større muskel:)


jacob03
 Share

Recommended Posts

hej :smile:

jeg vil gerne til at starte med at træne mine muskler...jeg har gået i motionscenter 14 dage :wink:

men hvis jeg gerne vil være "et ortenligt brød" hvad skal jeg så træne/spise/gøre for at få stpre muskler...gerne hurtige resultater? jeg er en ung fyr på 16 år, jeg er 181 høj. Så jeg er jo under udvikling..for 1 år siden trænede jeg håndvægte hver dag og efter en måned kunne jeg se resultater på min overarm, men det stoppede jeg med. Men hvad skal jeg træne og hvor tit? Og skal jeg drikke kakaomælk efter træningen? Eller er det bare noget pjat? :dry:

PÅ FORHÅND MANGE TAK... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til MOL

Men hvad skal jeg træne og hvor tit?
HELE KROPPEN! Det bedste er at træne hele kroppen 3 gange om ugen.
Og skal jeg drikke kakaomælk efter træningen?

Helst ikke, da det inderholder alt for meget sukker. Det er et okay alternativ, men en proteinshake og et par bananer eller andre hurtige kulhydrater er at foretrække.

men hvis jeg gerne vil være "et ortenligt brød" hvad skal jeg så træne/spise/gøre for at få stpre muskler...gerne hurtige resultater?

Gerne hurtige resultater, tror jeg vist nok alle gerne vil have, men så let er det desværre ikke. Men lad vær med at falde gennem AS-lemme.

3 gange om ugen et fullbody-program som du hurtigt kan finde hvis du gider søge rundt på MOL, og spis som et svin (dog sund mad), så kan det ikke gå helt galt. Du skal nok hurtigt kan se resultater, men at blive "et ordentligt brød" tager desværre lang tid.

I det hele taget søg rundt på MOL hvis der er noget du gerne vil vide noget om, og du vil finde mange nyttige oplysninger.

Edited by venaN
Link to comment
Share on other sites

Med hensyn til kakaomælk så kommer det an på dig selv - hvordan din krop er og sådan.. Det gør ikke noget med den mængde sukker det indeholder, da du kun er 16år og trods alt er 181 høj...Så kan det sagtens gå...Jeg har trænet i knap et år og har ingen problemer med sukkerindholdet i kakaomælk for har højt stofskifte og så gør det overhovedet ikke noget...for mig er kakaomælk perfekt for tiden! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Det ville nok være en god idé at surfe lidt rundt på motion-online og læse nogle af de glimrende indlæg der findes om diæt, programmer, teknikker osv.

I bund og grund er det de samme ting der virker for alle, men når det kommer til mængde, antal kilo, frekvens osv. er det en god idé at lytte til sin egen krop og ikke til andres, da dette er yderst individuelt. (min ydmyge mening)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tilslutter mig venaN's udtalelser og vil også foreslå at du spiser rigeligt og fornuftigt, samtidig med at du sammensætter dig et full-body program, som du køre 3 gange pr. uge. Der er intet ernæringsmæssigt optimalt i at drikke kakaomælk frem for en prot.shake. Tværtimod. De bedste argumenter er af praktisk karakter. smag, pris, holdbarhed mm.

Hvad træningsprogram angår, er det almindeligt accepteret at HST giver størst muskeltilvækst. Det er dog forskelligt fra person til person (genetisk bestemt) hvordan kroppen respondere på forskellige stimuli. Jeg har 2 gange prøvet HST, uden det ønskede resultat, men derfor kan det sagtens være optimalt for dig.

Du skal derfor ikke miste modet hvis det første program du prøver ikke giver det ønskede resultat. Måske skal du prøve et par stykker inden du finder det bedste. Én ting er dog så sikkert som ammen i kirken: du bør finde plads til de tre basisøvelser (bænkpres, squat og dødløft) i dit program. Om de skal køres 1, 2 eller 3 gange om ugen kan du selv afgøre efter lidt tilvænning, men de skal med. Så kan du putte isolationsøvelser på efter smag og temperament. Husk at mavemuskler opføre sig/respondere præcis lige som alle andre muskler.

Link to comment
Share on other sites

Lige som et supplement til de andre svar kan jeg lige linke til nogle gode artikler skrevet af Thomas Jagd og Jørgen Storm.

Siger lidt sig selv ;)

FUNDAMENT TRÆNING FOR BEGYNDERE

Lidt om hvordan muskler vokser

Alternativ Hypertrofi-træning

Lidt om kost

CUTS - vejen til lavere fedtprocent!

Fedt nok? Livsnødvendigt og bedre træning!

De 3 store

Dødløft

Squat

Bænkpres

Og lidt mave træning

Sixpack til sommer?

Der skulle være lidt at gå i krig med ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share