormanden :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Okay, vil prøve det med isen så.. hvis jeg tog til doktoren nu ville han sikkert bare sige det samme, så venter lige lidt dage og ser om det går over, det er jo noget andet når man har prøvet at få det væk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bliver nødt til at blande mig lidt i denne diskution....

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor du spørger herinde, hvorfor har du ikke været til fysioterapeuten endnu ???

Dette er et fint diskutions forum, men må aldrig gå hen og blive en "læge" vejledning. For at stille en diagnose må man være fysisk tilstede og være uddannet til at stille diagnose og efterfølgende behandle.

Gå til en fysioterapeut få en diagnose og følg den vejledning du får......

God bedring

Link to comment
Share on other sites

Dette er et fint diskutions forum, men må aldrig gå hen og blive en "læge" vejledning. For at stille en diagnose må man være fysisk tilstede og være uddannet til at stille diagnose og efterfølgende behandle.

Det er jeg ikke uenig i, men vile du ikke også selv starte med at putte is på og holde den i ro? Der kan gå lang tid, inden man kommer til fyssen, fordi man først skal have henvisning og så have en tid. Så derfor ville det da være for dumt ikke at yde lidt almindelig "førstehjælp" på sig selv. Det skal man jo gøre lige meget om skaden er slem eller ej, og det kan også få den til at forsvinde, hvis det bare er en simpel mindre inflammation :dry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg bliver nødt til at blande mig lidt i denne diskution....

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor du spørger herinde, hvorfor har du ikke været til fysioterapeuten endnu ??? 

Dette er et fint diskutions forum, men må aldrig gå hen og blive en "læge" vejledning. For at stille en diagnose må man være fysisk tilstede og være uddannet til at stille diagnose og efterfølgende behandle.

Gå til en fysioterapeut få en diagnose og følg den vejledning du får......

God bedring

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis det hele bare lige er lidt eftermen efter første træning, er det da lidt overilet straks at løbe til en fysioterapeut :blink:

Brug Wehner's råd med isen et par dage, og se om det ikke aftager. Hvis det ikke gør, skal du self have prof hjælp.

Men ellers så vent til det ikke gør ondt i armen, og så træn lidt lettere næste gang.

Held og lykke du...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share