Skade i fod


Hjemmetræner
 Share

Recommended Posts

Jeg har tilsyneladende fået en skade i min fod, men jeg ved hverken hvad det er kommet af eller hvad der er galt.

Når jeg går i sko begynder jeg hurtigt at få sindsygt ondt i min fod(på ydersiden, midt på ca.). Det er meget værre når jeg har sko på end når jeg bare går i strømper, og det er værst når jeg støtter midt på foden. Cykler jeg f.eks. og træder kun med tæerne er der slet ingen ting at mærke. Derfor synes jeg det er mærkeligt at at smerten hurtigt bliver næsten uudholdelig, hvis jeg går rundt i sko.

Er der nogen der aner hvad der kan være galt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville straks få din læge til at se på det, og helst få ham til at sende dig til røntgen. Det kunne godt lyde som om du har en fraktur på din fod!

Når du ikke ved hva det er kommet af, kunne det ummidelbart lyde som et "træthedsbrud"

Måske Claus B eller Thomas har et bedre bud!?

Go bedring

DBM

P.s lad os høre hva lægen siger?

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Er det en fodboldskade?

Damn, har noget lignene, bortset fra at det kun kommer engang imellem, og at det er i rundingen i foden, kan ikke lige huske hvad det hedder... Du må endlige lige fortælle hvad lægen sagde, for det er jeg ret interesseret i... Mit er sikkert ikke noget, men hvis dit er konstant er det jo nok noget mere alvorligt... Mit kommer i hvert fald af fodbold...

Link to comment
Share on other sites

nu er det ikke lige mit "speciale", så jeg tror, at jeg overlade det til TJ eller din egen læge :)

dog har jeg lige et par spg., som kan hjælpe med til at finde problemet:

-hvad sker der, når du "strækker tæer"?

-gør det ondt, hvis du "banker", der hvor du har ondt?

-gør det ondt, hvis du trykker foden sammen i længdeaksen?

Jeg ville umiddelbart gætte på, at det er en irritation af den "knogleknude", som sidder lige der. Eller også irritation af en muskeltilhæftning på knoglen(m. peroneus brevis.)

Link to comment
Share on other sites

Cheat...Han kunne ikke finde ud af noget. Da jeg fik skoene og strømperne af gjorde det overhovedet ikke ondt når han trykkede på og vred i foden... Så trænede jeg og efter ca. 20 min. gjorde det pokkers ondt. Jeg bed det i mig og forsøgte at løbe mere "oppe på tæerne" - så kunne det lige gå. Da jeg skulle gå fra træningen derimod var det helt galt igen. Det er som om at når den bliver varmet godt op er det ikke så slemt, men så snart den bliver kølet ned igen - Fy for pokker.  

Claus B...Nej til de to sidste spørgsmål, men det gør dog ondt hvis jeg vrider ydersiden af foden opad. Jeg vil prøve og se imorgen. Hvis det er lige så slemt som dagen efter sidste træning må jeg nok hellere snakke med en læge...

Link to comment
Share on other sites

Ok, nu taler jeg af erfaring; få det tjekket med det samme!

Du siger at det ikke er så slemt når den bliver varmet op, hvilket jo taler lidt imod en fraktur el. lign!

Alligevel kan det dog godt være der du skal finde svaret, ... det kan evt være at opvarmningen, adrenalinen og koncentrationen gør at du ikke mærke den samme smerte.

Sig til din læge, at du VIL til røntgen, hvis han da ikke har en god begrundelse, og andet at sige end "tag 2 ugers pause"

Keep us postet

DBM

Link to comment
Share on other sites

hmm, måske har jeg nok læst igennem det hele lidt hurtigt, men det lader til, at du skal finde problemet i enten en inflammation eller at din sko trykker.

Du har kun problemet, når du har sko på.

Du har ingen problemer,når man river og manipulerer foden. Ingen problemer med banken og trykken i længderetningen.

Opsøg din læge, men rtg. behøver bestemt ikke at være nødvendigt.

Og i anledningen af, at jeg snart er færdig med min udd.: "tag skoen af og læg 2 uger med foden højt" :D

Link to comment
Share on other sites

gå til læge! Det bliver alligevel ikke andet en gætteri fra vores side ...haha

Claus> Så burde du da også lige udskrive noget penicillin til ham... når nu du er i gang ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share