Straight-leg flutter kick


Thorsgris
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg har fundet et styrkeprogram på Runners World, og syntes det lyder fint til det jeg tror er mit behov.

MEN hvordan udføres et Straight-leg flutter kick??

Og hvad betyder det?

Artiklen er her: http://www.runnersworld.com/article/0,5033...-0-4849,00.html

Tak for hjælpen.

Er der iøvrigt nogen som mener anderledes end at styrketræning hvis lavet rigtigt også kan hjælpe på ens løbepræstationer?

:-)

- Thorsgris

Link to comment
Share on other sites

flutter kick er det engelske ord for crawl svømnings bentag.

Som beskrevet lægger du dig på ryggen med hænderne under røven. Løfter benene og sparker dem strakt op og ned som i (ryg)crawl-svømning.

Øvelser er i mine øjne ikke overdrevet god (lavede den MEGET i mine svømmerdage). Man skal først og fremmest være opmærksom på det pres der nemt bliver laget på lænden hvis man ikke sørger for at holden ryggen fladt.

Ved ikke nok om løb til at udtale mig om overførelsen. Men det det giver noget for i svømning er forspændingen i bensparket..

Mads

Link to comment
Share on other sites

Vær også yderst varsom med den der "dying cockroach" øvelse. Den kan være virkelig hård ved ryggen hvis man ikke udfører den korrekt, og jeg synes at artiklens vejledning på det punkt er helt utilstrækkelig. Problematikken minder om den som madsSWIM er inde på ved den anden øvelse.

Men generelt er jeg klart tilhænger af mave- og rygøvelser i forbindelse med løb...

Edited by mitchL
Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres svar!

:4thumbup:

flutter kick er det engelske ord for crawl svømnings bentag.

Som beskrevet lægger du dig på ryggen med hænderne under røven. Løfter benene og sparker dem strakt op og ned som i (ryg)crawl-svømning.

Øvelser er i mine øjne ikke overdrevet god (lavede den MEGET i mine svømmerdage). Man skal først og fremmest være opmærksom på det pres der nemt bliver laget på lænden hvis man ikke sørger for at holden ryggen fladt.

Ved ikke nok om løb til at udtale mig om overførelsen. Men det det giver noget for i svømning er forspændingen i bensparket..

Mads

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg lavede øvelserne, og kunne godt mærke det i lænden. Er der alternativer til disse øvelser?

Vær også yderst varsom med den der "dying cockroach" øvelse. Den kan være virkelig hård ved ryggen hvis man ikke udfører den korrekt, og jeg synes at artiklens vejledning på det punkt er helt utilstrækkelig. Problematikken minder om den som madsSWIM er inde på ved den anden øvelse.

Men generelt er jeg klart tilhænger af mave- og rygøvelser i forbindelse med løb...

Har du nogle alternative øvelser man kan lave hjemme på stuegulvet, MithcL?

- Thorsgris

Link to comment
Share on other sites

Har du nogle alternative øvelser man kan lave hjemme på stuegulvet, MithcL?

Ups, desværre har jeg ikke rigtig nogle gode links (plejer selv at finde øvelserne i bøger).

Har du tjekket øvelsesbiblioteket her på MOL? Under "øvelser for mave og lænderyg" er der nogle stykker som kan laves på gulvet.

Ellers håber jeg der er andre som kan hjælpe med links.

/Mitch

Link to comment
Share on other sites

Hej MithL,

Okay, tak for hjælpen.

Problemet er altid at man ikke lige ved hvordan man skal sammensætte et antal øvelser som gerne skulle give lidt.

Jeg kan godt lide tanken omkring cirkeltræning fordi det kan gøres relativt hurtigt, men sådan er der så meget.

Jeg kan ihvertfald godt mærke i mavemusklerne at jeg har lavet et eller andet, men skægt nok i det øverste af maven. Hvor lang tid skal man iøvrigt restituere?

Jeg lavede øvelserne igår(søndag), er det for tidligt at lave dem igen imorgen(Tirsdag)?

:-)

- Thorsgris

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share