bælte eller ej


TF vol. II
 Share

Recommended Posts

Min tåbelige ryg vil tilsyneladende ikke dødløfte andet end "opvarmningsvægte". forsøger jeg andet giver det ondt i ryggen de nederste 5-10 cm helt inde omkring rygsøjlen og i overgangen mellem ryg og balle således at det gør ondt i et T-formet område og NEJ - det er bestemt ikke ondt på den gode måde.

Jeg kunne nøjes med at holde mig til de lette vægte med det begrænsede udbytte det giver - hvis det giver noget overhovedet.

Jeg kunne også droppe dødløft helt.

Eller forsøge mig med et bælte. Men er der smart hvis der er en eller andet form for defekt som bliver provokeret af den højere belastning jeg så vil forsøge at putte på. Eller kunne det være skidt, ikke at få styrket stabiliseringen tilstrækkeligt?

Jeg er i syv sind, da alle er enige om at dødløft er en god øvelse, men det er ikk´ så fedt når man nærmest humper rundt (OK, overdrevet men det er rigtigt ubehageligt at binde snørrebånd) bagefter.

P.S. Grænsen for hvornår ryggen ikke vil lege med mere ligger ved omkring 90kg. Og det med at spørge min læge til råds kan jeg glemme alt om. Da jeg havde rigtig meget ondt i ryggen sidste år ville han ikke engang henvise min til en fysioterapeut selv om jeg havde gode erfaringer med det fra tidligere og sagde at jeg bare kunne begynde at løbe i stedet for.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i syv sind, da alle er enige om at dødløft er en god øvelse, men det er ikk´ så fedt når man nærmest humper rundt (OK, overdrevet men det er rigtigt ubehageligt at binde snørrebånd) bagefter.

P.S.  Grænsen for hvornår ryggen ikke vil lege med mere ligger ved omkring 90kg. Og det med at spørge min læge til råds kan jeg glemme alt om. Da jeg havde rigtig meget ondt i ryggen sidste år ville han ikke engang henvise min til en fysioterapeut selv om jeg havde gode erfaringer med det fra tidligere og sagde at jeg bare kunne begynde at løbe i stedet for.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis grænsen for hvor det går galt er ved 90 kg, mener jeg, at du skal holde dig under det.

Jeg mener også, at man ikke skal træne hårdere, end man kan holde til,

og tro at læge og fys bare kan reparere os, efter at vi selv har splittet os ad :laugh:

Vi træner alle med mindre vægt, end vi kan, uanset hvad der sætter grænsen.

Så hav lidt tålmodighed og se om ryggen bliver stærkere med tiden.

Er din dødløftstil OK ?

Har du haft nogen til at se på den ?

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne nøjes med at holde mig til de lette vægte med det begrænsede udbytte det giver - hvis det giver noget overhovedet.

Fortsæt med de vægte du kan løfte uden at få lændesmerter. Med tiden skal der nok komme flere skiver på stangen.

Jeg kunne også droppe dødløft helt.

Wooot :nono:

Grænsen for hvornår ryggen ikke vil lege med mere ligger ved omkring 90kg.

90 kg. er da ok at løfte - med mindre ens forfængelighed forbyder at "gutterne" ser hvad man løfter. :wink:

-kajakroer

Link to comment
Share on other sites

Forfængelighed i træninglokalet er heldigvis ikke noget jeg lider af, så intet problem der - kun lidt overfor mig selv når jeg nu i princippet godt kunne putte flere skiver på.

QUOTE(TF vol. II @ 5. Nov 2004, 00:36)

Jeg kunne også droppe dødløft helt.

Wooot :nono:

Hehe - den havde jeg næsten forudset :laugh:

Suplerer kun med denne her men det kunne være jeg skulle putte en ekstra mere ind og så lade dødløften holde sig i "det grønne område".

Edited by TF vol. II
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share