Hvilke øvelse for svak nederst i benkpress?


vikingiron
 Share

Recommended Posts

ulovligt bredtgrebs bænkpress og dmitry bænk( 3sek pause i bunden)

att: Benbøjsfader

hmm jeg har altid troet at incline kun gav dårlig stil men den er måske ok? hvor meget bruger man genelig den clavicularer del i alm bænk - nogen der ved det? :unsure:

ville være rart med en til øvelse til bundstyrke :)

Edited by Don Nors
Link to comment
Share on other sites

Incline og Floor Press. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Mystisk :blink:

Jeg er bestemt ikke ekspert, men jeg ville da tro at hvis man går istå i bunden, så kan det være et hastighedsproblem eller simpelthen manglede styrke i pectoralis.

Hastigheden kan trænes med DE eller måske bænkpres m. pause (med fokus på at øge Rate of Force Development - RFD), og styrken kunne også passende være bænkpres m. pause eller måske db bænkpres m. pause.

Link to comment
Share on other sites

Incline og Floor Press. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Mystisk :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad er det mystiske ved det? :blink:

Iøvrigt har du ret i at det kan være et hastighedsproblem. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det mystiske var at jeg ikke lige kunne se ideen med de to øvelser når det var i bunden der var problemer. :wink:

I rækkefølgen på muskelinvolveringen i bænkpres ikke sådan groft sagt: bryst først, skulder i midten og triceps til sidst?

Incline er vel ment som at give mere fokus på skuldre, og man skal vist være rimelig kraftigt bygget før at floorpress starter fra bunden af.

Link to comment
Share on other sites

2 stepbænke med ca. en ½ meters afstand imellem dem, eller bare så du kan får din overkrop ned imellem dem når du kører nogle armbøjninger på. Hav en så bred håndstilling som mulig.. Du får en lidt større ROM end normalt og kunne måske derved afhjælpe dit problem med ikke at være helt så stærk i den ene enden (start/slut). DB bench press er self. også en mulighed, der er det bare sværere at få en bevægbane der ikke synes unaturlig for dit håndled pga. man som regel presser klodserne op så tæt ind mod kroppen man kan så snart udgangspunktet for ROM er fastsat. .. Spørg endelig, er tåget at this late hour :sleeping:

Skal lige siges at overnævnte bare er teoretisk.. :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Incline og Floor Press. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Mystisk :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad er det mystiske ved det? :blink:

Iøvrigt har du ret i at det kan være et hastighedsproblem. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det mystiske var at jeg ikke lige kunne se ideen med de to øvelser når det var i bunden der var problemer. :wink:

I rækkefølgen på muskelinvolveringen i bænkpres ikke sådan groft sagt: bryst først, skulder i midten og triceps til sidst?

Incline er vel ment som at give mere fokus på skuldre, og man skal vist være rimelig kraftigt bygget før at floorpress starter fra bunden af.

<{POST_SNAPBACK}>

Ifølge Louis Simmons er både incline og decline gode for bundstyrke. Floor press er fremragende for bundstyrke, primært fordi man i bunden "knækker" bevægelsen på samme måde som i box squat. :smile:

Link to comment
Share on other sites

det kommer vel også an på hvordan man er bygget om man får bundstyrke af floorpress
Ja, det vil jeg også mene.
Jeg har en veldig svakhet helt nederst i benk (første 5cm), jeg klarer 135kg på 5cm board og 140kg på 10cm board, men bare 125kg i vanlig benk.

Hvordan skal jeg bli sterkere helt nederst? Kan noen gi meg ME-øvelser for styrking av nedre del?

Her er en lidt alternativt langhåret forslag, jeg ikke selv har haft mulighed for at efterprøve.

Men jeg kender en der bænker rimeligt seriøst (160kg) og som har arbejdet med at forbedre stickinpointet i yder/bundstilling.

Han har arbejdet en del med en speciel afart af håndvægt flyers med henblik på at træne yderstillingen og for at gøre kordination mellem musklerne/nerver/led stærkt lige der. Sænker kontrolleret håndvægten på næsten strakte arme. Lige inden håndvægtene køres op flexes biceps så vægten kommer tættere på kroppen. Det gøres fordi man er svagere i den opadgående fase. Vægten presses op.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

det kommer vel også an på hvordan man er bygget om man får bundstyrke af floorpress
Ja, det vil jeg også mene.

<{POST_SNAPBACK}>

I har til dels ret, men jeg har nu set flere med lange arme og ikke specielt massive brystkasser øge deres bundstyrke med denne øvelse. Såfremt øvelsen køres korrekt er det en fremragende ME-øvelse for bunden og midten af løftet, og de fleste bliver overrasket over, at de på trods af den kortere ROM kan løfte markant mindre end i almindlig bænkpres. Hemligheden bag øvelsens effektivitet ligger i at bevægelsen "knækkes" i bunden. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share