Ondt i venstrer skulderen


Arnold schwarzenegger
 Share

Recommended Posts

Efter mit 120 kg max bænk pres i fredags, har jeg fået ondt i venstre skulder, nærmere betegnet ledet i for skulderen, det er måske normalt at man får ondt i led og sener efter et max, eller bør man gøre noget anderledes med hensyn til opvarmning mm når man maxer

Fredagens bænk program

opvarmning 6 min

bryst flad:

2 x 60 x 7

1 x 90 x 6

1 x 105 x 4

1 x 110 x 1

1 x 120 x 1 (pr)

1 x 110 x 2

mit tidligere bænk max var 115 kg

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener bestemt, du har kørt for mange reps, og kørt med for høj en procentsats inden maxløftet.

Jeg havde en kammerat (Sexpots her fra MOL), og han havde et par gange forsøgt med 100kg i bænk uden held.

Da det så var tid igen, satte jeg ham til at tage:

1x8x50

1x5x60

1x2x70

1x1x85 eller 87,5

1x1x100

At køre 4 rep med 87,5% er ALT for meget ALT for tæt på. Du skal jo ikke være brændt af på nogen måde inden løftet. Og at du så tager et løft kun 8% fra max lige inden, er også for meget.

Og at du så slutter med at brænde dig selv af 8% under max igen lige bagefter med 2 reps, det er nok heller ikke det smarteste.

Og at din opvarmning kun tog 6 minutter, kan heller ikke anbefales. Det er kun et minut mellem hvert sæt op til maxforsøget. Der må gerne være mere pause. Du skal føle dig HELT KLAR mellem hvert løft.

Link to comment
Share on other sites

Først, tillykke med PR'en :4thumbup:

Efter mit 120 kg max bænk pres i fredags, har jeg fået ondt i venstre skulder, nærmere betegnet ledet i for skulderen, det er måske normalt at man får ondt i led og sener efter et max, eller bør man gøre noget anderledes med hensyn til opvarmning mm når man maxer

For skulder :raisebrow:

linkselve skulderleddet eller leddet mellem skulderblad og kraveben....?

Hvornår har du ondt, nogle bestemte ledstillinger....?

Som fist nævner.... en backoff på 2 rep og så så tunge :raisebrow::raisebrow::raisebrow: Whats the point in that?

Link to comment
Share on other sites

Efter mit 120 kg max bænk pres i fredags, har jeg fået ondt i venstre skulder, nærmere betegnet ledet i for skulderen, det er måske normalt at man får ondt i led og sener efter et max, eller bør man gøre noget anderledes med hensyn til opvarmning mm når man maxer

Fredagens bænk program

opvarmning 6 min

bryst flad:

2 x 60 x 7

1 x 90 x 6

1 x 105 x 4

1 x 110 x 1

1 x 120 x 1 (pr)

1 x 110 x 2

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad er formålet med din træning? At blive stærk i din 1RM eller at bygge masse på? Uanset hvad, er dit træningsprogram helt i skoven efter min mening, og er ikke bare ude på at svine dig og din måde at træne på.. Jeg har vundet junior-DM i bænkpres og sølv ved JM i bænk (blandet senior, junior og ungdom), så jeg har nogle styrkeprægede programmer som med garanti virker, hvis det er målet med din træning..

Er målet at bygge masse på, skal du slet ikke op og køre så tæt på din max.. Det er også der skaderne kommer, især når du kører så tunge sæt både før og efter dit max-løft, som Fistandantilus også nævner.. Hvis du gerne vil teste din 1RM engang imellem, har jeg også et "program" til det.. Så det er mere sikkert ang. skader..

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarende

Kritikken er berettet da jeg ingen erfaring har med styrke løft og max test

Løftet på 120 kg var en spontan ide, og nok ikke helt klogt

Dog er skulderen kommet i orden efter 5 dages pause.

Mr. X jeg vil meget gerne se det 1RM program

Jeg træner både for masse og styrke dog mest for styrke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share