Angående stofskifteberegner....


henke
 Share

Recommended Posts

Hej Mol.

Jeg er meget i tvivl omkring det ligelige kalorie-indtag så man hverken tager på eller taber sig.

Jeg har benyttet stofskifteberegneren på forsiden til at beregne det ligelige indtag, men syntes at tallet overhovedet ikke stemmer...

Som beregning får jeg:

En total energiomsætning på 2894 kcal på en dag med :

stillesiddende arbejde med kun lidt fysisk aktivitet og ingen eller begrænset fysisk aktivitet i fritiden.

Jeg er 23 år gammel og vejer 86 kg..

problemet er at jeg syntes at det ligelige indtag her er alt for højt på sådan en dag!

Normalt vil jeg spise mellem 2000-2400 kcal på sådan en dag, og jeg tager enda på ved et sådant indtag..

Ved godt at beregneren er cirka-beregning, men syntes den rammer meget ved siden af når vi taler om 500-800 kcal i difference..

Er der nogen, der som mig også syntes at beregningerne er for høje i beregneren??, eller nogen som vil vedhæfte nogle ord på det der er skrevet..

Håber på svar.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

1. Som du siger er det kun et estimat, hvilket godt kan være 10-15% forkert til begge sider.

2. Det kan være svært at bedømme ens egen aktivitet.

3. Langt de fleste indtager mere energi end de tror. Underrapportering, både bevidst og ubevidst, er et stort problem for forskere som arbejder med dette.

Man kan godt være i underskud flere dage i ugen, men fordi man i weekenden gir den hele armen med alkohol og god mad, tager man på, sammenlagt, over ugen.

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen, der som mig også syntes at beregningerne er for høje i beregneren??, eller nogen som vil vedhæfte nogle ord på det der er skrevet..

<{POST_SNAPBACK}>

Den passer meget præcist på mig :smile: . Jeg synes at andre stofskifteberegnere, f.eks. den på iform.dk underestimerer mit kcal. forbrug temmelig voldsomt.

MOL's bud passer rigtig godt med hvad jeg spiser for at holde vægten status quo :4thumbup: . Men som Stubbe også skriver, så vil det jo altid kun være et estimat.

Panda :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share