vitaminer


Guest Slettet101003
 Share

Recommended Posts

det lader til, at jeg kan være den første, der svarer, hvilket passer mig storartet i dette tilfælde :)

Folk siger ofte, at man skal huske at spise fedt, for ellers kan man ikke optage alle de fedtopløselige vitaminerne.

Det mener jeg ikke passer.

Det kræver utroligt lidt fedt og vand for at opløse de vitaminer, som er nødvendige.

Problemet opstår til gengæld, hvis der er noget af det vand/fedt man indtager, der går lige igennem systemet.

Så vil eksempelvis de fedtopløselige vitaminer være fhv. ligeligt fordelt i hele fedtmassen, man har indtaget. Hvis man så kun optager en lille del fedt, optager man jo også kun en tilsvarende lille del af vitaminerne.

Så med mindre, at man har sygdomme, hvor man ikke kan optage alt det fedt, man indtager, så er det ligegyldigt, hvor meget fedt du indtager, hvis du vel og mærke indtager nok vitaminer.

Til sidst kan jeg så lige nævne, at de fedtopløselige vitaminer ofte findes i fede madvarer, så hvis man ikke spiser så meget fedt, er det da en god ide med en vitaminpille, men man behøver altså ikke bekymre sig over, at man ikke optager dem :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share