Smag af maltodextriner


Devious Builder
 Share

Recommended Posts

Jeg bruger selv maltodextrin i forbindelse med træning og det er stort set smagsløst. Der kan anes en svag sødme ved kraftige blandinger men ikke noget der virker kvalmende på mig.

Maltodextriner har også den fordel i forhold til druesukker at optages langsommere og derfor ikke giver samme store spring i blodsukkeret men optages mere jævnt.

Link to comment
Share on other sites

ja men forskellen har minimalt har jeg læst et eller andet sted hvor flere undersøgelser pegene på at forskellen var så lille at det kunne ikke betale sig at købe det dyre maltodextrin frem for dextose.. Men hvis man ahr masser af penge er det jo fint nok.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, tak for det gode svar. Jeg vil dog også primært benytte det, da jeg er træt af dextroses smag, og primært ønsker jeg ikke at det er hurtigt optageligt, da det pludselige kick i blodsukkeret kan virke for voldsomt på mig.

NB: Jeg har kigget i kulhydrat FAQ'en, men kan ikke finde forskellen i GI mellem dextrose og maltodextrin.

Kan det evt. være dette?

GI

(se under sukkertyper)

Edited by Devious Builder
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share